Ga naar inhoud


Tadaam


Ivy

Aanbevolen berichten

Tadaam

Sinds vorige week donderdag overgestapt van Scarlet trio (40 € per maand) naar Tadaam.

Werkt op het 4G netwerk van BASE, dus geen kabel aansluiting meer nodig!

Deze ochtend: PING ms 28,  DOWNLOAD Mbps 108.82,  UPLOAD Mbps 45.80

Ik ging voor TADAAM PREMIUM aan 50 € per maand:

  • Unlimited data
  • Makkelijk opzeggen
  • Werkt overal in België
  • Surfen tegen 50 Mbps U/D
  • Kijk 3 streams tegelijkertijd

Tadaam is een onderdeel van Telenet.

Er is ook een TADAAM STANDARD aan 40 € per maand, Surf at 30 Mbps U/D, Kijk 1 stream tegelijkertijd.

Mijn ervaring tot dusver:

  • sneller internet dan Scarlet
  • zeer stabiel
  • 15 HD kanalen (worden er 30)
  • Mijn Sony TV werkt op Android, dus geen extra Xiaomi Mi Box S nodig.
  • overal TV in België met Tadaam applikatie op mijn smartphone (ook op hotspots)
  • Tadaam modem neem je eenvoudig mee naar bvb camping, tweede verblijf...
aangepast door Ivy

Mvg, Ivy
-----------
Sony 65XD8599 UHD TV, Tadaam internet en TV, Selfsat H30D Solo vlakantennes 19.2 graden en 28.2 graden

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


15 uur geleden zei Ivy:

Mijn ervaring tot dusver:

  • sneller internet dan Scarlet
  • zeer stabiel
  • 15 HD kanalen (worden er 30)
  • Mijn Sony TV werkt op Android, dus geen extra Xiaomi Mi Box S nodig.
  • overal TV in België met Tadaam applikatie op mijn smartphone (ook op hotspots)
  • Tadaam modem neem je eenvoudig mee naar bvb camping, tweede verblijf...

 

 

Blij dat het prima voor jou werkt.

Toch wat vraagjes:

 

-Op hoeveel toestellen werd er gelijktijdig tv gekeken en gaf dat iets aan de snelheid?

-Heb je al diensten als netflix uitgeprobeerd en wat geeft dit in 4K qua beeld/verbruik data?

-Gaat over het Telenet/Base netwerk, niet meteen bekend staand als meest stabiele. Heb je het zélf al op andere locaties dan je eigen woning uitgeprobeerd?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op hoeveel toestellen werd er gelijktijdig tv gekeken en gaf dat iets aan de snelheid?

Alles samen gestest: Tadaam op Android Sony TV + Tadaam TV op GSM + TuneIn radio op tablet naar Chromecast audio + van W10 PC, HD filmpje uploaden naar YouTube = geen verschil in snelheid. 

 

-Heb je al diensten als netflix uitgeprobeerd en wat geeft dit in 4K qua beeld/verbruik data?

Ik heb geen Netflix, TV is wel aangesloten met vaste Ethernet (UTP), Wifi gaf hickups bij streamen video van NAS.

D-Link Ethernet hub op Tadaam modem aangesloten voor Philips Hue, W10 PC, Sony TV

 

-Gaat over het Telenet/Base netwerk, niet meteen bekend staand als meest stabiele. Heb je het zélf al op andere locaties dan je eigen woning uitgeprobeerd?

Enkel thuis, modem staat aan het raam in het zicht van GSM mast zo'n 100 m verwijderd. Huawei HiLink programma geeft Best Position = allemaal maximaal (blauw)

 

- Tadaam TV buiten op GSM:

Op Mobile Vikings (Bredene strand) = heel goed

Op Bredene Wifi Hotspot (strandpost 6) = heel goed

 

- Gisteren avond geen MyTV (opnames), deze ochtend terug in orde

 

