Ga naar inhoud


Hoe servicenummers (1xyz) bellen met Freevoipdeal?


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik gebruik een Fritz!Box 7340 om met SIP uitgaand via Freevoipdeal te bellen.

Volgens mij zijn er hier meer die die provider gebruiken.

 

Alle telefoonnummers lukken zolang ik (ook lokaal) het netnummer er maar voor zet.
Maar hoe doe ik dat met de servicenummers beginnend met 1?

 

Bijv. de gemeente, bijv. 14010 voor Rotterdam?

 

Of kan dat dus niet, en hoe dan met 112 ?

 

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij veel voip providers, kan je geen alarmnummers zoals 112 bellen. Dat staat zo goed als altijd op hun algemene voorwaarden.

Heb deze week zelfs opgemerkt dat je met deze ook geen satelliet telefoons kan bellen.

Heb je al geprobeerd met 0031 voor die service nummers?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mijn ouders heb ik voor de gemeente een regulier landnummer gevonden... dat kun je dan in je dialplan toevoegen zodat een regulier gebruiker het niet eens door heeft.

 

google was mijn vriend destijds

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-4-2018 om 14:39 zei MySat:

Voor mijn ouders heb ik voor de gemeente een regulier landnummer gevonden... dat kun je dan in je dialplan toevoegen zodat een regulier gebruiker het niet eens door heeft.

 

google was mijn vriend destijds

Klopt dat kan ook

+31 10 267 16 25 is dat voor Rotterdam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-4-2018 om 19:46 zei sattv4iedereen:

Bij veel voip providers, kan je geen alarmnummers zoals 112 bellen. Dat staat zo goed als altijd op hun algemene voorwaarden.

Heb deze week zelfs opgemerkt dat je met deze ook geen satelliet telefoons kan bellen.

Heb je al geprobeerd met 0031 voor die service nummers?

Ja, werkt ook niet.

En van algemene voorwaarden of klantenservice hebben ze bij de Luxemburgse provider nooit van gehoord. 

 

Op 6-4-2018 om 09:50 zei Beetle:

Hier gaat dat ook niet met freevoipdeal, die nummers laat ik dan via de "vaste" lijn lopen, maar ja dan moet je die nog wel hebben.

Kost geld en moet je die wel hebben. 

 

Op 8-4-2018 om 14:39 zei MySat:

Voor mijn ouders heb ik voor de gemeente een regulier landnummer gevonden... dat kun je dan in je dialplan toevoegen zodat een regulier gebruiker het niet eens door heeft.

 

google was mijn vriend destijds

Mijn ouders hebben dat ook inmiddels zelf gevonden, maar hoe dan met andere servicenummers? 

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je echt alles via de service nummers wil bellen, zul je toch een abo moeten nemen, CheapConnect bijvoorbeeld, daar kun je alles mee bellen.

Kost dan maar 9 euro per jaar, en dan je bel kosten natuurlijk via deze provider naar de services nummers, maar dat is makkelijk in te stellen in een Fritzbox.

Zo heb ik dat ook, alles via Freevoipdeal laten lopen, zelfs de 0900 nummers, dan de 0800 nummers en service nummers zoals 112 enz via CheapConnect.

Dit is denk ik de voordeligste manier om alles te kunnen bereiken.

Voordeel is dan ook dat je bereikbaar bent via Cheapconnect op dit "vast" nummer.

aangepast door Beetle
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@Beetle: Dus je belt de service nummers via de belminuten van CheapConnect en die VOIP provider kan dat wel aan (waar de andere dat niet kunnen ?). Bijzonder maar natuurlijk niet per definitie onmogelijk.... Ik was hier niet van op de hoogte.

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-4-2018 om 10:33 zei MySat:

@Beetle: Dus je belt de service nummers via de belminuten van CheapConnect en die VOIP provider kan dat wel aan (waar de andere dat niet kunnen ?). Bijzonder maar natuurlijk niet per definitie onmogelijk.... Ik was hier niet van op de hoogte.

klopt gaat prima!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ook de politie (0900-8844) kun je gratis bellen via FreeVoipDeal, namelijk via het volgende nummer 0343 57 8844.
112 zul je via CheapConnect (of een andere vaste lijn) moeten regelen.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...