Ga naar inhoud


Losse Tuner FBC DVB-S2X nu goed verkrijgbaar


Jürgen

Aanbevolen berichten


Dat weet voorlopig nog niemand.

Dus als je een nieuwe ontvanger koopt of een nieuwe S2 tuner nodig hebt is het aan te bevelen om een S2X tuner te bestellen uiteraard alleen voor die apparaten die S2X ondersteunen.

In alle andere gevallen gewoon de S2 tuner blijven gebruiken.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

DABliefhebber,

u mengt citaten en eigen commentaren, in je bijdrage

dat gaat niet goed,

begrijp niet wat je ermee bedoeld ook niet waarom dat dubbel moet worden geciteerd

 

een nieuwe standaard wordt vooralsnog niet gebruikt bij de reguliere zenders en nogmaals multistream was ook in dvb-s2 geïncorporeerd en heeft er niks mee van doen

het is echt een tuner component wat voor de toekomstige mogelijkheden geschikt is

 

uitleg over die nieuwer standaard is ook elders te vinden

met verschillende links naar oudere standaards https://www.dvb.org/resources/public/factsheets/dvb-s2x_factsheet.pdf

aangepast door Tonskidutch

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Overbodig citeren verwijderd.

Wanneer er gereageerd wordt op een bovenstaande post heeft citeren dn een onderwerp doorgaans geen meerwaarde,

de herhalingen maken de bijdrage moeilijker leesbaar.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik lees dat deze tuner voor de UNO 4K (SE) en Ultimo 4K geschikt is, maar ik kan (nog) nergens er eentje vinden voor de SOLO 4K.

Klopt dat, of is dat toch dezelfde?

aangepast door joker55

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei joker55:

Ik lees dat deze tuner voor de UNO 4K (SE) en Ultimo 4K geschikt is, maar ik kan (nog) nergens er eentje vinden voor de SOLO 4K.

Klopt dat, of is dat toch dezelfde?

 

De SOLO 4K heeft 1 vaste en 1 variabele Tuner plaats.

De vast is een FBS DVB-S2 Tuner en kan dus niet gewisseld worden.

De variabele Tuner plaats is één van het 'oudere' model en daar past dus geen S2X Tuner in.

 

Zie de link naar de al verscheidene malen hier geplaatste vergelijkingstabel, daarin staat o.a. duidelijk vermeld welke Tuner in welk apparaat past...

 

https://wiki.vuplus-support.org/index.php?title=Vu%2B_STB_Vergleichstabelle

 

  • Bedankt 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Wat ik zou willen weten is of men met deze tuner ook een motor kan aansturen?

Ik vindt het nergens terug.

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik kan even niet bedenken waarom dat niet zou gaan, of je een motor kunt sturen wordt niet in de tuner geregeld, maar meer in de voeding naar de LNB,of de ontvanger DISEQ 1.1 ondersteunt.

 

Zolang je niet op elke Tuner een motor aansluit of alle motoren tegelijk probeert te draaien zou ook de voeding dat moeten kunnen trekken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ceesv, dat zeg je maar mijn FBC Sat tuner die in mijn 920 zat die wilde dus geen motor (Moteck 2100) aansturen.

Voordat ik dus voor mijn Ultimo een FBC tuner aanschaf wil ik wel zeker weten dat mijn draaibare schotel werkt.

 

Vandaag mijn vraag. Misschien dat iemand deze opstelling al gebruikt?

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...