- Speedtest deze ochtend: PING ms 30,  DOWNLOAD Mbps 76.97,  UPLOAD Mbps 35.29

 

aangepast door Ivy

Mvg, Ivy
-----------
Sony 65XD8599 UHD TV, Tadaam internet en TV, Selfsat H30D Solo vlakantennes 19.2 graden en 28.2 graden

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de kleine lettertjes lezen, als je aan 300GB komt in een maand dan word uw snelheid verlaagd door telenet ;) 

dus beetje opletten wat je kijkt en download.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarnet getest, 3 TV streams + YouTube + TuneIn:
- Sony Android TV, VRT 1
- mi box, VTM
- Android smartphone, 4
- YouTube HD film bekijken op Windows 10 PC
- TuneIn radio op Android tablet + Chromecast audio op audio versterker
Speedtest PING ms 29, DOWNLOAD Mbps 94.20, UPLOAD Mbps 27.95
Alles werkt vlot, toch wel indrukwekkend hé 🤩

Mvg, Ivy
-----------
Sony 65XD8599 UHD TV, Tadaam internet en TV, Selfsat H30D Solo vlakantennes 19.2 graden en 28.2 graden

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-9-2019 om 14:00 zei pollegazon:

"mogelijk" verlaagd - staat er ;)

 

Een quote van iemand op een ander forum.

 

Bericht van Tadaam support.

TV gebruik telt mee in de datapot van 300 GB.

'Het TV gebruikt telt mee in de datapot van 300GB. Een avond TV kijken (3u) is ongeveer 6Gig =>
op 1 maand is dit dus 180GB.'

Die 6 gb is wat weinig. Mijn mibox met tadaam op telenet nam 12 Gb aan data op een dag.

her is prachtig beeld, maar als je alle dagen 4 uur tv zal kijken, zal je tegen vele data limieten lopen ( ook die van tadaam zelf).

modem enkel nog maar in menen getest, maar die zal ik volgend weekend eens in een boerengemeente proberen en er kids op loslaten met hun smartphones en eens zien of die het allemaal aankan.

tussen destijds scarlet en tadaaam geen verschil download. Upload bij tadaam is hoog. Ik haal down en upload 30 Mbps, maar ik heb wel het goedkoopst abonnement. Dus kan maar een tegelijk kijken, maar ben ook maar alleen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-9-2019 om 17:12 zei Ivy:

Daarnet getest, 3 TV streams + YouTube + TuneIn:
- Sony Android TV, VRT 1
- mi box, VTM
- Android smartphone, 4
- YouTube HD film bekijken op Windows 10 PC
- TuneIn radio op Android tablet + Chromecast audio op audio versterker
Speedtest PING ms 29, DOWNLOAD Mbps 94.20, UPLOAD Mbps 27.95
Alles werkt vlot, toch wel indrukwekkend hé 🤩

 

Ben benieuwd wat er van over blijft als iedereen aan de Tadaam gaat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Orange heeft ook zo een soort abonnement met bijna onbeperkt internet wel zonder tv, ook een modem, via 4g, en dat loopt toch ook.

en ja, ze zijn nog in beta, dus verschiet niet als je kijkt je plots ziet van : oeps er ging iets fout. Zappen verhelpt dat probleem.

 

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

zelfs met de xs4all via pair bonding stopt netflix wel eens heel even tijdens kijken (zo'n draaiend logootje met 91% zie je dan even voor de film weer verder gaat)

en bij navraag hebben ook ziggo kabelabonnees in mijn familie en kennissenkring dergelijke kleine storinkies

dus als dat bij de beta versie van draadloos internet providers ziet is dat geen ongewoon symptoom

 

ik stel het nog maar eens, ik had in Duitsland dergelijke internet provider en was uitermate tevreden behalve de 30GB limiet per maand die rap opgesoupeerd wordt met een paar speelfilms

het is overigens een typisch Duits probleem waar internet aansluitingen al jaren ver ondermaats worden uitgebreid en dus ook heel erg duur zijn ten opzichte van de omringende EU landen.

dan valt 300GB best mee, maar beter is zijn de Nederlandse ongelimiteerde abonnementen

 

aangepast door Tonskidutch

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...