Ga naar inhoud


Zender niet beschikbaar; controleer uw tunerconfiguratie!


FGH77

Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe satellietschotel aangeschaft (Fuba DAA 850) en deze geïnstalleerd. Bij het zoeken van de Astra 1 en 3 lukte het niet erg goed om een goed signaal te krijgen. Ik heb nu ongeveer 40% gelocked voor beide Astra`s.
Ik heb echter nog steeds geen beeld op de tv. Ik heb toen de Fast Scan gestart, maar die gaf failed aan. Daarna automatisch zenders zoeken en hij vond maar iets van 96 kanalen op beide Astra`s.
Toen liep mijn vu+ solo 2 vast en moest ik hem weer op nieuw opstarten.
Sindsdien heb ik het nu zo dat ik alleen maar het opstartscherm van vuplus-supprt.org zie met de volgende mededeling: "zender niet beschikbaar; controleer uw tunerconfiguratie!"
Er is geen enkel kanaal geladen en hij blijft alleen maar op "DVB Service" staan. Bovendien is de datum ook opeens veranderd naar 1970.

 

Dit is mijn tunerconfiguratie (waar niets aan is veranderd):

TunerA: BCM7356 DVB-S2 NIM (internal) (DVB-S2)
DiSEqC A/B
Satellieten: Astra (19.2E), Astra 3A (23.5E)

TunerB: BCM7356 DVB-S2 NIM (internal) (DVB-S2)
DiSEqC A/B
Satellieten: Astra (19.2E), Astra 3A (23.5E)


Wat moet ik precies doen om al deze problemen op te lossen? Heeft het te maken dat beide signalen van de schotels niet goed genoeg zijn?

Moet ik eerst weer proberen om een beter signaal te ontvangen? Zal dan het opstartscherm dan weer verdwijnen?

HELP!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 244
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

sta je wel op de astra's uitgericht en niet op een andere sat per toeval

en plaats eens wat foto's indien het mogelijk is 

en welke zenders had je gevonden 

welke software staat er op je ontvanger 

anders als hij aan het netwerk hangt zou je toch een zenderlijst kunnen douwnloaden 

menu --applicatie--op de groene toets drukken even wachten tot je een ander scherm krijgt 

dan ga je daar naar settings --ok drukken --dan neem je daar een zenderlijst astra1 en astra3 en druk op ok 

nu heb je wel een complete zenderlijst in je ontvanger staan 

als je dat hebt zet je hem eens op VB/ Das erste Hd en kijk of je beeld hebt dan 

 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Schotel onvoldoende uitgericht of op verkeerde sattellieten uitgericht, zoals hierboven aangegeven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de schotel dusdanig uitgericht zoals de oude schotel ook stond en daar kreeg ik wel gewoon beeld op.

Ik heb Vti 9.0.3 geïnstalleerd en deze liep in het verleden soms ook vast, maar via de aan/uit schakelaar had ik weer beeld.

Kan ik deze software updaten? Gaat er dan niets verloren aan opgenomen programma`s die ik al op de harde schijf heb staan? Dat wil ik natuurlijk niet kwijtraken.

Op de foto is te zien welke zenders ik met automatisch zoeken heb kunnen vinden (zijn er nu 146). Ook is te zien dat ik op Astra 1 een gelocked signaal heb; op Astra 3 nu niet (is heel moeilijk, zelfs met gradenboog, om op beide satellieten goed signaal te vinden).

Mocht ik inderdaad een zenderlijst downloaden, is dat dan dezelfde lijst als ik binnen haal via de fast scan met canal digitaal?

Wanneer zal dat opstartscherm nou helemaal verdwijnen? Als er een zenderlijst is gedownload, of als ik pas goed signaal heb en weer automatisch zoeken/fast scan gebruiken voor het zoeken naar zenders?

20181029_102934.jpg

20181029_103417.jpg

20181029_104138.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je staat op Astra 2 op 28.2° uitgericht (min of meer). Dus schotel opnieuw goed richten. Handigst is om een Settinglijst in te laden. Kies dan voor het CD Infokanaal (is ongecodeerd). Stem hierop af en verdraai de schotel tot je beeld hebt.. Heb je beeld dan ga je naar de Signaalzoeker en dan heel voorzichtig links rechts draaien tot je optimaal signaal hebt. Dan voorzichtig de bouten vastdraaien. Daarna doe je hetzelfde maar dan omhoog/omlaag. Ook weer het hoogste signaal afregelen en voorzichtig goed vast zetten..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit image staat er op sinds ik de stb heb; heb nooit updates of nieuwe versies geïnstalleerd.

Als ik de laatste VTI installeer (versie 13.0.9), raak ik dan niets kwijt van opgenomen programma`s op de harde schijf en kan ik deze gewoon blijven kijken?

Raak ik dan ook het opstartscherm kwijt of zal dat pas gebeuren als ik de schotel beter heb uitgericht en weer signaal op beide satellieten kan ontvangen.

Verandert de tijd en datum dan ook weer terug naar het heden en niet naar 1970?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Mimisiku:

Je staat op Astra 2 op 28.2° uitgericht (min of meer). Dus schotel opnieuw goed richten. Handigst is om een Settinglijst in te laden. Kies dan voor het CD Infokanaal (is ongecodeerd). Stem hierop af en verdraai de schotel tot je beeld hebt.. Heb je beeld dan ga je naar de Signaalzoeker en dan heel voorzichtig links rechts draaien tot je optimaal signaal hebt. Dan voorzichtig de bouten vastdraaien. Daarna doe je hetzelfde maar dan omhoog/omlaag. Ook weer het hoogste signaal afregelen en voorzichtig goed vast zetten..

Moet ik eerst de satelliet uitrichten zodat ik bij signaalzoeker voor beide Astra`s een goed signaal heb? Als dat eht geval is, moet ik dan een Settinglijst inladen (hoe?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het veranderen van je software doet absoluut niets met de bestanden op je harddisk. Dus daar hoef je je geen zorgen om te maken..

De tijd en datum wordt uit de DVB stream geladen. Dus dat komt ook goed als je signaal hebt...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duurt geen uren hoor... Wel handig is het hebben van een TV zodat je het buiten goed kunt zien.. De manier van "vrouw/partner bij de TV" en man op het dak gaat echt niet werken..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

TV staat in de huiskamer en schotel staat naast de schuur; niet echt dicht bij elkaar.

We hebben het tot nu toe altijd zo gedaan: 1 bij de schotel en uitrichten, 1 bij de TV om te kijken naar signaalsterkte. Zou niet weten hoe het in ons geval anders moet. Al die apps zoals satfinder zijn leuk, maar werken naar mijn mening niet allemaal even goed. Nu moet ik bv mijn schotel zo ver draaien om volgens het kompas signaal te krijgen op de Astra`s wat ik nog nooit heb gedaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...