Ga naar inhoud


Betaald voor Setopbox, maar geen Veronica meer


Gast pcinfo

Aanbevolen berichten

Vanavond zat ik lekker naar Veronica op 19E te kijken, loopt er zo'n balk door mijn beeld dat de zender

gaat verhuizen.... Ok dacht ik, even de kanalenlijst aanpassen en de schotel draaien naar 23,5E....

 

Maar wat bleek.... CanalDigital gaat alleen Veronica in HD uitzenden....

 

Nu heb ik wel een HD ontvanger en draaibare schotel, maar "slechts" een settopbox

pakket (SD) met groene seca-2 smartcard.

 

Ik heb Canal Digital dus even gebeld of VeronicaHD dan voor mijn settopbox vrijgeschakeld

zou worden en ik een nieuwe smartcardcard kon krijgen...

 

De dame aan de telefoon gaf mij het antwoord dat ik een nieuwe ontvanger/duo LNB/smartcard moest

kopen en een HD pakket voor 5,- p/m extra moet afsluiten...Anders GEEN veronica meer op mijn pakket.

 

Ik melde haar dat de HD ontvangst technisch geen probleem was en ik de juiste ontvanger en LNB

reeds bezit (rotor), maar dat ik BETAALD heb voor de zender veronica in mijn settopox pakket...

Dus verwacht ik dat ik die gewoon kan blijven kijken.... HD of SD maakt mij niet uit....

Groene of oranje smartcard ook niet....

 

Dat kon dus niet... Maar ik heb wel mijn abonnementsgeld betaald !!! Ook voor Veronica !!!

 

Ik ga morgen wel even bij CD langs, want dit pik ik niet,,,,Woon er toevallig om de hoek....

 

Wel vangen, maar niet leveren.....

 

Ik verwacht op z'n minst "gratis" een nieuwe smartcard en "zonder bijkomende kosten" ontvangst van

Veronica HD als de SD zender verdwijnt....

 

Anders zal ik mijn geld terugvorderen en naar de glasvezelboer overstappen want die is dan goedkoper

als ik de 5,- p/m er bovenop moet betalen..

 

Ik begrijp best dat ze naar HD-only willen, maar dan moeten ze wel netjes blijven leveren

aan hun "oude" klanten die reeds betaald hebben of een even duur HD alternatief bieden....

 

Ik vind dit uitermate onbehoorlijk en is in mijn ogen zelfs onwettig... Ombudsman? Kassa?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 116
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Een nieuwe kaart (ik heb een groene) en ander (duurder) abonnement dus....

 

Trouwens heb ik ik hier van tevoren helemaal GEEN bericht (email) van mogen ontvangen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer we alle ruis uit de berichtgeving filteren is de situatie dat Veronica en RTL8 binnenkort niet meer via Astra 1 in SD meer uitgezonden worden.

 

Canaldigitaal heeft aangegeven dat het settop pakket deze 2 zenders in HD heeft vrijgeschakeld.

 

Om met het settop pakket deze 2 zenders te kunnen blijven kijken dien je alleen te beschikken over een HD ontvanger en een (oranje) seca 3 kaart.

 

In de loop van het jaar zullen steeds meer SD zenders worden afgeschakeld.

 

Lees dit draadje er nog eens op na.   http://www.sat4all.com/forums/topic/337926-rtl8-sd-en-veronica-sd-stoppen-met-sd-uitzenden/

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft alleen een nieuwe kaart... Voor alleen veronica en rtl8 in hd heb je geen hd pakker nodig momenteel...

Alleen zitten de overige sd zenders alleen op 19 oost... Dus kan je die met een schoteltje met een single lnb niet ontvangen...

aangepast door Littlesat
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ CeesV: De dame aan de telefoon verzekerde mij dat ik een nieuwe smartcard moest kopen EN voor 5,- p/m extra een HD pakket

moest nemen.... anders GEEN veronica...

 

Nu zie ik zelf net op "mijn persoonlijke aanbiedingen pagina" dat ik voor de smartcard 39,- moet betalen... BELACHELIJK !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft alleen een nieuwe kaart... Voor alleen veronica en rtl8 in hd heb je geen hd pakker nodig momenteel...

Alleen zitten de overige sd zenders alleen op 19 oost... Dus kan je die met een schoteltje met een single lnb niet ontvangen...

Ja, zo moeilijk kan het niet zijn. Gewoon bellen en zeggen dat je de zenders niet vrijgeschakeld worden op de nieuwe frequentie.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ CeesV: De dame aan de telefoon verzekerde mij dat ik een nieuwe smartcard moest kopen EN voor 5,- p/m extra een HD pakket

moest nemen.... anders GEEN veronica...

 

Nu zie ik zelf net op "mijn persoonlijke aanbiedingen pagina" dat ik voor de smartcard 39,- moet betalen... BELACHELIJK !!!

Daar moet je dus niet kijken. Ze kunnen op zijn hoogst 15 euro in rekening brengen voor de nieuwe kaart. Dat staat in de algemene voorwaarden.

 

Kortom: Je moet om een kaartwissel vragen.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 euro? Eigenlijk nog teveel, want ik wil helemaal niet veranderen.... Maar goed er staat geen 15 maar 39 EURO !!!

 

Dit staat er op mijn "persoonlijke pagina":

 

 

U hebt het STBP-pakket en wijzigt niets

U wilt uw huidige pakket behouden en een nieuwe smartcard ontvangen voor de ontvangst van Nederland 1, 2 en 3 in HD.

U ontvangt een nota voor € 39,00 en betaalt deze vooraf. De smartcard wordt u spoedig toegestuurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...