Ga naar inhoud


Af en toe ontvangstproblemen met KBS World


Rolando

Aanbevolen berichten

Ik heb inmiddels antwoord van mijn schotelmonteur.

Signaal sterkte varieert een beetje lnb typeventon exl twin
En wat ik al verwachtte met het railtje met 4 lnb.s niet hoger dan 11.

Ik ga morgen eens kijken of bij de groothandel of hier ervaring mee hebben
Ik denk dat het er mee te maken heeft dat de signalen links en rechts niet de zelfde afstand afleggen en daardoor in tegenfase op de lnb terecht komen en elkaar gedeeltelijk opheffen.

IMG-20180611-WA0004.jpg

IMG-20180611-WA0003.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
6 minuten geleden zei Rolando:

Ik denk dat het er mee te maken heeft dat de signalen links en rechts niet de zelfde afstand afleggen en daardoor in tegenfase op de lnb terecht komen en elkaar gedeeltelijk opheffen.

Dat gebeurt alleen wanneer de schotel getordeerd is, of deuken heeft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cees ik twijfel niet aan je kennis maar weet je dat echt zeker?

Hoe gaan we hier achterkomen zonder dat draadjes verhaal?

Kunnen we dat ook met meetapparatuur meten?

Anders moet ik maar echt gaan voor een Gilbertini en of dat ding ophalen of verpakt in piepschuim.

Ik weet dat die schotel redellijk los in een giga doos zat maar het zag er prima uit maar je vraagt je af he

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zoals sprietje al vaker heeft aangegeven, draadjes spannen, of plat op de keukentafel leggen.

 

De golflengte is ongeveer 3 cm bij 10 GHz, bij een looptijd verschil van 1,5 cm zou het signaal in tegenfase staan.

Maar dan kijk je naar de amplitude.

Fase fouten, of echobeelden bij vroegere analoge ontvangst zorgen voor een slechtere BER.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je geen abonnement hebt op Canal Digitaal, dan is er weinig te beleven op de Astra 23,5. Dan kun je de 23,5-lnb er beter af gooien en dan de lnb van de 19,2 aan de andere kant van de lnb-arm zetten. De Astra 28,2 komt dan wel verder naar buiten waardoor het signaal iets zwakker wordt maar die is toch sterk genoeg, dat kan geen enkele kwaad.

De Hotbird-lnb komt dan een stuk dichter bij de arm te staan waardoor je meer signaal krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is precies wat ik gisteren tegen je zei Roland.

 

@Sprietje: En die LNB inzetten op 9°E?

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei ceesv:

of plat op de keukentafel leggen.

of een keukentafel ertegen aan houden

 

15 uur geleden zei Rolando:

ik heb geen Canaal Digitaal gewoon Ziggo

 

gooi die 23,5 toch weg man

als je geen abonnementen hebt is 13 19,2 en 28,2 prima

heb je al eens gekeken wat op 9 Oost FTA is? >> een hoop radio en China (nou lekker dan)

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei Rolando:

Ik heb inmiddels antwoord van mijn schotelmonteur.

Signaal sterkte varieert een beetje lnb typeventon exl twin
En wat ik al verwachtte met het railtje met 4 lnb.s niet hoger dan 11.

Ik ga morgen eens kijken of bij de groothandel of hier ervaring mee hebben
Ik denk dat het er mee te maken heeft dat de signalen links en rechts niet de zelfde afstand afleggen en daardoor in tegenfase op de lnb terecht komen en elkaar gedeeltelijk opheffen.

IMG-20180611-WA0004.jpg

IMG-20180611-WA0003.jpg

 

Mmm..Het volgende is opgevallen bij mij:

 

- Power bij de Promax zegt 69.8 dBuV terwijl de top bij onder de 50 dBuV voor die frequentie. Erg vreemd.

- LM van 5.7dB is erg laag deze dient minimaal 6db of hoger te liggen om nog goed signaal te kunnen ontvangen bij slecht weer.

- LBER <1.0E-08 is ook vreemd. Dit bekend dat het gemeten satelliet signaal geen errors heeft. Beetje onwaarschijnlijk. 

- MER en C/N waarde zijn in order.

 

De schotel is niet optimaal uitgericht en of hardware component vertoont keuren kan ik hier uit herleiden .

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap er al helemaal niets van want op de foto die hij geplaatst heeft gaat het toch duidelijk om vier Inverto Black Ultra lnb's en nu wordt er bij het meetrapport gesproken over smalle Venton-lnb's.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Tonskidutch:

of een keukentafel ertegen aan houden

 

 

gooi die 23,5 toch weg man

als je geen abonnementen hebt is 13 19,2 en 28,2 prima

heb je al eens gekeken wat op 9 Oost FTA is? >> een hoop radio en China (nou lekker dan)

Hahaha ja gaan we doen die 23,5 is niks voor mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...