Ga naar inhoud


HE-AAC audio bij regionale zenders SVT (Canal Digital SE)


Sverige

Aanbevolen berichten

Sinds een poosje zijn er enkele wijzigingen doorgevoerd in de pakketten van Canal Digital Zweden.

De regionale zenders van SVT hebben nu een ander audio formaat gekregen, namelijk HE-AAC.

 

Probleem is, dat ik nu geen geluid meer kan horen op mijn Technisat Digicorder HD S2 plus.

Ik heb zitten zoeken of er ergens iets is wat ik anders moet instellen, maar ik kon niets vinden.

Op de receivers die je via Canal Digital kan krijgen, lijkt alles te werken... maar daar schiet ik uiteraard niet mee op.

 

De hoofdzenders SVT1, 2 24 en Kunskapskanalen hebben ook een wijziging gekregen. Het stereo gelijk is ook gewijzigd in HE AAC, maar op het 2e audiokanaal heb je nog wel dolby digital geluid, wat je kan selecteren.

 

Is dit een nieuwe trend, en is het iets om rekening mee te gaan houden, als je ooit weer een nieuwe receiver moet kopen??  of is het gewoon ergens een instelling die je moet corrigeren, en is dit via iedere receiver gewoon te ontvangen?  Ik vraag me overigens ook af wat het voordeel is... of is het gewoon "klantje pesten"?

 

SVT1-Regional-Services-Mux-1-Change-of-Transponder_150218.pdf

SVT1-HD-Change-of-Transponder_150218.pdf

SVT2-HD-Change-of-Transponder_150218.pdf

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het audio is nog steeds een stereo track, maar omgezet van de welbekende mpeg layer2 naar advanced audio codec (AAC)  Het lijkt me dat de meeste ontvangers dit  zullen ondersteunen, maar misschien als je ontvanger heel oud is niet.   Het beste kun je anders even bij TechniSat aankloppen.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

daar staat deze receiver allengs in het archief, je hoeft alleen de site van technisat zelf te proberen met model en type

voor zo'n product worden geen updates meer uitgebracht

 

als die sat-receiver ook per sp-dif een pure audio throughput geeft kan je nog een tijd met een adequate AVReceiver vooruit

Release Me - CID Remix

Mark Knight, Armand van Helden CID

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de vraag ook bij Technisat uitgezet...  maar hij zal dat HE AAC geluid niet aankunnen denk ik.

 

Zo oud is hij niet... ik kocht hem in het voorjaar van 2009... dat is nog maar 9 jaar...  Buiten dit probleempje werkt hij uitstekend. Top beeldkwaliteit overigens...

Een enigma2 is in principe geen optie voor mij. Ik wil niet iedere keer "knutselen" met nieuwe software etc etc...  ik was zo tevreden over Technisat, omdat dit gewoon zonder toeters en bellen perfect resultaat geeft...  zeg maar "Duitse kwaliteit".

Zolang het probleem alleen bij de regionale zenders is, valt er nog mee te leven... het is wel jammer, maar goed, het hoofdprogramma is gelukkig nog via het 2e geluidsspoor te beluisteren.

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb intussen ook antwoord van Technisat...

Niet wat ik gehoopt had uiteraard...

 

Citaat

Das Gerät unterstützt kein AAC. Hierfür gibt es auch kein Update.

 

 

Tja...

 

Voorlopig is het allemaal wel OK zo... maar ik moet eens gaan nadenken over een opvolger van deze receiver.

tzt zal ik hiervoor wel eens een nieuw onderwerp openen als ik te veel ga twijfelen.

Mijn "probleem" blijft wel de "angst" voor enigma2/linux boxen....   Ten eerste de constante bijwerking van software, wat nooit rust betekent...  en ten 2e de minder goede beeldkwaliteit, althans, dat was 9 jaar geleden zeker het geval toen ik een dreambox vergeleek met de Technisat... dan stak de Technisat er echt bovenuit met betere beeldkwaliteit... maar dat kan intussen verholpen zijn.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je nu gewoon eens bij een gebruiker van zo een linux bak gaat kijken, dan zul je versteld staan van de eenvoud waarmee het GUI je door alle opties heen leidt

 

en youtubes genoeg

bijvoorbeeld die van daheimkino.de over de Ultimo4K of andere modellen

 

link hierboven is een youtube filmpie

aangepast door Tonskidutch

Release Me - CID Remix

Mark Knight, Armand van Helden CID

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 jaar, dat is een eeuw in de digitale wereld, ik wil alvast niets anders meer dan een Linux ontvanger, mijn laatste aanwinst van Gigablue ( Quad 4k) is een pareltje die draait op OPENATV en geniet van hele goede updates, daar kan Technisat een puntje aan zuigen.

 

gigablue_quad_4k_triple.jpg

Fast processor with 2GB DDR4 RAM

4GB eMMC Flash

3" color display

5 x USB (1 front + 4 back)

2 x Ci

2 x Smart Card

1 x HDMI in 2.0

1 x HDMI out 2.0

1 x e-SATA

2x ( Full-Band Capture front end)

Demodalutor 8 x DVB-S2 FBC

PnP Gigablue Single DVB-S2x Tuner v.2 (Optional) available from February 2017

PnP Gigablue Dual DVB-S2x Tuner v.2 (Optional) available from February 2017

PnP Gigablue Single DVB-C/T2 Tuner v.2 (H. 265) (Optional)

PnP Gigablue Twin DVB-C/T2 Tuner v.2 (H.265) (Optional)

optical, RS-232, 

ethernet Gigabit LAN (RJ-45/1000Mbps)

1 x SD Card 2.0 Up to 25MByte/s

4 x PiP

2 x Audio PiP über BT (Bluetooth)

SAT>iP, Multiroom Serverfunktion bis zu 16 Clients

 

😍

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt voor de Linux-tips...

Ik ga me in ieder geval wat inlezen in de materie...  Maar het is een hele stap om naar dit soort receivers over te stappen.

Nu weet ik wel dat ik hier op het forum vast wel hulp zal krijgen als dat nodig mocht zijn...

 

Ik zal ook eens op een rijtje zetten wat ik precies wil kunnen zien... want dat moet minimaal hetzelfde zijn als wat ik nu heb...  En tegelijk is dat dus het minpunt van de nieuwe Technisat receivers... de nieuwste modellen hebben slechts 1 CI(+) (ipv de 2 die ik nu heb) en vaak ook maar 1 gecombineerde Conax/HD+ kaartlezer...

 

Vandaag heb ik erg weinig tijd... maar ik zal de voors en tegens eens goed proberen af te wegen...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...