Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Jean-Claude

Kabel TV Telenet maakt over jaar komaf met analoge tv

Aanbevolen berichten

in rusthuis van moeder is op iedere kamer reeds internet en tv aansluiting voorzien,  voor de rest moeten de bewoners zelf voorzien van tv of eventuele computer. Hoe de verdeling van het signaal in zijn werk gaat, ga ik volgende week dinsdag meer over te weten komen, tijdens infoavond hierover.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uur geleden zei OFDM:

Ik ben ook geen voorstander van geforceerd obsolete maken van nog werkende hardware maar het is in de ether al 10 jaar geleden gebeurd en een jaar geleden zijn mijn DVB-T recorders van Digitenne obsolete geworden. Een smart TV met apps krijgt binnen 5 jaar te maken met niet meer kunnen updaten van sommige apps enzovoort.

Telenet had zeker meer kunnen doen aan ondersteuning zoals 1 gratis FTA ontvanger per huishouden (zoals Ziggo).

Ik weet niet of het MPEG2 is, dat lees ik in dit topic. Als het wel MPEG4 is zou een kwalitatief voldoende beeld mogelijk moeten zijn.

Ik heb in Nederland voor twee rusthuizen (100+ toestellen) en diverse vakantieparken de overgang van analoog naar DVB-C gerealiseerd. Bij rusthuizen is de situatie het beste, daar zijn meer (>90%) geschikte toestellen dan op vakantieparken. Of dit in België anders is weet ik natuurlijk niet maar sterk afwijken zal toch niet?

In Frankrijk heeft men in 1 beweging analoog uitgezet, en ook maar meteen naar HD overgegaan en dit op Antenne en kabel en in H.264.

Er was een nationale campagne met degelijke voorlichting en ondersteuning, en ook een groot pakket met FTA HD zenders, wat dus meteen een merkelijke verbetering in beeld kwaliteit gaf.

Er waren bijzonder weinig klachten over, en iedereen was in korte tijd over naar de nieuwe norm.

En geen ondermaatse en inmiddels uit de tijd SD zenders, kunnen ze hier wel een voorbeeld aan nemen.

Ook TV-Vlaanderen levert met DVB-T hier een ondermaatse kwaliteit, had per direct HD dienen te zijn, de makke Vlaming slikt toch wel heel veel me dunkt en betaalt daar zelfs voor !

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

probleem is dat telenet teveel zenders propt op een Mux waar al andere zenders opstaan die in gebruik zijn en waar ook 2 HD zenders van de VRT op staan op de freq 298 Mhz, wat dus kan zijn dat de bandbreedte op die Mux nog niet goed is ingesteld voor de SD zenders die er op staan die ze nu nog analoog ook aanbieden.

ik tel 2 HD zenders en 10 SD zenders op die Mux in MPEG4.

op de 289 Mhz tel ik zelf 30 zenders in totaal waarvan een aantal geen beeldstroom en geluid op zit omdat deze enkel voor Brussel te zien zijn.

dus 12 van de 30 werken voor mij hier in SD MPEG4.

zo hebben jullie wat meer info ;) 

en even over dat gratis aanbieden, heb het hier al gezegd, telenet schenkt een jaar gratis Digibox of Corder voor wie nog analoog kijkt en geen digitale tv abbo heeft thuis.

aangepast door digitaal kijker

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uur geleden zei Tripleboy:

In Frankrijk heeft men in 1 beweging analoog uitgezet, en ook maar meteen naar HD overgegaan en dit op Antenne en kabel en in H.264.

Er was een nationale campagne met degelijke voorlichting en ondersteuning, en ook een groot pakket met FTA HD zenders, wat dus meteen een merkelijke verbetering in beeld kwaliteit gaf.

Er waren bijzonder weinig klachten over, en iedereen was in korte tijd over naar de nieuwe norm.

En geen ondermaatse en inmiddels uit de tijd SD zenders, kunnen ze hier wel een voorbeeld aan nemen.

Ook TV-Vlaanderen levert met DVB-T hier een ondermaatse kwaliteit, had per direct HD dienen te zijn, de makke Vlaming slikt toch wel heel veel me dunkt en betaalt daar zelfs voor !

Wacht, hier loopt ether en kabel door elkaar... Hoe is het op de kabel gegaan in Frankrijk dan, alles in HD FTA?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik woon in een gemeente naast Lochristie (waar die test zou plaats vinden)

net een scan gedaan op fec 322.000 en ID 22 256 QAM, dat zijn de gegevens van telenet

daar zitten nu enkele FTA zenders meer dan vroeger, zoals vtm en Q2

de andere zenders die normaal analoog uitgezonden zoals discovery , vier, vijf en zes zijn daarop niet te vinden, die zitten wel op

fec 290.000 en ID 32

Hoe moet men dat nu gaan ingeven bij een TV, 2 frequenties ??

Het zijn geen enigma 2 toestellen waar men een cable.xml in kan schieten.

aangepast door mebo870

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 minuten geleden zei mebo870:

ik woon in een gemeente naast Lochristie (waar die test zou plaats vinden)

net een scan gedaan op fec 322.000 en ID 22 256 QAM, dat zijn de gegevens van telenet

daar zitten nu enkele FTA zenders meer dan vroeger, zoals vtm en Q2

de andere zenders die normaal analoog uitgezonden zoals discovery , vier, vijf en zes zijn daarop niet te vinden, die zitten wel op

fec 290.000 en ID 32

Hoe moet men dat nu gaan ingeven bij een TV, 2 frequenties ??

