Ga naar inhoud


VU + blijft hangen(?) Geen beeld nada niets.


hcfreak

Aanbevolen berichten

Wou vandaag van mijn nieuwe aanwinst genieten. Geen beeld en een display (zie bijlage) wat ik vreemd vond (alleen de zender naam en een witte balk eronder) §. Ook na zappen geen beeld. 

Uitzetten met de knop aan de voorkant lukt niet. Met knop achterop uitgezet.

Vti kogo verschijnt na weer aanzetten even in beeld (staat er nog steeds op al ben ik overgestapt op Open Pli) en dan even Open Pli logo maar geen beeld.

Dacht dat het met het slechte weer te maken had vandaag (op buienradar best een heftig beeld). Maar dan zou ik het apparaat wel uit moeten kunnen zetten.

Lijkt erop dat hij vastgelopen is (maar ik ben een leek!) Als ik door zap naar Astra UHD iets meer info op display zie bijlage) maar nul beeld.

 

wat kan ik doen, graag advies want ik heb geen flauw benul! alvast dank.

IMG_1651.jpeg

IMG_1650.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welke box heb je precies? De VU+ Ultimo 4K, de Solo 4K, de Duo 4K?

En welke tuner heb je? Ik zie alleen maar 'tuner A'. Tegenwoordig wordt toch FBC geleverd. Zou dus tuner A-H moeten zien. Heb je de tunerinstellingen wel goed ingesteld?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

HDMI kabel defect?

Verkeerd beeldformaat?

Kan je tv UHD weergeven?

Het logo staat op 720 P, een UHD box kan 1080P of UHD formaat weergeven.

Kan je HDMI kabel dat aan en kan je tv die formaten weergeven?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren erg bedankt, mijn vermoeden (en te snel paniek van mijn kant) bleek juist het waren de atmosferische omstandigheden! Vandaag weer volop beeld (ff gecheckt voordat ik wegga om boodschappen te doen bah! om het snel te posten).

HDMI kabel  goed

mijn monitor kan geen UHD aan maar daar heb ik een splitter tussen gezet (oplossing van dit forum!)

inheb de Uno 4k SE

Mimisiku thx, de tuner instellingen ga ik nalopen! 

moet vwb atmosferische omstandigheden er wel eerlijk bijzeggen dat het weer idd echt slecht was en dat mijn schotel (Technisat Multitenne) aan de bescheiden kant is qua diameter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nabrander:

 

Moet natuurlijk ff wennen aan mijn nieuwe machine (aan de pruttel gekregen -flashen- met experts van dit forum) want met mijn oude , vertrouwde en door ene Mimisiku vervloekte 😥CD M 7 kon ik op de display dingen aflezen (bv. slechte ontvangst door het weer of abo nodig voor die zender die bij de VU + niet kunnen. (uit een andere thread geleerd dat ook Openpli/Vti aangeeft of een zender FTA of gecodeerd is -bepaald icoontje in de display. Maar je moet het allemaal wel ff leren/weten!!! Ik weet nu dat als er geen beeld is (wel een logo van OpenPli op mijn monitor) en geen/weinig zender info in de display dat het dan meestel een kwestie is van slechte ontvangst door atmosferische omstandigheden. Jongens ik begrijp dit is allemaal heel basic is voor jullie maar voor mij als beginner wel van belang.

Correctie: het plaatsen van een splitter moet zijn splitter/convertor (naar 1080P) en was een oplossing van het HTForum.

 

nogmaals bedankt voor de reacties. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...