Ga naar inhoud


BBC 1, 2, 4 HD doen het niet meer op de Ultimo 4K


MaartenM

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Sverige:

Voor mij is dat eigenlijk hoe het niet moet...

Als je vooraf je zenders wist, ben je die kwijt volgens mij. Is je zenderlijst dan niet leeg?  of wist hij alleen wat hij opnieuw gescand heeft, en plaatst hij dat dan ook terug op dezelfde plaats als waar de oude zender stond?  Dat geloof ik niet...  Ik kan het uiteraard fout hebben... maar dat durf ik niet zonder meer zo in te stellen...

Met enigma2, in ieder geval met VTI is het wel een stuk lastiger als bij Technisat. Als ik zenders van een transponder gezocht heb, kan ik niet, de gevonden zenders in een lijstje krijgen om daar dan mee te gaan doen wat ik wil... bv in de favoritenlijst neerzetten. Bij technisat had je de keuze om de nieuw gevonden zenders in een lijst te hebben, maar ook de laatst gevonden zenders in een lijst te krijgen.  Die optie heb ik nog niet gevonden bij mijn ultimo... helaas.

Je kan de transponder ook herscannen met nieuwe transponder parameters.

De gevonden zenders worden opgeslagen en vervangt de zenders entry's met de verkeerde parameters.

Maar iedereen heeft zijn eigen manier van werken

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden zei Sverige:

Als ik zenders van een transponder gezocht heb, kan ik niet, de gevonden zenders in een lijstje krijgen om daar dan mee te gaan doen wat ik wil... bv in de favoritenlijst neerzetten. Bij technisat had je de keuze om de nieuw gevonden zenders in een lijst te hebben, maar ook de laatst gevonden zenders in een lijst te krijgen.  Die optie heb ik nog niet gevonden bij mijn ultimo... helaas.

 

Dit kan wel degelijk met Black Hole en OpenPli, en volgens mij ook met andere images. Ga naar de zenderlijst d.m.v. het knopje omhoog of omlaag op de AB en druk op de kleurcode van Satellites (ik dacht groen) die onderaan is weergegeven. Daar zie je de nieuw gevonden zenders keurig in de map New staan. Selecteer de zender naar keuze en druk dan op het knopje Menu op de AB. Dan zie ze een hele rits aan mogelijkheden, waaronder Add to bouquet, Enable move mode, etc. Maar goed, dit heeft natuurlijk allemaal niets te maken met het onderwerp van dit draadje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik open eventueel wel een ander draadje daarover...  ik had niet mogen uitweiden buiten het onderwerp.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom dan wel?  want als je wist voordat je zoekt, dan ben je toch al je bestaande zenders kwijt en ook de volgorde waarin je ze gezet hebt?

 

 

Als ik in de wiki van VTI kijk, zie ik dat als je de kanalenlijst eerst verwijdert, de lijst gewist wordt en volledig nieuw gemaakt wordt. De favoritenlijst blijkt behouden te blijven, wat goed is... Er staat nergens of die ook een update krijgen, maar misschien wel. Niet meer bestaande zenders krijgen n/a als tekst...

Als je de lijst niet verwijdert, komen er alleen nieuwe zenders bij....  en dat is volgens mij wat je wil, als je een bepaalde transponder scant omdat er een nieuwe zender bijgekomen is...

 

Dus "verkeerde" informatie???  ik denk dat het ergens een persoonlijke keuze is... het niet wissen is volgens mij niet "fout"....

 

https://wiki.vuplus-support.org/index.php?title=Sendersuchlauf

 

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei Sverige:

Als je de lijst niet verwijdert, komen er alleen nieuwe zenders bij

Onjuist zenders met gelijke naam worden uitgewisseld op de betreffende transponder

Verdwenen zenders zijn niet ontvangbaar maar die kon je ook niet ontvangen zonder scan

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei luisteraar:

Onjuist zenders met gelijke naam worden uitgewisseld op de betreffende transponder

Verdwenen zenders zijn niet ontvangbaar maar die kon je ook niet ontvangen zonder scan

 

Nee, Luisteraar... Volgens de Wiki van VTI wordt de lijst niet opgeschoond, er komen alleen nieuwe zenders bij.

(Tenzij de wiki fout is uiteraard...)

 

Citaat

Die Kanalliste wird nicht bereinigt, sondern nur durch neue Sender ergänzt.

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

de logica is dat inderdaad;

- alleen nieuwe gevonden en dus in de lijst opgenomen worden

- oude die niet meer kloppen qua naam of bestaan krijgen N/A not available => dus weet je er zijn nieuwe

 

dat is informatief en je kunt de nieuwe zenders in je zenderlijst onderaan terugvinden

en zo vindt je altijd alle zenders

Oversea

Jaydee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...