Ga naar inhoud


TVV- opnieuw beginnen


Gene 1225

Aanbevolen berichten

Aangezien de Vrt op 1 december stopt met DVB-T overweeg ik terug naar satellietontvangst te gaan, met de laagst mogelijke kost aan hardware.

De ontvanger moet liefst 2 programma"s kunnen opnemen en een derde bekijken, een DVR-USB aansluiting volstaat. 

Ik heb een 2de-hands ontvanger op het oog SAB Unix Triple HD (S903),     vraagprijs 60 euro, maar blijkbaar kan je geen losse kaart meer krijgen.

Kan dit toestel werken met de nieuwe codering van TVV  ? 

Astra 1 is geen must, wel 2 en 3: bestaat er een lnb-blok die beide satellieten kan ontvangen op een standaard schotel ' 60 a 70 cm ).

Ik ben zo'n tiental jaar uit de satellietwereld en blijkbaar is er sindsdien  één en ander veranderd. Alle suggesties welkom. 

 

 

 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites


Deze ontvanger heeft geen CI module ondersteuning wat nu door Tv Vlaanderen word gegeven als optie om tv zenders te kunnen kijken,

losse smartcards worden niet meer officieel verkocht maar miss dat er een website deze nog verkoopt of je moet iemand zijn kaart overnemen met overname papieren als je nog iemand zou vinden dan kan je dit toestel wel nog gebruiken.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En met het vaste module is het aantal zenders wat je tegelijk kunt bekijken beperkt tot 1.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Gene 1225:

De ontvanger moet liefst 2 programma"s kunnen opnemen en een derde bekijken

 

Met de nieuwe CI-module van TV Vlaanderen kan dit niet.

 

Gelukkig werken de oude smartcards nog en daarmee kan het wel.

Je hebt dus een tweedehands TV Vlaanderen smartcard nodig:

https://www.2dehands.be/audio-video-tv/televisie-apparatuur/satelliet-receiver/tv-vlaanderen-429481241.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Gene 1225

 

je vraagt:


"Astra 1 is geen must, wel 2 en 3: bestaat er een lnb-blok die beide satellieten kan ontvangen op een standaard schotel ' 60 a 70 cm )."


Zou je even precies willen aangeven welke schotel je hebt, dan kan ik daar zeker antwoord op geven. Gaat het misschien om een standaard schotel van TV Vlaanderen?

Hoeveel aansluitingen wil je hebben?

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje, zoals ik al schreef probeer ik de investering zo laag mogelijk te houden ( het gaat ten slotte om vakantiestek) en dus zoek ik alle spullen op 2de-hands sites. 

De schotel zou bij voorkeur een Triax 64 zijn , tenminste als dat haalbaar is voor astra 2 en 3. Ik zou natuurlijk ook met losse lnb's kunnen werken maar vrees een beetje voor de juiste afstelling. Er komt maar 1 decoder aan te hangen. 

aangepast door Gene 1225

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanwaar ben je ergens gene 1225 ? . Ik heb nog een losse smartcard ( wel zonder abbo ) . En aan gezien ik voor eind september verhuis naar een appartement , heb ik ook nog een triax 88 cm , met rail en 3lnb's staan , ,die ook weg mogen . Stuur maar een PM 😉 .

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Sprietje:

Beste Gene 1225

 

Op een Triax 64 zou je een triple-lnb kunnen plaatsen. Dan kun je de Astra 19,2, 23,5 en 28,2 ontvangen.
Dat bestaat ook met 1 aansluiting i.p.v. 4. Het gaat om dit block: http://www.inverto.tv/lnb/143/single-triplefeed-23mm-lnb-130e-160e-1920e-for-85cm-dish

 

 

bedank Sprietje

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Sprietje:

Beste Gene 1225

 

Op een Triax 64 zou je een triple-lnb kunnen plaatsen. Dan kun je de Astra 19,2, 23,5 en 28,2 ontvangen.
Dat bestaat ook met 1 aansluiting i.p.v. 4. Het gaat om dit block: http://www.inverto.tv/lnb/143/single-triplefeed-23mm-lnb-130e-160e-1920e-for-85cm-dish

 

een 78 cm is toch beter 😉

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...