Ga naar inhoud


Terug problemen met "VIER"


on1bes

Aanbevolen berichten

Net zoals enkele maanden terug met VTM zijn er nog al die tijd problemen met de subtitels bij VIER. Ik bedoel niet de ingebakken subtitels, maar de ondertiteling als b.v. iemand op de achtergrond iets moet zeggen (zoals 'Komen Eten'). Maar blijkbaar niemand geloofd mij. Het is ENKEL bij VIER, NIET op de andere zenders die ook wel (life of nieuws) met een beetje vertraging ondertiteld worden. Maar de programma's op VIER zijn NIET life, en moeten toch soms extra ondertiteld worden. Voorbeelden waar het misloopt, en de titels soms tot 2 min te laat komen zijn : Control Pedro, Gert Late Night (is nu gestopt), Stukken van Mensen, en nog een aantal andere. VTM is opgelost dankzij een klacht van mij aan VTM, en die hebben het doorgestuurd naar TVV, en een goede dag nadien was het opgelost. Maar VIER blijft volharden, en geraakt niet opgelost. Een bericht aan VIER via hun web-invulformulier brengt geen soelaas: ze antwoorden niet eens !.

Heb deze week een bericht naar TVV via Messenger gestuurd, en die antwoorden WEL ! Hetzelfde verhaal gestuurd aan TVV, en ze gingen de technische dienst verwittigen, en testen doen op hun ontvangers. Welke zenders ze getest hebben, staat er niet bij, maar ik heb wel enkele zenders opgegeven. Als ze zender getest hebben met ingebakken ondertiteling, gaat het natuurlijk niets opbrengen.

Gisteren antwoord gekregen, dat bij hun ontvangers alles in orde is ! Ik had natuurlijk niet anders verwacht, want ik heb een VU Solo, en ik moest zelf maar contact opnemen met de fabrikant van mijn toestel !! Nu moet iemand mij eens uitleggen hoe het kan dat één zender in de ontvanger slechte en te late ondertitels geeft, en al de rest in orde is, en dat dat aan de ontvanger zou kunnen liggen !!!

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


de onboard grafische chip die de tekst moet renderen kan een iets uit de tijd lopende weergave opleveren indien die niet snel genoeg is

dat heeft met de versie van de broadcom te maken, ik heb het destijds ook vaker gezien op mijn Solo2 en Ultimo (oud)

op de snelle Ultimo4K was het niet te zien

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag terug TVV op de chat gehad ( JA, ze antwoorden nog ! ). Men kon mij niet bevestigen of ze de door mij aangegeven programma's getest hadden ! het zou op hun ontvangers niet voorkomen, en ik zou de fabrikant van mijn decoder dan moeten aanspreken !. Ik heb dan gezegd dat op één Sat-kanaal met een ondertitel probleem er door de fabrikant niet kan ingegrepen worden. Ja, het zou dan "een slecht contact op mijn schotel" kunnen zijn ! Als ik dan zei dat ik zelf technieker ben, was men al plots bereid om de zenders nog eens te testen.

Ik ben zelf vanavond nog eens uitgebreid beginnen testen en vond nog problemen bij andere uitzendingen op VIER. En niet alleen dat, op mijn tweede Sat-box, een oude Dreambox, had ik juist dezelfde problemen ! Hier een lijst en de bewijzen van deze avond.

1) Op VIER Komen eten - de sub-titeling (DVB) op 888 staat aan :

Er is een achtergrond-stem die ondertiteld moet worden, maar er zijn minuten geen sub-titels voor deze stem. De gewone (ingebakken) ondertiteling werkt wel.

Als er dan WEL een subtiteling van de achtergrond-stem op het scherm komt, komt die BOVENOP de normale ondertiteling. Toont dus het probleem aan.

 

2) Op VIER Stukken van Mensen - de sub-titeling (DVB) op 888 staat aan :

Er is een achtergrond-stem die ondertiteld moet worden, maar er zijn minuten geen sub-titels voor deze stem. De gewone (ingebakken) ondertiteling werkt wel.

