Ga naar inhoud


Zoek hulp met eenvoudig PCB ontwerp (Eagle)


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Wie zou mij willen helpen met het ontwerpen van een eenvoudige PCB voor een hobbyprojectje in Eagle?

 

Ik begrijp het programma niet helemaal en ben qua PCB ontwerp een echte amateur :D

 

De 8 componenten die er op moeten komen zitten al in Eagle, maar verder kom ik helaas niet:(

 

Alvast bedankt!

 

Michel

 

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Inderdaad voor acht componenten zou ik ook gaatjesprint gebruiken.

 

Eer jij het hebt getekend, staat het ook gemonteerd op de gaatjesprint.

Solderen moet in beide gevallen gebeuren.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Het gaat om een enkelzijdige of eventueel dubbelzijdige PCB met een specifieke afmeting die ergens in moet komen zitten. Ik heb er ook een stuk of 6 nodig. Een standaard gaatjesprint is dus helaas geen optie.

 

De componenten die er op moeten komen zitten zijn een NodeMCU v1.0, een HLK-PM01  230>5volt voeding en een aantal screw terminals met 2 pinnen.

 

Met Eagle kom ik niet verder. Ik zal eens Sprint Layout gaan proberen, voorwaarde is wel dat ik het ontwerp bij een printservice aan moet kunnen bieden.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Heel erg bedankt. Ik zal het vanavond zo duidelijk mogelijk uitwerken. Het is weliswaar een heel simpel ontwerp, maar het komt wel heel erg nauwkeurig.

 

Met welke software werk je?

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Is netjes geworden Michel. 🙂  De LEDjes kan je mooi door de behuizing heen zien.. Wel zo gemakkelijk voor fout zoeken!

Kan je de uitsparing boven de terminal strip niet eruit snijden zodat je wat makkelijker bij de aansluitingen kan komen?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...