Ga naar inhoud


windows10 gratis ervaring?


Hensat

Aanbevolen berichten

16 uur geleden zei Pionewbie:

Natuurlijk oké, want je kan nog steeds legale Windows 7, 8, 8.1 installaties gratis omzetten naar Windows 10.

Microsoft hangt het alleen niet aan de grote klok.

 

Ik heb nooit zo goed begrepen waarom je dat zou willen. Zelf gebruik ik al jaren de standaard Windows 8.1 pro 64 bits die op mijn Dell computer zat, ik heb me op een onbewaakt moment laten verleiden daar automatisch Windows 10 van te laten maken, heb daar een jaartje of anderhalf mee gewerkt maar nu ik mijn PC weer eens helemaal wil opfrissen gebruik ik daar na het formatteren netjes weer mijn gelicenseerde 8.1 versie voor. Werkt voor mijn gevoel sneller en beter dan 10.

Link naar reactie
Delen op andere sites


je moet dan wel eerst windows 7, 8 of 8.1 ervaring hebben om te kunnen vergelijken

 

gelukkig ben ik meteen met windows 10 aan de slag gegaan en heb me nooit met 7,8 etc bezig gehouden

 

en dus zoals je ziet zijn ervaringen divers!!!

de ene vind het een verademing

de ander snapt er niets meer van en blijft problemen houden en of problemen die terugkeren

 

de ervaring die ik met een gratis licentie ondervonden heb is dat die niet aan de praat gekregen kon worden

 

als het je wel lukt kun je blij zijn maar volgens mij is dit

Citaat

want je kan nog steeds legale Windows 7, 8, 8.1 installaties gratis omzetten naar Windows 10

mede de bepalende voorwaarde om succes te hebben

 

Sinds 1879 bij Sat4All

tonskidutch
:grin:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Alles went, ook Windows 10.

Op een dag moet je toch een keer overstappen, omdat programmatuur niet meer wordt ondersteund.

 

Verder heeft Microsoft de meeste van hun "grapjes" ondertussen ook onder de motorkap van Win 8 zitten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei T90user:

 

Ik heb nooit zo goed begrepen waarom je dat zou willen. Zelf gebruik ik al jaren de standaard Windows 8.1 pro 64 bits die op mijn Dell computer zat, ik heb me op een onbewaakt moment laten verleiden daar automatisch Windows 10 van te laten maken, heb daar een jaartje of anderhalf mee gewerkt maar nu ik mijn PC weer eens helemaal wil opfrissen gebruik ik daar na het formatteren netjes weer mijn gelicenseerde 8.1 versie voor. Werkt voor mijn gevoel sneller en beter dan 10.

 

 

Weinig mis met Windows 10,   en dat geldt voor alle Windows versies met elke update wordt de boel wat trager en logger, een vers geïnstalleerde Windows versie zonder updates, is nog altijd het snelst, of het de juiste keus is dat is een andere vraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows 10 wordt ook na elke update iets trager, er was gezegd dat dit niet zou gaan gebeuren maar dat zeiden ze ook al bij Windows 7. Ook de belofte dat je niet meer hoeft te herstarten na updates is nooit waargemaakt. Ze hebben wel zoiets geprobeerd met Vista maar iedereen weet zo ondertussen wel dat Vista Microsoft zijn grootste flop is geweest.

 

En nog steeds vind ik Windows 10 oerlelijk, en nog steeds zie ik geen voordelen tov Windows 7 of 8, daarom hier enkel 2 Windows 10 computers en de rest draait 7 en 8 ook al is Windows 10 Home nog altijd gratis.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat jij geen voordelen ziet komt door je beperkte kennis van het OS. De meeste veranderingen zitten onder de motorkap en zijn helaas nodig. Wat overigens weer niet betekent dat W10 heel veel beter is geworden. Blijven hangen op oude versies is iha onverstandig.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar slaat jou opmerking nou weer op, mensen beledigen? Jij hebt schijnbaar last van een zeer beperkte mensen kennis mijn werk is namelijk computer problemen oplossen. Ik gaf gewoon mijn mening over wat ik van Windows 10 vind, persoonlijk ziet ik geen voordeel. En een hoop dingen werken onder Windows 7 toch een stuk makkelijker dan onder Windows 10 dat komt omdat het settings gedeelte van Windows 10 een zooitje is. Heel veel instellingen werken niet eens goed onder Windows 10 of zelfs helemaal niet. Zo kun je niet eens een toolbar unlocken en van links naar rechts slepen werkt simpelweg niet, van rechts naar links werkt echter wel dus als het eenmaal links staat krijg je het daar niet meer weg. En dat is maar 1 simpel voorbeeldje. Al dat soort rare fratsen heb je niet met Windows 7 en 8.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je links onder op het windows teken gaat staan in Win 10 en rechter muisknop gebruikt, heb je voor instellingen de oude Win 7 layout.

 

Voor een gewone gebruiker zonder verdere kennis is Win 10 toch een stuk beter, eenvoudig te herstellen, veel minder crash gevoelig ( ja zelfs met een rotte harde schijf, draait het tergend langzaam, maar echt in de soep lopen,  lukt nog niet, Win 7 en z'n voorgangers presteren op dat gebied slechter.

aangepast door henkvd1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Penthe
Jammer nou dat je het als een belediging opvat, zo was het niet bedoeld. Maar blijkbaar wel een gevoelig puntje geraakt :-)

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-2-2019 om 19:22 zei Psychosammie:

@Penthe
Jammer nou dat je het als een belediging opvat, zo was het niet bedoeld. Maar blijkbaar wel een gevoelig puntje geraakt :-)

 

Ik vond je wijze van uitdrukken ook nogal beledigend hoor, daar niet van. Zo in de trant van "ik weet zoveel meer en jij bent maar een domoor omdat je een andere mening hebt". Waarbij je natuurlijk geen moment nadenkt over de vraag wat iemand in zijn situatie nodig heeft. Ik weet ook wel dat Windows 10 voor mensen die hun mobiele telefoon of andere apparatuur gebruikt om heen en weer mee te communiceren of streamen wel de nodige voordelen zal geven.

 

Maar voor iemand als ik voor wie een PC gewoon een PC is en een i-phone iets waar ik uitsluitend mee bel en gebeld wordt, en berichten al dan niet via What's app krijg en verstuur, MAAR ABSOLUUT NIETS MEER, gewoon omdat ik daar geen enkele behoefte aan heb, geeft Windows 10 geen enkel voordeel, eerder nadelen omdat niet alle drivers die ik voor mijn randapparatuur heb ook werken omdat ze niet specifiek voor Windows 10 gemaakt zijn. En in sommige gevallen ook niet gemaakt zullen worden wanneer bijvoorbeeld de fabrikant intussen allang niet meer bestaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb, omdat het toch moest, ook maar eens een verse actuele windows 10 Pro build 1809 op de HP slice gezet nadat ie uit de reparatie terugkwam.

hij hoeft niet eens te worden geactiveerd en is helemaal ook legaal

want?

ik heb microsoft gebeld.

ik had er een licentie voor en dat leest het image creation tool 1809 ook, nadat het de UEFI uitgelezen heeft. (dus gaat door met installeren)

 

overigens ik vond het dit maal met een usb 3.x stickje erg snel gaan en zie inderdaad ook geen noodzaak meer om schijfjes en partities te backuppen of te cloonen

 

Sinds 1879 bij Sat4All

tonskidutch
:grin:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...