Ga naar inhoud


3 verschilende HD Zenders tegelijk opnemen van 3 verschilende TP's (van 2x op Dvb-s en 1x op Dvb-c) en Blokvorming en stotterende beeld op gecodeerde zenders van Ziggo.


RickBrouwer

Aanbevolen berichten

Dag leden,

Ik heb een vraag.

Gisteren heb ik dus gemerkt dat wanneer ik op de zelfde tijdstip 3 HD zenders wil opnemen , dat ook nog eens van verschillende TP's afkomen,  mijn Mut@nt HD2400 Blokvormingen en Stotterende beeld veroorzaakt, en afentoe hoor ik dan dat bekende geluid wanneer bijvoorbeeld op de satelliet,  je een zwakke signaal hebt en de beeld bijna wegvalt.

Ik vraag me af waarom dit gebeurd, heeft het te maken dat mijn apparaat het gewoon niet aankan of is er iets anders aan de hand?? IK heb de temperaturen nagekeken de cpu blijft op 65 graden en de cpu 1 en cpu 2 is tot 55% bezig, constant.

 

Wat was ik bezig met opnemen..

 

- 2 Zenders in HD op verschillende TP's via DvB-s ,satalliet

en 1 Gecodeerde HD zender van Ziggo. Over Dvb-c ,Kabel.

 

En ik was een series aan het kijken via de Mediaplayer, en halverwege stopte ik met kijken naar de series en daarna had ik ontdenkt dat de gecodeerde zender Blokvormingen en stotterende beeld vertoonde! Dit heb ik alleen als ik dit actie uitvoer, wanneer ik 2 HD zenders opneem en naar de 3e gecodeerde HD zender bekijk heb ik dit probleem niet.

 

Denken jullie dat dit gewoon de beperking van mijn Mutant is of denken jullie dat er wat anders aan de hand is, zo ja kan ik dit oplossen?

 

Groetjes Rick!

aangepast door RickBrouwer
Link naar reactie
Delen op andere sites


Met het gevaar dat ik meteen word afgefakkeld... Dit kan komen omdat een M7 kaart wordt overvraagd qua ECM's. Met 2 zenders opnemen zóu het op zich moeten gaan ware het niet dat sommige zenders van M7 al met 2 begint te hakkelen. Ziggo kent 2 kaartsoorten (Irdeto en Nagra). De Irdeto kaart met CAID 0604 kent geen beperkingen, de 0606 versie wel...

En dan natuurlijk ook nog de mogelijke WAN share (aanname)...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als een oude dm8000 met gemak 8 zenders kan opnemen zonder enig probleem te ervaren verwacht ik dat een mutant met een veel snellere CPU dit ook wel kan.  Is het probleem niet software gerelateerd? 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
11 uur geleden zei luisteraar:

ik denk niet dat het aan de kaarten ligt. 

je kan 2 zenders opnemen en een derde bekijken en dat gaat goed. 

denk eerder aan een tussen buffering probleem. 

de pipe naar de hd kan de data die naar hd moet niet goed verwerken. 

 

Je geeft zelf steeds aan dat je geen abonnement hebt, hoe kom je tot deze uitspraak?

Bij Canaldigitaal tellen sommige zenders dubbel, met 2 van zulke programma's is je kaart aan zijn limiet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei ceesv:

Je geeft zelf steeds aan dat je geen abonnement hebt, hoe kom je tot deze uitspraak?

Bij Canaldigitaal tellen sommige zenders dubbel, met 2 van zulke programma's is je kaart aan zijn limiet.

Als iemand 2 zenders tegelijk kan opnemen en 1 tegelijk kan kijken en alle drie zijn

gecodeerd en dat zonder problemen dan ligt het probleem niet aan de kaarten @ceesv

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Daar vergis je je in, de CD Kaart ziet sommige programmas dubbel, dan ben je met 2 zenders vol bezet, de 3e zender zorgt er dan voor dat de kaart op den duur in de strafmode gaat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

uit het grijze verleden was maximum voor kaart niet 4 zender

hij keek 2 x cd en1 x ziggo.

TS kan een test doen door 3 HD fta zenders tegelijk op te nemen

is wel even uitkienen dat twee zenders op 1 transponder zitten anders

lukt het niet met de dubbele tuner.

Als dat wel goed gaat moeten we inderdaad aan de kaarten gaan denken.

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, geen 4 zenders maar 4 sids.

 

Het stotteren zal veroorzaakt zijn door de combinatie van activiteiten, opnemen, kijken en de mediaplayer.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag leden,

 

Dit is mijn resultaat wanneer 3 verschillende FTA zenders in HD en op de zelfde tijdstip wordt opgenomen!!! << Hier even de aandacht ik heb alleen FTA zenders uitgetest die in het hoogste kwaliteit uitzenden, Dus 24 HD TV, 360 HD TV en NPO 1 HD >>

 

Test1:

 

Tuner 1 voor sat, 24 HD TV ,zendt uit met 12 Mbit/s (op 42 graden oost) opgenomen 1 uur.

Tuner 2 voor sat, 360 HD TV zendt uit met 11 Mbit/s (op 42 graden oost) opgenomen 1 uur.

Tuner 3, voor kabel, NPO 1 HD zent uit met 12 Mbit/s (Ziggo, FTA, DVB-C) opgenomen 1 uur.

 

Tijdens opnames, heb ik een Full HD serie gekeken, na afloop alle opnames na gekeken en geen enkel Blokvorming en stotterende beeld en ook geen geluidsstoringen. Tussentijds probleemloos zappen tussen de opgenomen zenders en Alles werkt zoals het moet werken.

 

Test2:

 

Zelfde opnames met 1 uur, en in die tusentijd naar Full-HD Zender gekeken dat via IPTV werdt uitgezonden, en tussentijd ging ik zappen tussen de opgenomen zenders, en ik had helemaal geen problemen.

 

CPU was rond 65 graden en voor %55 max, bezig.

 

Dus ik kan wel zeggen dat het aan mijn Ziggo kaart ligt, en helaas is het een Irdetto 0606 variant !

Software update helpt niet, probleem blijft het zelfde met mijn Ziggo kaart, dus 2 HD zenders opnemen 3e HD zender bekijken op Tuner 3 gaat goed maar 2 HD zenders opnemen en ook opnemen met Tuner 3 en kijken  naar Tuner 3 of kijken naar Tuner 1 of 2 ,zorgt voor blokvormingen ,strepen en stotterende en irriterende geluidsstoornissen op die opgenomen zender dat op Tuner 3 zit, dus de gecodeerde zender van Ziggo dat ik open via mijn smartkaart in de reader.

 

Dus Conclusie, het ligt niet aan mijn box maar aan dit kaarten..

 

 

aangepast door RickBrouwer
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja maar bij mij is de AGC waarde 0% en de signaal is 99%, dit topic heeft niet met mij te maken want als ik 2 HD zenders opneem via Satalliet gaat het goed omdat Tuner 3 vrij is. Het wordt voor de kaart schijnbaar te veel als ik Tuner 3 ook ga belasten met opname op HD kanaal. >> Overigens even bij melden dat wanneer ik een gecodeerde SD zender ga opnemen en wil kijken is er niks aan de hand.. Is alleen bij gecordeerde HD zender(s)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...