Ga naar inhoud


Op meer dan 1 apparaat kijken met maar één coaxkabel


Jürgen

Aanbevolen berichten

Ik heb mij tot nu eigenlijk nog nooit hierin verdiept maar deze vraag komt nu toch bij mij aan de orde.

Tot nu toe gebruikte ik tijdens mijn overwintering altijd een eigen schotel met een Twin LNB en dus ook met 2 coaxkabels.

Met mijn UNO 4K SE en de nieuwste FX Tuner kan ik dan ook tegelijkertijd op 2 apparaten naar 2 verschillende kanalen / transponders / satellieten kijken maar dat is ook niet zo moeilijk met 2 kabels.

 

Het volgende seizoen moet ik echter gebruik maken van de bij de vakantiewoning beschikbare schotel met een DUO LNB met maar één coaxaansluiting.

Ik veronderstel dat het dan met mijn UNO 4K SE ondanks de FX Tuner niet meer mogelijk is om dan eveneens op 2 apparaten naar 2 verschillende kanalen / transponders / satellieten kijken of zijn er opties mogelijk?

Voor alle duidelijkheid, ik kan daar geen 2e coaxkabel of andere LNB met 2 aansluitingen installeren.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit antwoord was feitelijk ook binnen mijn verwachting maar ja, je weet maar nooit, te techniek staat niet stil.

Dan moet mijn wederhelft maar tijdens sportuitzendingen de een of andere TV app gebruiken, gelukkig hebben wij daar heel goede WiFi.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan tuners doorlussen, en dan meerdere transponders binnen hetzelfde kwadrant bekijken.

Dus bijvoorbeeld alle transponders in de hoge band die horizontaal gepolariseerd zijn.

 

Het is niet optimaal, maar je hebt wel iets meer keus!

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je goede wifi hebt gewoon tablet aansluiten op hdmi ingang TV en "streamen"

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden zei ceesv:

Je kan tuners doorlussen, en dan meerdere transponders binnen hetzelfde kwadrant bekijken.

Dus bijvoorbeeld alle transponders in de hoge band die horizontaal gepolariseerd zijn.

 

Het is niet optimaal, maar je hebt wel iets meer keus!

 

 

Dat deed ik vroeger ook maar het is inderdaad niet optimaal want NPO1 en b.v. RTL 4HD gaat prima samen maar andere combinaties niet.

 

42 minuten geleden zei bellejt:

als je goede wifi hebt gewoon tablet aansluiten op hdmi ingang TV en "streamen"

 

Ik denk dat dit de beste optie is want wij hebben daar glasvezel ter beschikking...

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je er langer zou zitten zou je een duo LNB op de schotel kunnen zetten en een stacker-destacker voor 2 tuners op een kabel onafhankelijk te kunnen laten werken..

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja langer, het is maar voor 3 maanden, nu zit ik hier voor bijna 6 maanden in Spanje.

 

Behalve het feit dat ik met een Stacker - Destacker slechte ervaringen heb ondervonden (veel storingen - onderbrekingen) schreef ik al dat ik de aanwezige LNB niet kan vervangen omdat ik er niet of nauwelijks bij kom maar ik de installatie ook niet mag wijzigen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 16-2-2019 om 10:32 zei bellejt:

als je goede wifi hebt gewoon tablet aansluiten op hdmi ingang TV en "streamen"

 

Ik kom nog even terug op dit onderwerp.

De hierboven genoemde optie begrijp ik niet, hoe kan ik een tablet, in dit geval een iPad Mini 4 op de HDMI ingang TV aansluiten?

 

Met de kwaliteit WiFi is niets mis mee want die zit in onze huiskamer gemiddeld op 750 Mbps.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan moet je tablet wel een video uitgang hebben.Op sommige zit dat.Overgang kleine connector naar HDMI van TV. Zelfs mijn smart telefoon kan dat.

Ps : als ik het begin nog eens lees zal het enkel mogelijk zijn naar 2 verschillende kanalen te kijken als ze in dezelfde transponder liggen.Zelfs met streaming.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dat zal met mijn iPad 4 Mini niet lukken want daar kan geen HDMI aangesloten worden.

 

De 2e opmerking klopt niet helemaal, als ik de 2 tuners van b.v. een VU+ UNO 4K SE doorlus dan kan ik wel naar verschillende transponders kijken mits deze in hetzelfde kwadrant zitten.

Denk hierbij b.v. aan NPO1 HD, NPO2 HD en RTL4 HD, twee verschillende transponders maar wel dezelfde polariteit.

Dus het blijft altijd een beperking.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat

Digitale video-uitvoer via Thunderbolt 3

 

  • Native DisplayPort-uitvoer via USB‑C
  • VGA-, HDMI-, DVI- en Thunderbolt 2-uitvoer via adapters (afzonderlijk verkrijgbaar)

 

 

dat geld voor je Macbook Pro, die zul je wel bijhebben toch?

en een Thunderbolt USB-C HDMI converter kabeltje is toch wel te vinden voor je macbook

 

maar ik begrijp niet (van bellejt) wat je hiermee wilt doen als je maar een LNB hebt...

een stream kost je overigens ook een SID van de kaart

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-2-2019 om 10:26 zei ceesv:

Je kan tuners doorlussen, en dan meerdere transponders binnen hetzelfde kwadrant bekijken.

Dus bijvoorbeeld alle transponders in de hoge band die horizontaal gepolariseerd zijn.

 

Het is niet optimaal, maar je hebt wel iets meer keus!

 

 

Mijn oorspronkelijke vraag is feitelijk al op 16 februari door door Ceesv beantwoord.

De daaropvolgende reacties voegden eigenlijk niets meer toe.

 

Misschien toch nog even iets toelichten.

Uiteindelijk heb ik straks de beschikking over b.v. een VU+ UNO 4K met 2 tuners  met maar één coaxaansluiting.

 

Normaliter is het de bedoeling dat ik b.v. op de TV naar sport kijk en mijn vrouw via de tablet op een ander kanaal kijkt.

Dit lukt dus dan maar gedeeltelijk omdat maar 1 coaxkabel ter beschikking is.

Door nu door te lussen kan dat nog wel gedeeltelijk zoals b.v. tegelijkertijd naar NPO1 HD en RTL4 HD kijken omdat beide kanalen in hetzelfde kwadrant zitten.

Via de CD app kijken is niet mogelijk omdat de daar gebruikte CD Smartkaart niet van mij is maar van de verhuurder.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...