Ga naar inhoud



alfred de witt

Aanbevolen berichten

ik wil andere sw op mijn duo 2 zetten maar twijfel tussen vti 11 en 13. 11 heeft lang stabiel gewerkt, ik kreeg toen problemen en heb geupgrade naar 13 maar dat werkte niet goed. Daarna open pli erop gezet wat beter was maar ik heb nu toch weer wat probleempjes en wil terug naar vti. Is 13 inmiddels stabiel en moet je niet heel lang wachten bij het opzoeken naar een andere zender ? 

Kan ik mijn timer instellingen apart opslaan zodat ik die niet opnieuw moet instellen  en wellicht ook mijn t90 schotel settings ?

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites


De keuze van de software is geheel persoonlijk. De één vindt dit mooi, de ander weer dat. Het gaat erom welke gebruikerservaring je zelf het het meest comfortabel vind. Voorts is het handig om te vertellen welke problemen je hebt. 

VTi op zich is heel stabiel, maar het hangt er wel van af wat voor Applicaties je mee installeert wat de boel kan verstoren. De meeste gemeldde problemen zijn de EPG verversers.

 

timers kun je gewoon backuppen/bewaren en later terugzetten.. Staan geloof ik in /etc/enigma2/settings. Het bestand heet timers.xml of timer.xml...

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn problemen waren dat alles traag werkte in vti 13, ik installeer minimale apps, wel de henk kanalenlijst voor draaibare schotel. Ik ga eerst back up maken en daarna vti 13 weer proberen of anders 11 want die heeft lang goed gewerkt.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt de zenderlijst doe ik al jaren zo. Hoe kan ik na een update van open pli naar vti de timers terug zetten ?  Moet dit via de pc of kan ik dit via het menu doen ? ik zie in openpli geen optie hiervoor. 

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

van PLI naar VTI zijn er verschillen betreffende de locatie van timers.xml

dus kun je dat bestand beter uit je pli halen middels de filemanager of de filezilla of DCC_E2

 

sorry de locatie is hetzelfde

etc/enigma2

aangepast door Tonskidutch
aanvulling en correctie

Ride Like The Wind

Christopher Cross

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

terug on topic,

de afkorting SW moeten we als Firmware lezen in dit topic

 

dus in dit geval een Open Source die de schrijvers volgens de afspraken kunnen vervolledigen en aanpassen naar specifieke inzichten.... dus alternatieve Images

De inzichten tussen de makers van die images verschilt... dat is en blijft zo.

Ben je voorstander van image A of image B, doet er niet toe het is jouw voorkeur.

 

heel specifieke zaken zullen echter niet op een ieder image werken ->

bijvoorbeeld het CI+ gecodeerd opnemen en tijdens standby decoderen

bijvoorbeeld het aanpassen van dvb-subtitles en / of teletekst gedeelte dat voor de een of ander gebruiker wel belangrijk is

 

wat voor jou belangrijk is bepaal je zelf, dus test de verschillende images

 

Ride Like The Wind

Christopher Cross

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...