Ga naar inhoud


Antenne tv actie


astro iris

Aanbevolen berichten


Kan je de vlaamse tv zenders nu ook via de "App" bekijken, dus via internet en -zo ja- is het dan in HD kwaliteit? Je bent tenslotte toch klant bij TVvlaanderen.......

 

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei dunhans:

Kan je de vlaamse tv zenders nu ook via de "App" bekijken, dus via internet en -zo ja- is het dan in HD kwaliteit? Je bent tenslotte toch klant bij TVvlaanderen.......

 

Nee ik bezit alleen Antenne tv.  Voor de app moet je abonnement op satelliet hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Tonskidutch:

astro iris, nu je het al weer een tijdje binnen krijgt dat Antenne TV, kun je er misschien ook iets over schrijven qua prijs/kwaliteit en of tevredenheid?

 

Ja heel graag zelfs, de prijs is slechts 9.95 euro per maand, voor die prijs heb ik VRT, Canvas, Ketnet, VTM, Vier, Vijf, Zes, Q2, Caz, Vitaya, VTM Kids,  VTM Kids JR, RTL-TVi, Club RTL, Plug RTL. en Penthouse. Dit zijn de 16 zenders die je van TVV ontvangt.  Misschien 1 minpuntje is dat deze in 720p 50 Hz zijn, dus niet in HD. Ook is er nog de kinderziekte dat er sommige programma's, vooral dan op Vitaya schokkend beeld geven. ik ontvang via mijn antenne nog La Une, La Deux , La Trois en Euronews. Verder ontvang ik hier ook nog via dezelfde ontvanger en antenne 29 Franse zenders in HD, deze ontvang ik twee maal, 1 keer via Rijsel en 1 keer via Mont Des Cats. Mijn antenne is niet de TVV antenne maar eigen Metronic antenne. Resumé, dit is voor mij een goed alternatief als aanvulling op mijn CD satelliet abonnement, ik ben dus heel tevreden. Natuurlijk voor de freaks die Ultra HD willen, geen aanrader.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, dat minpuntje valt me nog mee,  720p beeld is is toch beter dan 576i   Op de satelliet wordt toch alleen maar, één, canvas, vtm, en vier in HD 1080i uitgezonden, de rest van dat pakket is 576i

Ik zou er toch tevreden mee kunnen zijn en het is een aantrekkelijke prijs!

 

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-4-2019 om 18:53 zei dunhans:

Nou, dat minpuntje valt me nog mee,  720p beeld is is toch beter dan 576i   Op de satelliet wordt toch alleen maar, één, canvas, vtm, en vier in HD 1080i uitgezonden, de rest van dat pakket is 576i

Ik zou er toch tevreden mee kunnen zijn en het is een aantrekkelijke prijs!

 

 

Enige verwarring:

Is het beeld 1280x720 of 720x576?

Wat wordt er bedoeld?

 

Willy

 

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessante vraag  Kabeltje87 (Willy),

 

Volgens Google heeft standard-definition tv uitgezonden in 576i een resolutie van: 704 x 576.

High-definition tv uitgezonden in 720p heeft een resolutie van 1280 x 720

 

Ik kan het helaas niet goed uit-testen omdat ik géén beeld krijg op de zenders van Antenne TV, wel beeld geeft het info kanaal van Antenne TV en helaas geeft deze op de info van mijn UHD tv dat het een SD signaal is in 576i........, wat de "echte" zenders voor signaal hebben krijg ik niet te zien.

Misschien dat Astro Iris hierop een antwoord kan geven, hopelijk zijn die zenders wel in 720p en is de beeldkwaliteit bijna-HD.........

20190409_164028.jpg

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even gekeken en bij mij staat de ontvanger ingesteld op 720 p,   je kan die echter ook manueel instellen en als ik instel op 576 i, dan verandert er niets aan mijn beeld, volgens mijn persoonlijke mening is het standaard beeld dan 576 i. Weet iemand hier meer over?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan de CI-module ook gebruikt worden in een Enigma2-ontvanger?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, meestal wel.

Hangt af van je gebruikte software en ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Gebruiken ze geen H.265/HEVC?

Maar dan nog, dan zouden ze m.i. nog makkelijk HD kunnen aanbieden, doen ze in Frankrijk ook.

En er gebeurt niks met de vrijgekomen kanalen van de VRT.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...