Ga naar inhoud


Terug problemen met "VIER"


on1bes

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei Kabeltje87:

Nog altijd niet opgelost.

 

Melden bij Vier levert ook niets op.  Ze antwoorden gewoon niet.

 

 

 

 

Natuurlijk antwoorden die niet. VIER is via via eigendom van Telenet en dat is een kabelprovider. Als je weet dat ze (Telenet dus) hun "kabelconcurrent" Orange op allerlei manieren het leven zuur maken, zullen ze dat beslist ook doen met een satellietprovider.

Link naar reactie
Delen op andere sites


nu komt bij Gert late Night de melding van ondertitels en bij TV Vlaanderen zijn die gewoon 2 minuten later pas werkend...

maar ze zijn wel op tijd met de woorden die worden uitgesproken op mijn ontvanger, dus werkt perfect hier.

aangepast door digitaal kijker

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al langer ervaren dat bij opgenomen programma's   van Vier de ondertiteling een ellende is: bij programma's als Gert Late Night heb je een mix van ingebakken- en teletekst- ondertiteling. En met dat laatste loopt het goed fout. Die teksten komen een stuk later op het scherm waardoor ze de ingebakken ondertiteling onleesbaar maken .  En dit alleen bij Vier, dus ligt het niet aan de instellingen van mijn decoder. 

Met rechtstreeks kijken heb ik geen ervaring, maar zoals ik hier lees is dat eveneens hetzelfde probleem. 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

in het begin bij gert late night was het ok, na 5 min kwamen ze ook opeens later, 

dan overgeschakeld naar Vier HD op de telenet kabel en daar ook de ondertiteling aangezet en daar kwamen ze ook niet echt op tijd, scheelde 2 tot 5 seconden dat het te laat kwam,

kan dus 2 opties zijn van het probleem, ofwel de zender zelf ofwel de ontvanger en gebruikte image.

ik werk met een image van het VIX team op een Gigablue Quad Plus met versie 5.2.045 (volgens de info van m'n box)

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het niet kunnen dat Gert live wordt uitgezonden en dat daardoor de ondertitels wat later komen.

Men moet simultaan met het gesprokenen, de ondertitels intypen en dan pas verschijnen ze op het scherm.

 

Dit effect heb je ook bij het journaal.

Daar lopen de ondertitels van live interviews ook steeds achter.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het niet over de ondertiteling bij de live beelden.  Daarvan begrijp ik best dat er enkele seconden vertraging op kan zitten.

 

Je kunt het effect waar ik over klaag het best zien bij de gedeelten die ingebrande ondertitels hebben.  (Dus vooraf opgenomen fragmenten) Zet hierbij TT-888 ook eens aan.  De ondertitels van TT-=888 zouden nu ongeveer synchroon moeten lopen met de ingebrande ondertitels.  Dit is niet zo.  De TT-888 titles komen hopeloos te laat.

Natuurlijk kun je zeggen, bij deze gedeeltes heb je TT-888 niet nodig.  Dat is ook zo.  Maar bij de andere gedeeltes heb ik ze wel nodig.

 

Trouwens Spoorloos op NPO1 gebruikt hetzelfde systeem (mix van ingebrande titels en TT-888) en hier loopt het wel goed.

 

En als het op Telenet wel goed komt, dan ligt te fout bij TV-Vlaanderen.  Ze ontkennen dit steeds, en zeggen dat de fout bij Vier ligt.

 

Ik wordt er hopeloos van.

 

PS:  Gert Late Night had gisterenavond geen TT-888 ondertiteling

 

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

"live" programma's zijn nooit een goede maatstaf om de 888 timings te controleren, het loopt dikwijls verkeerd en bij de ene inderdaad al wat slechter dan de andere.

om te weten of het een fundamenteel 888 problem is controleer je het beste een vooropgenomen nederlandstalig programma zoals "komen eten" of iets in die aard. Ik kijk hier regelmatig naar op VIER en daar ("komen eten") heb die grote vertraging in 888 ondertiteling toch nog niet gezien.

aangepast door Jean-Claude

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opname van "Gert Late Night" 06/09/2019 - namiddag uitzending.  Dus de herhaling van de aflevering van de dag voordien.

TT-888 ge-extraheert en daarna gesynced met het beeld.  

Hieruit kan ik vaststellen dat de ondertitels  (TT-888) 17 seconden te laat zijn.

 

Ook ontbreken de eerste 5 minuten van de TT-ondertitels

 

Gert Late Night_fixed.[888].srtGert Late Night_synced.srt

 

De opname is gebeurd op een Mutant HD2400 vanaf de TVV stream.

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gert late night word opgenomen, is niet live, de opnames zijn al om 17 uur ;) 

dat er een fout is ligt ook bij telenet met de box bij mij, de image kan ook de oorzaak zijn want op vier komt de ondertiteling die via 888 aangezet worden op de box ook een 2 a 3 seconden later.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei digitaal kijker:

de image kan ook de oorzaak zijn want op vier komt de ondertiteling die via 888 aangezet worden op de box ook een 2 a 3 seconden later.

 

Hier OpenPLi 7.1

En Vier is de enige zender waarbij dit probleem optreed.  Een heleboel zenders waaronder één, Canvas, ITV, Drama, BBC, Home hebben dit probleem niet (zenders die ik en mijn echtgenote regelmatig bekijken). Zelfs Love Nature is OK.  Op Love Nature verkies ik de TT-888 ondertiteling ipv de DVB versie

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik word stilaan wanhopig.

Zowel Vier als TV-Vlaanderen antwoorden niet.

Heb zelfs via Twitter een melding gedaan op Vier.  Maar die was na 30 seconden alweer verdwenen.
Ook een melding gedaan op Vier via een klachtenformulier.  Geen reactie

Een klacht ingediend via Test-aankoop: Geen reactie.

 

Dat er niet eens geantwoord wordt vind ik beneden alle peil.

Als dit de maatschappij word in de toekomst, hoeft het voor mij niet meer.

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het begin van die programma's staat er een grote dikke TT888 in beeld.

Maar deze TT888 is gewoon onbruikbaar.

Wat is de zin dan nog van dit?

Vier besteed geld aan het maken de ondertitels, maar wil blijkbaar niet dat ze gebruikt worden.

 

 

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na 3 weken een antwoord van TV-Vlaanderen:
 

Bedankt voor jouw e-mail.
Volg de onderstaande stappen om de fabrieksinstellingen van de ontvanger in te laden:
1. Druk op MENU op de afstandsbediening.
2. Gebruik de kleine pijltjesknoppen om installatie te highlighten.
3. Navigeer met de pijltjes naar rechts, selecteer 'fabrieksinstellingen' en druk nu op OK.
4. Bevestig nogmaals uw keuze met OK.
5. De ontvanger zal opnieuw opstarten in eerste installatie.
Indien het probleem blijft aanhouden, gelieve ons dan op de hoogte te brengen.
Met vriendelijke groet,
Priya


Klantendienst TV VLAANDEREN 

Ik geef hier zelfs geen commentaar op.

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...