Ga naar inhoud


router heeft douche gehad start toch op


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

De fritzbox heeft recent een douche gehad,

 

mijn buurman hielp me met het bijvullen van de CV ketel met een slang en er ging bij het openen der kranen heel wat water over de fritzbox

ik zag de box uitgaan, :mad::sick: idem de NAS en dacht al aan de horror en een ellendige periode tot en met de vervanging van mijn apparatuur.

ik sprintte naar de keuken om voldoende handdoeken te halen en het lekwater op de apparatuur af te drogen

 

maar plotsklaps reboot de fritzbox en de een na de andere LED ging weer aan en de router functioneert

 

het is al een paar weken terug en alles zal wel weer droog zijn maar toch merk ik dat de pC soms geen adres krijgt van de fritzbox, wat voorheen nooit een probleem was

kan er iets zijn gecorrodeerd aan de stekkers of UTP poortjes dat ik niet met het blote oog ontdek ???

de ethernet kabel naar de pC heb ik al vervangen...

de fritzbox vervangen is me te duur...

 

kun je zo'n corrosie met een specifieke spray weg halen?

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kan proberen om er goede contactspray over te spuiten.

 

Contactsparay die onmiddelijk verdampt, niet die een vettige laag achterlaat.

(bv contactspray voor tuners)

 

Maar volgens mij is dit een software probleem.

Staan al de instellingen nog goed na de reboot?

 

mvg

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er echt water in de Fritzbox is gekomen, dan kan het zijn dat het e.e.a. aantast in de box.

Wat ik wel eens gedaan is,  de printplaat direct na het water ongeluk  schoonmaken ( een kwast) met alcohol (96%) dan goed laten drogen!!

Daarna heb ik wel vaak succes gehad, maar kan ook na enige tijd nog problemen gaan geven.

Dus ja of het nu nog werkt is de vraag, zijn niet de leukste klusjes, want 100% kans op herstel heb je niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een goede schoonmaak tip, die ik al meer dan 30 jaar gebruik: waterschade zo snel mogelijk schoonspoelen en borstelen met ruitencleaner, dat blauwe spul. Daarna goed droog maken, en met een tandenborstel schoonmaken met chloroform. Is alleen niet eenvoudig te koop. Heb je oxidatie plekken die gaan daarmee heel ver mee weg.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb gisteren avond die fritzbox gedemonteerd en heel voorzichtig geopend, er was niets aan printplaat of poortjes zichtbaar

dus ik ga der van uit dat het probleem met de internet verbinding van de pC een bug is die me eerder niet opgevallen is

maar nu ik het schrijf herinner ik me dat van mijn HP Slice ook een paar keer moest herstarten om verbinding te krijgen

 

ik neem de pC altijd mee en misschien flushed de router niet goed de dns en dhcp

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij zoiets, water op router of iets anders, het apparaat demonteren en dan in de hete-lucht oven leggen.

Deze op 22 of 25 graden afstellen en minimaal een uur werktijd, de geventileerde warmte droogt alles netjes.

 

En als je buurman vaker op bezoek komt kan je overwegen een Yazi Wall Hanging router te kopen.

yazi-wall-hanging_router.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die Fritz! kan je ook aan de muur hangen, daarvoor heeft hij bevestiging sleuven aan de onderkant zitten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden zei ceesv:

Die Fritz! kan je ook aan de muur hangen, daarvoor heeft hij bevestiging sleuven aan de onderkant zitten.

Dacht werkelijk dat die sleuven voor de waterafvoer waren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...