Het zijn geen enigma 2 toestellen waar men een cable.xml in kan schieten.

Normaal zou je in je tv kunnen scannen op 290 Mhz en de ID 32 moeten ingeven in je toestel (als die dat ondersteunt), 

je kan dit nagaan op https://www2.telenet.be/nl/landing-pages/signaalswitch/algemeen/

daar vind je alle info in verband met je switch van analoog naar digitaal en krijg je een aantal merken van tv's ook en hoe je dit instelt op die tv ;) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden zei OFDM:

Wacht, hier loopt ether en kabel door elkaar... Hoe is het op de kabel gegaan in Frankrijk dan, alles in HD FTA?

De ether is gratis, maar de Fransen betalen wel een soort van kijk en luistergeld,  vroeger toch.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
18 uur geleden zei OFDM:

Ik weet niet of het MPEG2 is, dat lees ik in dit topic. Als het wel MPEG4 is zou een kwalitatief voldoende beeld mogelijk moeten zijn.

En ik weet 100% zeker dat het wel degelijk H.264 is, gewoon omdat mijn VU+ Duo 4K een FBC DVB-C tuner heeft, en omdat die zenders er al opzitten.

We hoeven dus niet te speculeren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
11 uur geleden zei OFDM:

Niet alles, wel een groot Pakket HD zenders FTA, maar dat vermelde ik al, kabel en antenne dus, per regio zijn er natuurlijk verschillen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Berichten opgevangen op userbase

Als het analoog signaal wegvalt is het DVB-C alternatief van telenet niet echt een volwaardig alternatief voor de (oudere) analoog kijker.
Want dan kan de analoge VHS-recorder ook op het stort. Want ja, ze bestaan nog de bejaarde analoogkijkers met VHS waarmee ze hun dagelijkse portie thuis opnemen als eens niet thuis zijn.
Dus zo zacht zal die overgang wel niet zijn

Ook voor de eerste generatie Telenet Digicorders die HD aankunnen is denk ik het einde in zicht. Op de zenders van vele extra betaalzenders komt de melding dat die zenders niet meer mogelijk zijn met die ontvanger.

Ik heb zelfs geen dvbc op mijn 5 jaar oude samsung

Bedoelen ze nu gewoon zo'n dun draadje dat je achterin je radio steekt, dat je dan krijgt? Wij hebben hier alle radio's (1 living/eetkamer/keuken en 1 bureau) aangesloten op de kabel. Wij wonen op de grens en je kan hier in huis zo goed als niks ontvangen via antenne. Enorm veel storing en voornamelijk Nedrlandse zender die erdoor komen. Via de digibox luisteren betekent dus dat we geen tv kunnen opzetten voor de kinderen, en tegelijk naar de radio luisteren in de keuken. Er is namelijk maar 1 digibox.

Wait what???
Ik luister vaak naar de BBC enzo via fm kabel.
Die zijn iirc niet zomaar op te vangen door een antennetje.

Rolt Telenet nu in 2019 een nieuw free-to-cable SD-aanbod uit voor 18,22 euro/maand? Compleet belachelijk. Had minstens HD-kwaliteit moeten zijn zoals in Nederland, Frankrijk, Duitsland,...

Telenet zal proberen iedereen die naar hen belt voor hulp een huurdecoder aan te smeren, laat je niet bedotten, ook al lijkt het in eerste instantie gratis. Het tweede jaar betaal je 10 euro meer per maand!

Een reeds aangekochte Telenet Digibox activeren op een adres met analoge tv kost 50 euro, zonder activering zal er wellicht een melding op het scherm staan, waardoor tv-kijken onmogelijk is.

Dus, verspil geen 50 euro met een nutteloze activering van een Telenet Digibox, koop zelf je apparatuur zonder je te laten brainwashen door Telenet

En daarmee gaan we er als consument bij Telenet nog maar eens op achteruit:

2004: 35 kanalen beschikbaar op elk Vlaams tv-toestel in dezelfde kwaliteit waarin de omroepen produceerden voor 12,39 euro/maand
2019: 22 kanalen beschikbaar op elk Vlaams tv-toestel in downscaled tweederangskwaliteit terwijl de omroepen in HD-kwaliteit produceren voor 18,22 euro/maan

Word vervolgd

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Telenet is in handen van Amerikanen.  Dan weet je het wel.

Het zijn trouwens dezelfde als bij Ziggo,  maar blijkbaar is de Nederlander wat mondiger en slikken die niet alle fratsen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een Mutant HD530c Triple FBC HEVC kosty € 79,-- en daarmee kun je alles opnemen.

Je zit wel met een extra AB.

Een HDD is wel nog nodig (extra)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

beste Kabeltje87

die pagina is echter oud qua gegevens, maar ik wil er niet over debatteren

of Telenet hetzelfde is als VodafoneZiggo is ietwat onduidelijk in deze

en ondanks de stelling over Amerikanen jullie hebben toch ook wetgeving over consumenten recht en bescherming inzake het aanbod?

maar een verfrissend nieuw SD fta pakketje voor 18,95 € / mnd zou ik ook niet afsluiten, misschien als ik blind word

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen