Ga naar inhoud


schotelantenne bij storm


zzzzzz

Aanbevolen berichten

Eventjes uitleggen: normaal maak ik mij niet zo'n zorgen over windvlagen, maar op dit moment en nog voor vele uren is er stormweer in België.

Men raadt aan binnen te blijven, en men spreekt van windstoten tot 130 km/uur ('s nachts, overdag spreekt men van 110 km/uur).

Ik denk niet dat ik hier al een storm van die omvang meegemaakt heb.

 

Concreet : bij mij hangt er een Multytenne Twin aan de muur, en ik woon op een appartement op het 3e verdiep.

Ik vraag mij af of het mogelijk is dat die zou losgerukt worden en bijv. op straat terecht komen.

 

Vraag is dus: is het mogelijk / waarschijnlijk dat zoiets van de muur gerukt wordt, en als dat zou gebeuren, valt hij dan gewoon voorover  (op het terras dus) of kan hij effectief wegwaaien?

 

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


10 minuten geleden, Sprietje zei:

Een Multytenne is slechts 45x45cm groot. Maak jij je daar zorgen over dat die van de muur af waait? Lijkt me ver gezocht of zit die tegen de muur aan gespijkerd?

 

Ik bekijk regelmatig de webcam van vlissingen: https://webcams-vlissingen.nl/

 

Wel, misschien omdat ik hem vanuit mijn raam kan zien, en ik zie die kop, maar ook de schotel zelf dan trillen bij de windstoten.

130 km/uur heb ik nog nooit gezien, dus ik weet niet wat dat gaat geven.

 

Hij zit vast aan de muur met die bouten die meegeleverd werden.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja wat trilt niet in de wind. Zelfs de tuien van de Erasmusbrug in Rotterdan trilde, lees:

 

30 augustus 1997

 

Erasmusbrug krijgt grotere schokdempers

 

ROTTERDAM (ANP) - Nog voor het stormseizoen komen er op alle tuien van de Erasmusbrug extra grote trillingsdempers. Een proef met twee grotere dempers in juli is geslaagd. Dat heeft een woordvoerder van Gemeentewerken Rotterdam bekendgemaakt.

De Erasmusbrug ging vorig jaar in november aan het ''dansen'' bij windkracht zes, loodrecht op de brug, in combinatie met regen. De tuien kwamen daardoor in beweging en sloegen soms meer dan een meter uit. De brug, die toen net twee maanden open was, moest een paar dagen dicht en ging pas weer open nadat de tuien onderling met spanbanden waren verbonden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, Sprietje.

Ik maak mij gewoon wat zorgen, omdat als die schotel wegwaait en op straat belandt, kan hij wel schade aanrichten.

Vandaar dat ik ook wou weten of hij voorover zou vallen of wegwaaien, mocht hij afbreken of zo.

Als hij voorover valt, ligt hij op het terras, dan valt het nog mee.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonet het signaal kwijtgeraakt op A1 & A3 maar nog wel marginaal signaal op A2, wellicht heeft de schotel (1m Visiosat) zich wat geroteerd op de schotelvoet.
Nog steeds signaal op de draaibare wok van 1m20, ik zou die als backup kunnen gebruiken maar ben bang dat die meer wind gaat pakken wanneer ik die ga verdraaien.
We wachten bang af...

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn 180cm offset heb ik ook uitgericht op 42oost turksat. dat is perfect met die zw wind. heb mijn draaibare schotel wel ff vastgezet met extra stangen zodat de actuator niet de volle klappen krijgt. schotel geeft geen krimp en staat toch op mijn dakterras dat 4mtr boven de grond is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, powersofts zei:

mijn 180cm offset heb ik ook uitgericht op 42oost turksat. dat is perfect met die zw wind. heb mijn draaibare schotel wel ff vastgezet met extra stangen zodat de actuator niet de volle klappen krijgt. schotel geeft geen krimp en staat toch op mijn dakterras dat 4mtr boven de grond is.

Staat hij dan op een statief? Welke en hoeveel tegels liggen erop?

Link naar reactie
Delen op andere sites

schotel staat vast verankerd op een zestal punten vast aan de muur van het huis.Een aantal punten zitten op met dikke bouten op het beton vast.Heel degelijk, mischien wel te degelijk maar dat vind ik niet erg.

ik heb dus geen tegelvoet met tegels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zie mijn Wave Toroidal T90 schotel toch wel behoorlijk bewegen. maar ik merk niks aan het beeld.

 

wel knap dat zo'n schotel zoveel kan hebben en vooral als je ziet dat de hoofd schotel met 6 van die kleine schroefjes vast zit.

 

gr.

henk

aangepast door henkie73

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, zzzzzz zei:

OK, Sprietje.

Ik maak mij gewoon wat zorgen, omdat als die schotel wegwaait en op straat belandt, kan hij wel schade aanrichten.

Vandaar dat ik ook wou weten of hij voorover zou vallen of wegwaaien, mocht hij afbreken of zo.

Als hij voorover valt, ligt hij op het terras, dan valt het nog mee.

Misschien naar de toekomst toe, werken met bouten en moeren dwars door de muur heen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...