Als er dan WEL een subtiteling van de achtergrond-stem op het scherm komt, komt die BOVENOP de normale ondertiteling. Toont dus het probleem aan.

 

3) Op VIER De Kust is veilig - de sub-titeling (DVB) op 888 staat aan :

Er is een achtergrond-stem die ondertiteld moet worden, maar er zijn minuten geen sub-titels voor deze stem. De gewone (ingebakken) ondertiteling werkt wel.

Als er dan WEL een subtiteling van de achtergrond-stem op het scherm komt, komt die BOVENOP de normale ondertiteling. Toont dus het probleem aan.

 

4) Op VIER Control Pedro - de sub-titeling (DVB) op 888 staat aan :

De hele uitzending moet ondertiteld worden, maar er zijn tot minuten lang geen sub-titels in deze uitzending. De gewone ingebakken ondertiteling, als b.v. iemand vertaald wordt werkt wel. Hier zijn dus geen dubbele ondertitels op het scherm (maar helemaal geen), omdat er geen achtergrond-stem is.

Hier heb ik nog geen beeld van, want de eerstvolgende uitzending is pas donderdag 20:35.

Ik weet niet hoe ik TVV nog meer kan overtuigen.

 

20190722_184323_eten4.thumb.jpg.1c14431e414dd0e0c6de863cd407e3d4.jpg

20190722_201951_stukken5.jpg

20190722_214256_DeKust3.jpg

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan in enigma2 met de 888 subtitel timings "spelen" ......

doe eens geel - geel - blauw en kijk naar de 2 onderste instellingen - staan die beiden op '0' (of géén delay) ?

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Iets mis met het lezen van het timeframe van je ontvanger?

Probeer eens een andere software!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik dit nog niet getest; maar werkt het dan bij jullie correct, Jean-Claude en Ceesv?

 

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb dat op sommige engelsen ook.Aangepsat in het image .Kan ik vertragingen inbouwen tot zelfs vooruitzetten maar ik werk met openvix wat bij sommigen niet geliefd is..

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat

je kan in enigma2 met de 888 subtitel timings "spelen" ......

doe eens geel - geel - blauw en kijk naar de 2 onderste instellingen - staan die beiden op '0' (of géén delay) ?

Die functie ken ik wel hoor. Dat is een instelling voor ALLE zenders, maar dat heeft op het eerste zicht geen resultaat voor life uitzendingen. WEL bij opnames. Maar het gaat soms om meer dan 15 sec vertraging, dus dat werkt toch niet.

@ceesv : Het is op 2 verschillende soorten enigma2 ontvangers, zie mijn vorig bericht . Andere software is niet aangewezen bij mij ( 't is niet voor mij alleen ). Trouwens voor één zender met problemen andere software proberen... liever niet.

@dvbs : dat is ook mijn vraag, maar nog van niemand antwoord hierover. Wel aangeven welk programma dat getest is.

 

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net even gecontroleerd op Vier bij komen eten (uitzending rond 13h00)

En inderdaad de ondertiteling op 888 is volledig fout.  En ik bedoel niet zomaar 1 à 2 seconden, maar volledig onbruikbaar op deze manier.

Ze zitten er minstens 10 seconden naast.

 

Willy

 

 

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan hier maar 2 redenen voor bedenken:

 

1. Technici met onvoldoende tijd/kennis zoals hierboven gesuggereerd.

2. Technici met teveel tijd.  Zodanig veel dat ze er constant aan zitten te knutselen, en weer wat nieuw bedenken.  En dat nieuwe ding wordt dan weer niet begrepen door de codeer installatie van M7.

 

 

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Nog altijd niet opgelost.

De TT-ondertiteling is totaal onbruikbaar op deze manier.

Melden bij TV-Vlaanderen levert excuses op, maar met de melding dat ze het zullen doorgeven aan Vier.

Vervolgens gebeurt er niets.

 

Melden bij Vier levert ook niets op.  Ze antwoorden gewoon niet.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...