Ga naar inhoud


VRT via DVB-T om middernacht gestopt


astro iris

Aanbevolen berichten


Dan toch maar de stap gezet en vandaag TV Vlaanderen Antenne tv aangeschaft. Gebruiksvriendelijke decoder en heel gemakkelijk om je lijst in jouw volgorde te zetten. De dealer had al zelf de zenders ingeladen en dat zijn er hier in de uiterste Westhoek maar liefst 75. Waaronder dus de 17 zenders van TVV en tot mijn verrassing ook alle zenders die ik vroeger ontving met DVB-T en dat zijn de 4 Waalse zenders en dubbele ontvangst van 27 Franse zenders (54). Met de bijgeleverde antenne van TVV had ik maar enkele zenders , omdat we hier echt aan de rand van ontvangstgebied liggen. Maar met mijn twee richtantennes op zolder heb ik dus dit resultaat. De TVV antenne heb ik weer mogen inruilen bij dealer. Het enige minpunt dat ik nog opmerk is dat de TVV zenders nog in SD worden aangeboden, maar in DVB-T was dat ook zo, er zouden wel plannen zijn , volgens de dealer, om deze later ook in HD aan te bieden. Ook de 4 Waalse zenders zijn nog SD en komen niet voor in de zenderlijst, je kan ze echter wel openen in de menu reeks met hun nummer.  Tot slot zal ik dan ook Proximus TV in de volgende dagen opzeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-12-2018 om 18:18 zei astro iris:

Het enige minpunt dat ik nog opmerk is dat de TVV zenders nog in SD worden aangeboden,

das heel vervelend, maar beslist dat met DVB-T2 en H.265 HD in prima kwaliteit mogelijk is

is elders (topic op sat4all) ook besproken

 

ik heb de bovenbuur zijn TV met DVB-T2 ontvanger eens bekeken en die vangt de vlamen en de walen prima met de iets betere kamer antenne op de loft (zolder appartement)

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat

Vandaag mijn Proximus tv abonnement opgezegd. Het vriendelijk juffrouwtje vroeg mij waarom en ik antwoordde dat ik satelliet tv en antenne tv had en veel meer zenders had dan in hun aanbod. Haar reactie was tja dat is inderdaad zo.

 

Oef , eindelijk....🤠

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei pollegazon:

En ben je tevreden met de beeldkwaliteit ?

 

Mis je de Nederlandse openbare zenders niet ?

Nederlandse openbare zenders en de VRT zenders heb ik via Canaldigitaal. de Vlaamse commerciëlen via antenne tv en inderdaad de kwaliteit is iets minder dan HD, maar voor mij toch voldoende.

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...