Ga naar inhoud


Welkom VTI14, lang geleden, kleine detailvraagjes over het image


RaveMaus

Aanbevolen berichten

In mijn vorig topic kloeg ik aan dat ik bij het bekijken van een opname vaak last had van blokvorming. Dit gebeurde tijdens het bekijken van een nog lopende opname.

Op advies van Tonski overgeschakeld naar VTI. Vroeger nog gebruikt, maar ik dacht dat het geleden was van VTI 10 of 11.

Het valt me op dat de algehele beeldkwaliteit standaard wat beter is op mijn OLED tv, vergeleken met OpenATV. Ik ga er dus even verder mee. Tot nu toe zijn de blokjes ook verleden. Helaas enkele dingen enorm veranderd vergeleken met vroeger, dus schiet ik even de vragen hier op jullie af...

 

Ten eerste de EPG:

In de standaard skin die meekomt met een nieuwe installatie van VTI, heb ik slechts zenders op één beeld. Ik wil CoolEPG niet installeren, want daar werken de “autotimers” niet mee. Bestaat er een optie om de standaard “grafische multi EPG” zodanig in te stellen zodat je een stuk of 10 zenders tegelijk kan bekijken?

 

Er is een hele hoop van kanalen (zeker die van Telenet) waarvan geen/erg beperkte EPG info zichtbaar is.

Ik downloadde EPG importer, zette in bronnen alle bronnen aan die ik wens. (Duitsland basic, België en NL basic en vooral ook Telenet DVB-C). Na importeren, zowel handmatig als automatisch vindt het systeem slechts 0 bronnen. Natuurlijk schieten we zo niets op wat de volledigheid van het EPG betreft.

Wat is hier de oplossing voor?

tnx alvast,

Gert

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


CooltvGuide met autotimers werkt wel als je de EPG import dagelijks automatisch laat verrichten.

In die EPG import database moet je enkel die landen zetten die mekaar niet overlappen...

de Telenet DVB-C weet ik niet heb ik nooit gehad < maar kan afhankelijk zijn van je settings / zenderlijst

 

p.s. de sources van rytec voor EPG import zijn al een tijd geleden aangepast bij de plugin dus ook even je update gebruiken

blauw groen groen drukken

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn dank ivm de update-tip. Ik ben altijd in de waan geweest dat, met een nieuw image te installeren, je automatisch up to date was wat de feed apps betreft. Weten we ook weer. Nooit te oud om te leren zeg maar.

Het importeren schijnt nu te lukken; ik moest in de bronselectie wel de "xz" bronnen kiezen, de gewone deden weer niets, maar goed, das opgelost.

 

Opnieuw CoolTVGuide boven gehaald, autotimer werkt inderdaad nu ook. Probleem is nu dat het CoolTVGuide scherm véél te klein is. Het neemt maar de helft van mijn TV beeld in bezit. Ik meen me dat probleem van vroeger binnen VTI ook te herinneren. Dat lag toen aan het feit dat je een FullHD skin gekozen had. 

Nu is die standaardskin van VTI zo praktisch i.m.o. en laat ons eerlijk zijn: Anno 2020 mag FullHD wel minstens de standaard zijn, toch?

 

Eind vorig jaar heb ik voor OpenATV eens ergens alle recente zenderpicons gedownload. Werkten perfect bij OpenATV. 

Ik heb deze bestandjes ook nu neergezet in /usr/share/enigma2/picon/

Het gekke, en dat zie je ook op bijgevoegde foto, sommige picons zijn zichtbaar op het OSD en in de EPG, andere niet. MAAR in het LCD schermpje van de Duo2 zijn ze allemaal foutloos zichtbaar. Ook degene die het OSD niet laat zien. Hoe is dat te verklaren?

 

Opnieuw mijn dank... Ik ben stilaan terug fan aan het worden van VTI. Als deze kleinigheden nu nog op punt geraken...

IMG_0297.jpeg

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook dit is gelukt, weerom dank!!!

 

Ik denk dat ik nu nog op één probleem zit: die picons.

Er zullen zo ongeveer 50% van de picons zichtbaar zijn in de zenderlijsten. Natuurlijk van de zenders die ik vaak zal gebruiken zijn er amper picons te zien.

Raar maar waar, in het LCD van de Duo2 komen de picons perfect zichtbaar te staan. Wat kan de reden zijn dat ze niet in de zenderlijst/EPG terecht komen?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een tijdje geleden overgestapt van VTI naar PLI. De reden hiervan waren problemen met cardsharing via oscam. Na migratie naar PLI was dat opgelost, maar een bijkomend voordeel was dat nu alle stations een volledige epg hebben. Ook de Engelse zenders. Voor het eerst krijg ik nu picons voor vrijwel iedere gangbare zender te zien en die worden ook regelmatig geupdate. VTI was voor mij een erg fijn image, maar alles afwegend ben ik met PLI beter af.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, RaveMaus zei:

Wat kan de reden zijn dat ze niet in de zenderlijst/EPG terecht komen?

picons moet je separaat inladen en dan inschakelen

indien je andere settingslijsten inlaadt kan het zijn dat je picons niet aan de desbetreffende zendernamen zijn toegewezen...

