Ga naar inhoud


Wimdows 1903 beschikbaar via mediacreationtool


Satneef

Aanbevolen berichten


  • Reacties 76
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator
Op 21-7-2019 om 12:17 zei Penthe:

F*ck Microsoft, ik gaat echt niet updaten omdat ze dat zo graag willen. En zo denken de meesten er ook over die de april 2018 versie nog altijd draaien. Dat is meer dan 60% van de Windows 10 gebruikers. En nog worden ze daar nog niet wakker bij Microsoft. De meesten zitten niet te wachten op 2x een update per jaar met de nodige problemen die daar bijkomen. Ik zelf draai de oktober 2018 versie en ben niet van plan te upgraden naar de mei 2019 versie.

 

Nu weten we het wel dat jij liever met linux werkt ;)

 

Omdat jij beschikt over hardware die problemen geeft wil dat nog niet zeggen dat andere mensen daar dan ook meteen maar last van moeten hebben. Zelfs de oudste laptop hier (hp 6710) is zonder problemen geupdate.

 

Hou er wel rekening mee dat als de support verstrijkt er voor jouw geinstalleerde versie van windows 10 geen updates meer worden uitgebracht,

 

en van die lijst die je hebt gepost met 14 items die niet correct werken is er voor mij geen showstopper bij.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fout momenteel heb ik geen enkel probleem met Windows 10, dat wil ik graag zo houden dus update ik niet naar een brakke update. Gebruik Google maar eens dan zul je zien dat zelf op hun eigen laptops 1903 de mist in gaat. Het heeft heel weinig te maken met brakke hardware eerder met domme bugs in het Windows systeem zelf. 1903 vernaggeld veel drivers van qualcomm en realtec en laat mijn laptop nu juist beide merken aan boord hebben. Laat ze de boel eerst maar eens oplossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dit geval Microsoft want die falen, om het op te lossen moeten de officiele drivers gedownload worden en dan werkt de boel weer ware het niet dat Windows 10 dezelfde brakke drivers er naderhand weer overheen installeert. Dit is wel op te lossen door de Windows Update Minitool te gebruiken maar daar heb ik zelf geen zin in. Updates moeten gewoon goed zijn en er moet meer tijd besteed worden aan het testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, de kip of het ei, een steeds weer terug kerend onderwerp in onze industrie.

Is het Microsoft met de software of Qalcomm met de hardware.

 

Ik begrijp uit het betoog dat op andere hardware Windows 10 drivers wel werken?

Wie is nu de kip en wie het ei?

 

Feit is dat bij ons op de zaak de updates zonder problemen geïnstalleerd worden en alles blijft werken op een verscheidenheid van computers.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei wiz:

Zelfs de oudste laptop hier (hp 6710) is zonder problemen geupdate.

Nou hier een (iets) jongere HP 6550b waar de driver voor de broadcom is verwijderd. Kun je natuurlijk op meer info klikken kom je hier uit:

 

image.png.8b6e58cfa5cf85907126b69ba52a02a4.png

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei ceesv:

Tja, de kip of het ei, een steeds weer terug kerend onderwerp in onze industrie.

Is het Microsoft met de software of Qalcomm met de hardware.

 

Ik begrijp uit het betoog dat op andere hardware Windows 10 drivers wel werken?

Wie is nu de kip en wie het ei?

 

Feit is dat bij ons op de zaak de updates zonder problemen geïnstalleerd worden en alles blijft werken op een verscheidenheid van computers.

Ach de feature update gooit ook elke keer mijn AMD radeon settings eruit zodat je geen melding meer krijgt van nieuwe officiele drivers, dit ligt echt niet aan AMD maar aan Microsoft die gewoon zit te klooien met die drivers. De officiele drivers van Qualcomm werken wel op 1903 wat met de 1903 meekomt aan drivers voor Qualcomm werkt NIET, dus wijs ik met mijn vinger naar Microsoft want als die gewoon de officiele drivers gebruiken er geen vuiltje aan de lucht is.

 

Dat er bij de gebruikers van dit forum helemaal niets mis gaat blijf ik met een korrel zout nemen, en het het is nog steeds maar 6.6% van alle windows 10 gebruikers die op 1903 draait en dat is een erg klein getal. Geeft ook aan dat het gros niet wil updaten. Nu enkel moet Microsoft niet meer zo eigenwijs zijn en eens beginnen te luisteren naar zijn gebruikers. Minder grote updates en meer en langer betatesten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
14 minuten geleden zei Penthe:

De officiele drivers van Qualcomm werken wel op 1903 wat met de 1903 meekomt aan drivers voor Qualcomm werkt NIET, dus wijs ik met mijn vinger naar Microsoft want als die gewoon de officiele drivers gebruiken er geen vuiltje aan de lucht is.

Tenzij Qualcomm zich iet aan conventies houdt, en daardoor de Microsoft drivers, die wel op alle andere hardware werkt, niet op qualcomm hardware werkt.

 

De kip?  of het ei???

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf de vinger naar Microsoft wijzen, en geen hond die mij daarmee op andere gedachten zet. Als het goed werkt en na een update niet is er iets fout met die update. En het zijn niet alleen de Qualcomm drivers maar ook die van Realtec. Kijk er niet raar van op als er meerdere zijn waarvan ik het bestaan nog niet weet dit na al meer dan 100 paginas gelezen te hebben op het internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zoals altijd zal de waarheid, of het niet werken van drivers bij een merk wel in het midden liggen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk er zo tegen aan ik breng een rijdende auto naar de garage nadat deze eruit komt rijd hij helemaal niet zo prettig meer. Wie zijn schuld is dat? Kortom werkt goed na verandering werkt het niet meer goed. Er is dus bij die verandering wat fout gegaan.

 

Als ze van de drivers afblijven blijft het ook werken is mijn motto maar sinds het begin van Windows 10 is dit niet het geval en daar is al meerdere keren letterlijk over geklaagd.

 

Wij zullen het wel nooit eens worden denk ik maar dat geeft niet ieder zijn eigen mening en gedachten hierover.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige week v1903 binnengehaald. Meteen uitstel verdere updates op maximaal gezet (Pro versie): 365 dagen en 35 dagen.

Desondanks vanmorgen een automatische update binnengekregen, die verder niet verschijnt in de history.

Hierna is nu de mogelijkheid van uitstel 365 dagen vervallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Tonskidutch:

slim toch van die gasten :lol:

@Mojo, vraagje had je de laptop met duits OS erop al eens helemaal op engels amerikaans OS geturned

 

heb ik met mijn HP slice ook gedaan en geen probleem meer met App's die niet willen werken

Is gewoon een laptop die van W7 geupgrade is naar W10. Heeft destijds gewoon met de installatie de land- en taalinstelling Nederlands gehad

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...