Ga naar inhoud


FBC tuner probleem


Donkeyman

Aanbevolen berichten

Mijn Ultimo 4K is uitgerust met een FBC satelliettuner. Op de twee ingangen zijn 2 kabels aangesloten die op hun beurt weer verbonden zijn met twee Spaun diseqs. Die leveren ieder de 19,2 23,5 28.2 en 13.0 posities. Als ik een zender opneem van de 19.2 28.2 of 13.0 positie, zijn de meeste zenders van de 23.5 positie grijs en dus niet bereikbaar. Ik krijg dan de melding "geen vrije tuner beschikbaar"

Na enig heen en weer zappen lukt het soms om toch een grijze zender te ontvangen.

Ik had het vermoeden dat een of meer kabels kabels tussen de diseqs en de schotel defect zou zijn. Ik heb dus mijn Solo 2 aangesloten op de kabels en alle 8 posities één voor één gecontroleerd. Deze kwamen allemaal goed door. Ik denk dus dat er sprake kan zijn van een softwarefoutje in de Ultimo 4K. De configuratie van tuner 1 is identiek aan die van tuner 2. De rest van de tuners staan op automatisch. Wie heeft er goede raad voor mij?

 

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ha nee uw redenering is fout, je hebt maar 2 Master tuners, die bepalen elk onafhankelijk, naar welke satelliet LNB er geschakeld wordt en welk kwadrant (band) die LNB naar de tuner stuurt.

Die andere zijn virtuele tuners, die kunnen enkel meekijken op wat er aangeboden wordt op een van die master tuners, (satelliet en kwadrant) maar niet zelf kiezen.

 

 

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zodra de andere tuner naar een andere satelliet kijkt kan je nog maar de helft van de beschikbare zenders op de ene, Astra 3 tuner ontvangen, namelijk de horizontale of de verticale zenders afhankelijk waarop je die tuner hebt afgestemd.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei ceesv:

Zodra de andere tuner naar een andere satelliet kijkt kan je nog maar de helft van de beschikbare zenders op de ene, Astra 3 tuner ontvangen, namelijk de horizontale of de verticale zenders afhankelijk waarop je die tuner hebt afgestemd.

 

Zoals je kan zien in mijn handtekening gebruik ik 4 quad lnb's, waarmee ik in het korte verleden altijd minimaal één zender kon opnemen en gelijktijdig een andere zender kon bekijken. Dat kan nu niet meer met de Ultimo, terwijl het wel lukt met de Solo op dezelfde kabels. Dan is er toch iets mis met de Ultimo?

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb je verhaal nog eens doorgelezen, het lijkt inderdaad op een configuratie of software probleem.

Er zijn geen opname timers of streams geconfigureerd?

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel timers, maar die liggen dagen in de toekomst. Ik denk dat ik er maar een nieuwe image overheen gooi, misschien ben ik dan meteen van deze fout af.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier over FBC in relatie tot het aantal tuners en unicable,

jij hebt echter quatro's LNB via een 4in1 diseqc

 

jij hebt een dual FBC tuner voor DVB-S2 in de VU+ Ultimo4K waarvan we graag de volle tuner configuratie zullen moet zien om te kunnen bepalen of het klopt

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Ultimo 4K inmiddels geflashed en via de één na laatste configuratie backup werkt alles weer normaal. Het is dus een vage bug, waarvan de oorzaak moeilijk te vinden is. Picture in picture gaf ook vreemde zaken weer. Ik ben blij dat het opgelost is. Bedankt voor het meedenken.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Tonskidutch:

hier over FBC in relatie tot het aantal tuners en unicable,

jij hebt echter quatro's LNB via een 4in1 diseqc

 

jij hebt een dual FBC tuner voor DVB-S2 in de VU+ Ultimo4K waarvan we graag de volle tuner configuratie zullen moet zien om te kunnen bepalen of het klopt

 

Tonskidutch, ik heb wel degelijk quad lnb's. Gelukkig heb ik nu geen probleem meer. Jij ook bedankt voor de hulp die mij tot nu toe een stuk verder heeft gebracht in satellietland.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het idee dat de problemen veroorzaakt zijn door FCC (fast channel change) Dat heeft bij mij nog nooit goed gewerkt en vreemde effecten veroorzaakt. Ik ga dat maar niet meer testen voorlopig.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op gecodeerde kanalen werkt dat niet goed, omdat je dan vrij snel over het maximaal te decoderen aantal zenders gaat en de kaart dan in de strafmode gaat.

Voor FTA zenders werkt het super.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...