Ga naar inhoud


Rolluiken op Google Home


Romavami

Aanbevolen berichten


Ondertussen is het wel gelukt om de screens ( o.a. met inbouwontvanger RTS en fysieke schakelaar)  op een voorkeurs positie te krijgen via google home.

 

Stap1: Een scene aanmaken in de Tahoma app waarbij de screens in de My Position staan en dan die scene een naam geven (Scene1).

Stap2: In google home bij automatiseren bij de keuze acties kiezen voor  Smarthome apparaten aanpassen,

             vervolgens bij scenes kiezen voor setting toevoegen en dan de scene aanvinken (Scene1) die je gemaakt hebt in de tahoma app.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb low budget KAKU-achtige schakelaars voor mijn rolluiken en heb dit simpel via blocky voor elkaar gekregen nadat ik eerst gemeten heb hoeveel seconden het duurde voordat het rolluik op de door mij gewenste hoogte was. En daarna heb ik daarvoor per dag een marginaal andere waarde voor gekozen. Nog steeds heeft niemand het in de gaten of wij thuis of weg zijn. En dan doet het waarvoor ik het bedoeld had. 

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...