Ga naar inhoud


Opnameprobleem VU+ Uno 4K SE


Bulldog

Aanbevolen berichten

Sinds vorige week vrijdag ben ik in het bezit van een VU+ Uno 4K SE

 

Bij thuiskomst box gecontroleerd en alles werkte prima. De vorige box ( VU+ SOLO SE ) had nl een opname probleem die ik nu in een nog heftigere mate heb.

 

Op zaterdag heb ik een opname in de timer gezet en ben naar een andere zenden aan het kijken.

De box geeft netjes aan dat ie gaat opnemen.

Als ik vervolgens naar de zender toega die ik opneem geeft de box aan "kan niet afstemmen" en slaagt het beeld op zwart.

Als ik dan naar een willekeurige zender ga dan doet de box helemaal niets meer.

Het opnemen daarentegen doet ie ook niet terwijl de timer gewoon doorgaat.

 

Als ik het opneem met de rode knop ( dus direkt opnemen ) dan doet die het gewoon en kan ik naar andere zenders kijken.

 

De leverancier wil hem wel opnieuw voor me flashen maar krijg ik dan niet dezelfde problemen terug?

 

Ik heb de CI module en de smartcard geplaatst.

Ik werk met een externe harde schijf van 1GB ( met USB 32GB doet die hetzelfde )

Het image is Openpli 7.0

 

Weet iemand wat dit kan zijn want ben nu een week bezig met instellen e.d. maar er veranderd niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, je CI eruit flikkeren ALS je tenminste beschikt over een fysieke losse smartcard! Een CI kan namelijk maar 1 stream tegelijk aan. Dus óf kijken óf opnemen. Tegelijk gaat niet! De CAM701 heeft een geïntegreerde kaart die je dus niet kunt verwijderen en kun je je probleem niet oplossen. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zijn er wel 2 antennekabels aangesloten op je ontvanger?

Hebben we het over satelliet ontvangst of kabel?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is sateliet ontvangst.

 

Er is 1 tuner aangesloten maar bij dit model zou je dan op dezelfde tuner naar andere zenders kunnen kijken ( zowieso naar de zenders in dezelfde transponder )

 

Zelfs in dezelfde transponder slaat die op zwart bij opnemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien nog iets nuanceren.

Inderdaad, als de te kijken zender én de op te nemen zender zich in dezelfde Kwadrant bevindt zou dat lukken mits de Tuner Instellingen correct zijn geconfigureerd.

 

Dus o.a. DOORLUSSEN.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is frappant. Als je een CDS Seca3 kaart direct in de kaartgleuf bedient via OScam zou je deze beperking niet hebben. Het enige wat dan nog kan spelen is je tunerconfiguratie. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
4 uur geleden zei Bulldog:

mijn voornaamste probleem ligt echter in het opnemen.

Een probleem met je opslag medium?

Harde schijf niet goed gemount of defect?

 

Of opnemen op het intern geheugen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet dat ik weet. 

Het is een nieuwe HDD

nieuwe USB gebruikt en dat resulteerde in hetzelfde.

 

beide geïnitialiseerd gehad en werden beide gezien. Vervolgens nog gecontroleerd en geen problemen gevonden.

Morgen een afspraak gemaakt met de leverancier want hij is een week oud.

zij gaan morgen ook eens een blik werpen op het apparaat.

ik laat de uitkomst even horen.

 

iedereen nog bedankt voor het meedenken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar staat de opname locatie goed ingesteld?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei ceesv:

Maar staat de opname locatie goed ingesteld?

 

Dit was dus het probleem.

 

Er zat een bug in de software. De locaties konden niet worden ingesteld.

Nu staat alles er opnieuw op en nu kunnen de locaties wel ingesteld worden en doet alles het weer.

 

NB: je kan dus met deze box met 1 tuner aangesloten wel met timer opnemen en tegelijkertijd een andere zender kijken ( ook op een andere transponder ), net geprobeerd en werkt perfect.

aangepast door Bulldog
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

hallo en voornamelijk @Bulldog,

Ik heb exact hetzelfde probleem. alle instellingen afgelopen volgens de adviezen die ik kon vinden op dit forum maar ook het open PLi forum en nada.

Geen opname zonder storing of het wegvallen van enkele zenders.

Welke instellingen heb jij gewijzigd en welke opnamelocaties heb jij hiervoor kunnen zetten op je hdd?

een foto'tje of prinsscreen van je configuratie zou welkom zijn zodat ik deze kan overnemen en testen.

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...