Ga naar inhoud


TV gehacked??


satje4U

Aanbevolen berichten

Hoi

 

Sinds een week krijg ik op net5HD een advertentiebalk te zien. Deze balk blijft ook tijdens de reclame in beeld.

De advertenties wisselen.

De zender wordt ontvangen via een samsung smart-tv voorzien van een Ziggo module.

Kijk ik via de satelliet of internet tv naar deze zender is de balk er niet.

Zie ook de afbeelding.

Hebben meer van julie die balk.?

 

satje4u

IMG-20190206-WA0026.jpg

 

Gigablue Quad HD Plus

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geen idee, heb zelf ook een Samsung TV met een Ziggo CI+ module. Nog nooit meegemaakt. Heb je obscure Apps in je TV geladen?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enige optie die je hebt is je TV terugzetten naar fabrieksinstellingen. Opnieuw proberen..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En die reclamebalk blijft ook continue staan? Ik heb hier ook een Samsung, maar kijk Netflix via een AppleTV kastje. Toch ook zo'n 2 maanden... Niets vreemds gemerkt. TV zit ook aan het netwerk met een Samsung account...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En je hebt dus alleen op NET5 en niet op NPO1 bijv. ?  Want het plaatje lijkt van SBS6 HD afkomstig.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt dus de Security updates van vorig jaar overgeslagen, en zo zijn ze in je toestel binnen gedrongen.

 

Een beveiligingsbedrijf heeft een 0-day-exploit in Smart TV's van Samsung gevonden waardoor het mogelijk is om op afstand verbinding te maken met de televisie en vervolgens root-toegang te krijgen. Kwaadwillenden kunnen bijvoorbeeld op de tv aangesloten usb-opslag uitlezen.

 

 

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei Tripleboy:

Je hebt dus de Security updates van vorig jaar overgeslagen, en zo zijn ze in je toestel binnen gedrongen.

 

Een beveiligingsbedrijf heeft een 0-day-exploit in Smart TV's van Samsung gevonden waardoor het mogelijk is om op afstand verbinding te maken met de televisie en vervolgens root-toegang te krijgen. Kwaadwillenden kunnen bijvoorbeeld op de tv aangesloten usb-opslag uitlezen.

 

 

 

Trek nu niet gelijk deze conclusie want je weet nog helemaal niks.  Als zijn TV malware bevat zal het niet alleen manifesteren op NET 5 HD van de kabel.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben ook een Samsung Smart TV, mijn vrouw kijkt dagelijks naar Net5 HD maar nog nooit iets als dit waargenomen. Dus ik vrees dat het inderdaad iets in de instellingen of een of ander mij onbekend virusje moet betreffen... (en ja, ook hier Netflix geïnstalleerd dus in die richting zou ik het niet zoeken).

 

PS: ik heb geen enkele security update ooit geïnstalleerd dus daar kan het ook niet aan liggen.

 

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep. Het IoT is het volgende slachtoffer nu PC's, tablets en smartphones steeds beter worden beveiligd. IoT apparatuur heeft vaak rudimentaire beveiliging (if any) en wordt wereldwijd steeds meer gebruikt.. Weinig kennis nodig om die dingen te 'hacken'.. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei T90user:

Wij hebben ook een Samsung Smart TV, mijn vrouw kijkt dagelijks naar Net5 HD maar nog nooit iets als dit waargenomen. Dus ik vrees dat het inderdaad iets in de instellingen of een of ander mij onbekend virusje moet betreffen... (en ja, ook hier Netflix geïnstalleerd dus in die richting zou ik het niet zoeken).

 

PS: ik heb geen enkele security update ooit geïnstalleerd dus daar kan het ook niet aan liggen.

 

 

Hallo, had je nou net wel moeten doen, al die tijd stond je TV lekker open voor deze hackers, tja wie nooit zijn updates doet hangt vroeger of later, en dat kan best heel naar zijn .

 

 

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...