Ga naar inhoud


Af en toe ontvangstproblemen met KBS World


Rolando

Aanbevolen berichten


2 uur geleden zei Ventura:

 

Is de planning om dan 9/13/19,2 en 28,2 te kunnen ontvangen?

Kan ik dan wel die 9 erbij zetten?

3 uur geleden zei Sprietje:

Ik snap er al helemaal niets van want op de foto die hij geplaatst heeft gaat het toch duidelijk om vier Inverto Black Ultra lnb's en nu wordt er bij het meetrapport gesproken over smalle Venton-lnb's.

Hij heeft zelf thuis het nagebootst met venton en hij heeft bij mij ook ff 1 venton eropgezet afgelopen donderdag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Rolando:

Kan ik dan wel die 9 erbij zetten?

Hij heeft zelf thuis het nagebootst met venton en hij heeft bij mij ook ff 1 venton eropgezet afgelopen donderdag.

 

Maw 9/13/19,2/23,5/28,2 op dezelfde schotel gaat helaas niet werken. De Triax 88cm geeft te weinig signaal. Wavefield/frontier, Big Bisat en E85 zijn de betere keuze. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tientallen mensen hebben op dit forum een Triax 88 gebruikt om de Hotbird en Astra 1-2-3 te ontvangen met Inverto Black Ultra's. Het signaal is altijd meer dan voortreffelijk. Er moet iets aan de hand zijn met deze schotelinstallatie waardoor de zender KBS World niet goed door komt.
Laat andere mensen met een Triax 88 met de vier bekende satellieten maar spreken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Sprietje:

 Het signaal is altijd meer dan voortreffelijk.

 

Is dat niet beetje over de top?

 

1 uur geleden zei Sprietje:

Laat andere mensen met een Triax 88 met de vier bekende satellieten maar spreken.

 

Mee eens.

 

3 uur geleden zei Rolando:

Stel ik zou switchen van schotel, welke schotel zouden jullie adviseren voor de hotbird en de astras, de big bi sat heeft als voordeel dat je altijd kan uitbreiden zonder veel gedoe.

 

Wat zijn uw wensen, voorkeur en budget?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er nog steeds een probleem met KBS World, dan?

 

Na het bezoek van de schotelmonteurs heb ik niet meer gelezen dat er nog steeds uitvallers waren. Of heb ik wat over het hoofd gezien?

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@A33, het punt is dat er waarschijnlijk een fout in de schotel zit, waardoor o.a. de Hotbird niet maximaal binnenkomt. De regenreserve schiet dus permanent te kort.  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu, zoals ook al eerder gemeld ook storingen op de zenders op deze transponder. De ontvangstwaarden zijn echter wel goed. Blijf dus bij het idee dat er met de transponder iets mis is.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje: De LNB's zijn Inverto Black Ultra's. De Venton is door de schotelinstalateur tijdelijk gebruikt als test. Hij denkt schijnbaar dat dat beter resultaat zou opleveren?

Dat bleek niet zo te zijn en ook bleek dat zelfs met zijn Promax meter het niet beter afgesteld kan worden.

 

Feit is dus dat de transponder waar KBS World op zit gewoon de moeilijkst te ontvangen transponder van de Hotbird is en dat velen deze wellicht niet belangrijk vinden waardoor een Triax met A123+HB voor hun voldoet.

Waarom de ontvangst zo moeilijk is begrijp ik ook weer niet aangezien er meer transponders met die parameters (DVB-S2 8PSK, SR 27500, FEC 3/4) op de Hotbird zitten.

Er zijn ook, voor zover bij mij bekend, bij Rolando geen ontvangstproblemen op andere zenders maar aangezien KBS World voor hem het belangrijkst is is een beetje herinrichten van zijn huidige schotel met de focus op 28.2/19.2/13°E een goede stap voordat er een nieuwe schotel gekocht hoeft te worden.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...