Ga naar inhoud


Zender niet beschikbaar; controleer uw tunerconfiguratie!


FGH77

Aanbevolen berichten


  • Reacties 244
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Satfinder geeft signaal van 'een' satelliet. Vertelt echter niet wélke. Het is net als met radio. Er wordt herkenbaar signaal gedetecteerd en de sterkte geeft deze dan aan. Niets meer, niets minder. Het nadeel is dat veel satellieten ook dezelfde frequentie gebruiken als andere. Enige oplossing is een frequentie te kiezen die alléén op in dit geval Astra 1 wordt gebruikt... Vandaar mijn tip: eerst een actuele kanaallijst inladen (ook al geeft dat nog geen beeld). Kies voor het CD Infokanaal (is ongecodeerd). Dan pas de Signaalzoeker gebruiken...

Ik gebruik een satfinder met een ingebouwd TV schermpje.... Dat is inderdaad een stuk makkelijker... De satfinder hangt aan de schotelarm dus heb ik mijn handen vrij....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Actueel staat hij trouwens op Astra 28.2 uitgericht wat betreft 1 van de twee koppen, dat vertellen de gevonden zenders...al te ver zit hij er dus niet naast, beetje naar links draaien zou moeten helpen als ik met niet vergis wat betreft links/rechts... (van bovenaf gezien tegenwijzerzin als ik met niet vergis)

aangepast door Clemens-vuplus

docendo discimus

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei FGH77:

Als ik de laatste VTI installeer (versie 13.0.9), raak ik dan niets kwijt van opgenomen programma`s op de harde schijf en kan ik deze gewoon blijven kijken?

 

belangrijk is dat je voor je kaart van canalGIGITAAL de softcam en haar configuratie een backup maakt die je na flashen van een vers nieuw image kunt restoren

en dan gaat het gewoon goed met blijven kijken naar die zenders

uitrichten van de schotel is een eigen topic maar daarvoor kun je het best op je android telefoon een satfinder laden of een laptop in de tuin gebruiken met dit proggie erop

satfinder binary.zip

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan je op de plaat waar je de schotel hebt staan  wiffi ontvangen 

dan kan je toch gewoon met je mobiel het IP ingeven  van je ontvanger en ga je gewoon langs het menu naar signaal zoeker in je ontvanger 

en kan je toch het signaal aflezen

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou je ook eens een foto van je schotel opstelling kunnen plaatsen 

ook hoe je lnb's staan enz 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Clemens-vuplus:

Actueel staat hij trouwens op Astra 28.2 uitgericht wat betreft 1 van de twee koppen, dat vertellen de gevonden zenders...al te ver zit hij er dus niet naast, beetje naar links draaien zou moeten helpen als ik met niet vergis wat betreft links/rechts... (van bovenaf gezien tegenwijzerzin als ik met niet vergis)

Beetje naar links draaien levert dan signaal op Astra 1 en 3 op?

3 uur geleden zei smetje limb.BE:

kan je op de plaat waar je de schotel hebt staan  wiffi ontvangen 

dan kan je toch gewoon met je mobiel het IP ingeven  van je ontvanger en ga je gewoon langs het menu naar signaal zoeker in je ontvanger 

en kan je toch het signaal aflezen

Ik kan wifi ontvangen op de plek waar de schotel staat. Hoe kan ik het IP van de ontvanger zien; hij is niet aangesloten in mijn netwerk.

aangepast door FGH77
Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet je ontvanger natuurlijk wel op internet aansluiten .. anders is er geen ip 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar staat nu natuurlijk alles op 0, omdat er geen verbinding is. Zal er een kabel aan hangen. Moet die kabel van ontvanger naar router lopen of naar PC?

Hoe kan ik een zender setting lijst laden?

aangepast door FGH77
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...