 

welke lijst gebruik je, want met DreamBoxEdit moeten die "picons" natuurlijk wel meegestuurd worden naar de receiver (in de juiste map - dbe-opties)

Quote

Controleer of de picons beschikbaar zijn in de geselecteerde map. Standaard zou /usr/share/enigma2/picon zijn

Het pictonpad kan worden bekeken of ingesteld onder [Menu] > VTi > Instellingen - GUI - Algemeen en
voor de kanaallijst [Menu] > VTi > Instellingen - Kanaallijst.

U kunt Picon opnieuw laden met de extensie PiconManager(mod). Stel indien nodig het pad naar de bovenstaande instellingen in.

Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)

vuplus-support

 

rood omcirkeld moet dus kloppen met het standaardpad

Screenshot_27.png

 

Donkeyman,

mooi dat je met Pli tevreden bent... hier gaat het om VTI

aangepast door Tonskidutch
woordje
  • Like 1

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om eerst even te antwoorden op jouw vragen Tonski:

destijds ben ik begonnen met volgende zenderlijst: 20_01_20_Enig2_Mtr_02-Set met Ziggo met dank aan Satje07 (die van eind oktober dan). Toen stond er nog openATV op mijn receiver en kon ik gemakkelijk de zenders van Telenet "zoeken". OpenAtv zette deze precies in de volgorde zoals de LCN van Telenet ze voorziet.

Middels Dreamset heb ik dingen weggelaten uit Satje's zenderlijst die ik toch nooit gebruik en eveneens mijn eigen "Favourites" folder samengesteld. Dat allegaartje naar de Duo2 geconverteerd.

Picons stonden destijds effectief in /usr/share/enigma2/picon. Dat werkte perfect.

 

Ergens, maar ik weet voor de drommel niet meer waar, heb ik die picons gedownload als allemaal losse *.png bestandjes. "srp-full.100x60-86x46.light.on.black" is de map waar ze inzaten en die ik nog steeds bezit (16/10/2019 als creatiedatum).

 

Diezelfde zenderlijst middels Dreamset terug geïnstalleerd in VTI en diezelfde picons in /usr/share/enigma2/picon.

Deze werkwijze zorgde ervoor dat in mijn LCD4Linux (binnen VTI) alle picons zichtbaar waren, doch niet in het EPG overzicht/zenderlijst/het OSD. In die drie laatsten zijn alle zenders die de Picons laten zien en degene die het niet doen gelijk.

 

Om dit probleem op te lossen, zat ik met het idee om een nieuwe zenderlijst samen te stellen en de laatste nieuwe picons in te stellen. Probleem is, ik vind ze nergens meer.

Picons hier kan ik ze downloaden. Kies ik er een ipk bestandje uit en laat dit installeren door de Duo2 op gebruikelijke wijze (in /tmp en dan install ipk handmatig) dan gaan er precies dezelfde picons werken zoals voorheen. Enkel heeft LCD4Linux in dat geval hetzelfde gedrag: sommige zenders geven ze weer, anderen niet.

Helemaal raar is, als ik die ipk nu geïnstalleerd heb, de map /usr/share/enigma2/picon leeg is. Geen idee waar ze nu terechtgekomen zijn...

 

Vrouw doet met Corona telewerk en de huiskamer is een bureau geworden. Ondanks ikzelf ook thuis ben, kan ik dus enkel 's avonds en in het weekend experimenteren.

Wordt vervolgd...

Als je nog iets moest zien in de trend van "nou, wat doet die idioot nou weer", laat het me zeker weten 😀

 

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

edit:

 

Ik heb nu van die opgegeven site toch de laatste nieuwe picons kunnen binnenhalen en ze in usr/share/enigma2/picon geplaatst.

Opnieuw hetzelfde fenomeen, met dat verschil dat ze nu ook binnen OpenWebif zichtbaar zijn. Zie foto's:

 

Schermafbeelding_2020-03-27_om_13_52_06.thumb.png.70657e6a9d8a4a977b7481817b2901d7.png1633970657_Schermafbeelding2020-03-27om13_52_47.thumb.png.2736198c2812db3ae5fb4525214c8d8a.png

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik dus gisteren al vermeldde vandaag gedaan: alle zenderlijsten verwijderd.

Middels fastscan een nieuwe lijst binnengetrokken: precies hetzelfde probleem als ik beschreef in mijn vorig topic..

 

Ik kan nog maar één ding bedenken, dat is dat het skin van VTI slechts bepaalde types Picons ondersteunt. Iemand daar info over?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die picons is toch wel een groot probleem aan het worden.

Vermits die VTI het hier verder prima doet, lijkt het me beter om voor de Picons een apart topic te openen. Kwestie van meer mensen te bereiken en als er later een oplossing moest komen is het makkelijker voor toekomstige "belanghebbenden" 

 

 

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog graag zou ik één probleempje weg willen dat ik zelf veroorzaakt heb en niet meer weet waar...

 

De standaard EPG kan je uitgebreider krijgen middels de Teletekst knop op de AB in te drukken. We gebruiken die dan maar terug ipv CoolEPG.

Probleem: als je de epg knop indrukt, komt er telkens eerst de vraag van welk bouquet de epg moet weergegeven worden. Hatelijk...

 

Weet iemand hoe je dit weer direct naar Favorieten kunt laten gaan?

 

edit: gevonden. Werkwijze: Instellingen - systeem - diversen - Multi-EPG boeket selectie aan of uit.

aangepast door RaveMaus
oplossing gevonden

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...