Ga naar inhoud


Losse Tuner FBC DVB-S2X nu goed verkrijgbaar


Jürgen

Aanbevolen berichten

Het heeft even geduurd maar de Tuner FBC DVB-S2X voor de UNO 4K (SE) en Ultimo 4K is nu bij de meeste dealers los verkrijgbaar.

Bij de meeste dealers is de verkoopprijs t.o.v. de oudere DVB-S2 gelijk gebleven namelijk € 89,=.

Hierbij een paar foto's van deze nieuwe S2X Tuner.

 

N.B. Hierbij valt trouwens op dat deze tuner schijnbaar al in oktober 2016 !!!! is gefabriceerd, maar ja zo wordt die ook met de nieuwe bestellingen van de UNO 4K en Ultimo 4K meegeleverd.

 

 

1 20180912_122547.jpg

2 20180912_122654.jpg

3 20180912_122708.jpg

4 1_0_19_80FC_85_8C9_FFFF0000_0_0_0.jpg

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


De tuners zijn in elk geval  DBB-S NIM(45308X FBC) (DVB-S2). Als ik daar op google, vind ik veel Tsjechische verhalen waaruit ik zou kunnen concluderen dat dit inderdaad de nieuwste versie betreft met multistream S2X.

 

De X doet vermoeden van wel, "DVB-S2" zonder "X" dan weer niet.

Lekker handig.

 

Iemand hier die weet hoe het zit?

 

Dit beantwoordt in elk geval mijn vraag. Dit zijn de tuners die in mijn ontvanger zitten; vorige week geleverd.

Volgens de importeur levert VU deze nu zo uit met de nieuwe ontvangers.

 

Dit zou de reden kunnen zijn dat ze lastig los leverbaar zijn.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei Italieman:

Volgens de importeur levert VU deze nu zo uit met de nieuwe ontvangers.

 

Dit zou de reden kunnen zijn dat ze lastig los leverbaar zijn.

 

Zoals ik schreef is dit type nieuwe S2X Tuner nu juist wel goed leverbaar...

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Titel aangepast.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hartstikke mooi die Koreaanse rommel,

heb er ook twee met unicable II Twin LNB dus de volle mep aan zenders FBC

super snel zappen B)

je moet bij de leveranciers / webshops wel uitdrukkelijk vragen naar deze uitvoering indien je hem samen met een VU+ koopt

anders stoppen ze zo de oude versie dual tuner erin

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

M.b.t. jouw (gekleurde) laatste opmerking.

 

Ook bij het los bestellen moet je heel expliciet vragen om de S2X tuner en zelf dan sturen zij toch nog het oude type, per abuis verkeerd gestuurd is dan desgevraagd de verklaring...😉

Voor de bestelling had ik nog gebeld en men zei dat de nieuwe tuners automatisch werden uitgeleverd, dus niet.

Dus na ontvangst goed opletten dat die tuner overeenkomt met de hierboven toegevoegde foto’s.

Je merkt er namelijk in eerste instantie niets van want zowel de oude als de nieuwe functioneren beide in de UNO 4K (SE) als op de Ultimo 4K.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-9-2018 om 09:12 zei Jürgen:

M.b.t. jouw (gekleurde) laatste opmerking.

 

Ook bij het los bestellen moet je heel expliciet vragen om de S2X tuner en zelf dan sturen zij toch nog het oude type, per abuis verkeerd gestuurd is dan desgevraagd de verklaring...😉

Voor de bestelling had ik nog gebeld en men zei dat de nieuwe tuners automatisch werden uitgeleverd, dus niet.

Dus na ontvangst goed opletten dat die tuner overeenkomt met de hierboven toegevoegde foto’s.

Je merkt er namelijk in eerste instantie niets van want zowel de oude als de nieuwe functioneren beide in de UNO 4K (SE) als op de Ultimo 4K.

 

 

Als ik deze zou bestellen in welk slot moet ik die dan plaatsen en wat kun je er al op ontvangen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan er alle zenders mee ontvangen, en wanneer de software het ondersteunt de multi stream transponders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet Ton toch wel gelijk geven met zijn opmerking want zelf in deze topic kun je lezen dat deze nieuwe tuner ook op de Ultimo 4K én onder VTI draait.

Ook kun je in de al vaker hier geplaatste VU+ vergelijkingslijst, zie link, lezen dat de nieuwe tuner voor de Ultimo 4K geschikt is.

 

https://wiki.vuplus-support.org/index.php?title=Vu%2B_STB_Vergleichstabelle

 

Op dit moment heeft deze tuner nauwelijks toegevoegde waarde.

Ik heb deze tuner besteld omdat ik nog niet over een S2 tuner beschikte en op advies van de forumleden nu wel op de toekomst ben voorbereid.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...