Ga naar inhoud


decoder-smarcard wat te kopen of te doen


jerre123

Aanbevolen berichten

Hallo Iedereen,

Ik gebruik nog een smardcard in de decoder van mijn camper, nu wil ik in huis ook tv vlaanderen gaan kijken, maar ik weet echt niet wat ik het beste doe.

In de camper staat er een denson en deze staat goed vast, dus telkens deze mee in huis nemen is iets dat ik niet wil doen, type denson ds1010, hij heeft dus een smarcard gleuf en ik denk ook een gleuf voor een ci-module. Werkt die met de Ci-module die je kan kopen op tv-vlaanderen.

Dus nu is mijn vraag koop ik ergens een decoder met een smardcard gleuf, en zo ja welk type raden jullie aan of kan ik misschien best mijn smardcard inruilen voor een ci-module die ik dan misschien kan gebruiken in mijn camper en in een nieuwe decoder thuis en dan kom ik terug op welk type decoder ik best koop.    

Tis nog al ingewikkeld allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Uit eigen ervaring zou ik zeggen:

hou je kaart, laat je decoder in de camper zitten en koop een decoder ( met opnamemogelijkheid ) voor in huis. Er zijn  goede decoders te vinden aan democratische prijzen, ook 2de hands kan je interessante koopjes doen als je wat rondzoekt. 

Zo hoef je enkel je kaart te verwisselen als je de camper gebruikt. 

Een merk aanraden ligt moeilijker aangezien dit afhangt van het budget dat je ervoor wil uittrekken. 

 

  • Like 1

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koop je een VU+ ZERO 4K

Deze heeft

1x DVB Common-Interface slot - geschikt voor Canal Digitaal / TV Vlaanderen / Joyne ontvangst

1x smartcardlezer (Xcrypt)

 

En die kaart die je nu hebt NOOIT weg doen.

Hoef je alleen je kaart van de ene in de andere doen.

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk ZIJN ze daar al mee gestopt.. Losse kaarten worden niet meer geleverd. Uitsluitend nog ge(her)activeerd...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-12-2019 om 16:00, Mimisiku zei:

Eigenlijk ZIJN ze daar al mee gestopt.. Losse kaarten worden niet meer geleverd. Uitsluitend nog ge(her)activeerd...

 

Ja, ik bedoel die codering van de losse kaart.

Losse kaart stop , denk ik dat ook cardcharing zo goed als opgedoekt is . 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarna word het IPTV, wat nu ook al op grote schaal illegaal overal word aangeboden, het HDMI signaal aftappen en doorsturen, het is wel een hele grote club die dit straks gaat doen.

Nu kan het nog wat makkelijker.

Kat→muis

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-12-2019 om 06:02, alias haha zei:

Daarna word het IPTV, wat nu ook al op grote schaal illegaal overal word aangeboden, het HDMI signaal aftappen en doorsturen, het is wel een hele grote club die dit straks gaat doen.

Nu kan het nog wat makkelijker.

Kat→muis

 

Je eigen provider van internet zou alle mogelljke vormen van iptv kunnen blokeren volgens mij. Maar ze doen dat momenteel niet . Denk als de providers dit gingen eisen dat zoiets wel mogelijk zou zijn en zouden we gelijk bovenste titel meld gewoon gelijk iedereen  smartcard of box van provider aanschaffen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe zouden ze dat dan blokkeren ? Wat jij op internet opvraagt moet transparant zijn voor de provider.Anders hebben ze een probleem met de europese wetgeving aangaande privacy. Wat bv proximus doet is niks anders dan IPTV over een bepaalde VLAN in een andere vorm.Vele providers doen dat trouwens al.Zie maar canal digitaal en TVV.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...