Ga naar inhoud


Ip-adres zoeken op VU+ULTIMO-4K


georges

Aanbevolen berichten


Dat gaat niet werken, Dreamboxedit is ingesteld op het verkeerde type zenderlijsten /var/tuxbox/config/enigma/services  en dat is voor de oude Enigma 1 ontvangers.

Ga naar hulpmiddelen > opties > profielen > klik daar Enigma 2 instellingen aan, zodat je links /etc/enigma2/ te zien krijgt.

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zenderlijst zit er op, maar nu is er een probleem met de tunerconfiguratie.

Ik zet hieronder de gegevens:

 

Tuner A:VUplus DVB-S NIM(45308X FBC) (DVB-S2X)

     Diseqc A/B

     Satellieten: 19.2E Astra 1KR/1L/1M/1N Ku Band, 23.5E Astra 3B

Tuner B:Vuplus DVB-S NIM(45308X FCB) (DVB-S2X)

     Diseqc A/B

     Satellieten: 19.2E Astra 1KR/1L/1M/1N Ku Band, 23.5E Astra 3B

 

Tuners C,D,E,F,G,H zitten niet in de ontvanger, maar die staan wel:

     FBC Automatisch doorlussen

     Aktief

 

Ik kan mij niet direct voorstellen wat het probleem is.

De laatste loodjes wegen zwaarst zeker...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha, maar dat is normaal, tuners C,D,E,F,G,H zijn virtuele tuners.

Laat me even uitleggen Tuners A en B zijn de master tuners

Elk van die tuners kan slechts een kwadrant van de band aanspreken (er zijn er 4)

Als bijvoorbeeld tuner A, de Astra 23.5 selecteert en daarop de hoge band/verticaal aanspreekt, voor bijv; NPO2,  dan is tuner A wel bezet maar dat deel van de band is tevens beschikbaar voor tuners C,D,E,F,G,H 

Bijvoorbeeld NPO2 wordt gekozen door Tuner A, gelijktijdig wordt een opname gestart op RTL 4 HD,  die zit op een andere transponder maar ook in die hoge band/verticaal.

De hoge band/verticaal wordt dan gewoon virtueel doorgegeven aan tuner C

Komt er nu nog een opname bij van een derde transponder ook in de  hoge band/verticaal, wordt Tuner D ook actief enz.

 

Tuner B komt pas in actie als er ofwel een andere satelliet of een band (kwadrant) wordt aangesproken.

Dat kwadrant is dan ook beschikbaar voor die virtuele tuners, degene die op dat moment niet actief zijn wel te verstaan. 

 

Tuners A en B zijn eigenlijk de kapiteins, die bepalen welk kwadrant er wordt geselecteerd in de LNB en aangeboden aan de ontvanger.

Die andere 6liften gewoon mee op wat er op dat moment wordt afgeleverd door de lnb.

 

 

 

 

 

 

 

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de ontvanger aan een gewone HD tv 1920-1080 P gekoppeld en daar doet hij het prima.

Maar op mijn 4K tv vertikt hij het. Het is wel een VU+4K.

Waaraan zou dat kunnen liggen?

Met welgemeende dankbaarheid voor zoveel geduld met mij.

Ik heb de ontvanger aan een gewone HD tv 1920-1080 P gekoppeld en daar doet hij het prima.

Maar op mijn 4K tv vertikt hij het, probleem met de tuner-configuratie. Het is wel een VU+4K.

Waaraan zou dat kunnen liggen?

Met welgemeende dankbaarheid voor zoveel geduld met mij.

aangepast door georges
onvolledige uitleg
Link naar reactie
Delen op andere sites

is onmogelijk want je tunerconfig staat in de box en daar weet de TV niks van.Enige dat ik kan denken is je resolutie die verkeerd staat  of een HDMI kabel die niet geschikt is.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je hem in hdmi poort  1 steekt dan moet je die ook in je tv aanzette he 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 op welke beeldinstellingen heb je de ontvanger ingesteld 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn tuin is nu even in orde en nu terug naar de ultimo.

Maar ik ben nu mijn geduld verloren en heb """geprobeerd""" om opnieuw te flashen. openpli-7.2-release-vuultimo4k-20200406_usb.zip .

Waar het verkeerd gelopen is, dat weet ik niet maar nu is er alleen een grote VU+ op de tv. Andres niets, noppes.

Ik heb de software op een usb gezet en dan de gebruikelijke procedure gedaan, stick in de ontvanger, power on en doen wat gevraagd wordt. Een ganse reeks updates en tussen elke update een power off, opnieuw opstarten en alweer op de power drukken. Aan het eind viel alles stil en kon ik enkel nog de ontvanger uit zetten daar de powerknop af te zetten. Misschien heb ik niet lang genoeg gewacht, maar na een kwartier had het toch lang genoeg geduurd.

Zouden jullie weten wat ik misdeed? Misschien heb ik de verkeerde openpli gebruikt?

Wat ik wel zag vooralleer de software opnieuw te laden,is, resolutie 3840/2160 niet te bereiken was, maximaal 1920/1080.

Ik denk dat de verkoper van mijn ultimo mij bij mijn pietje heeft gehad.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus het bestand vuplus heb je op een usb stick geplaatst

wat heb je dan gedaan welke volgorde ? waar steek je de stick in in welke usb poort bedoel ik 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat noemen ze knoeien, waarom opnieuw flashen?

Nog eens uitgelegd en ook waar je de fout in ging 

 

Flashen van de ontvanger

 

- Schakel de Vu Plus Ultimo 4K uit met de netschakelaar achteraan de ontvanger.
- Verwijder alle aanwezige USB sticks of USB apparaten, anders komt de Vu Plus Ultimo 4K niet in zijn installatie mode.
- Plaats de USB stick met image in de USB poort vooraan de ontvanger.
- Schakel de Vu Plus Ultimo 4K weer in met de netschakelaar.
- Op de Display van de Ultimo 4K verschijnt nu de melding Update! Press power
- Druk op de soft touch power button op de VU Plus Ultimo 4K.
- Het flashen start nu, tijdens het flash proces zal de led van de USB knipperen (indien led aanwezig) Volgende meldingen verschijnen op de display, updating, reading usb, programming, updating rootfs......reboot in 8-7-6-5-4-3-2-1-0 seconds, gevolgd door een REBOOT.
- Tijdens het rebooten mag u de USB stick verwijderen, maar het is niet noodzakelijk, enkel zal de melding 'Update! Press power' opnieuw verschijnen, gewoon negeren, anders herhaalt   het installatie proces zich opnieuw.
De VU+ start nu op met de wizard van de gekozen image, volg de wizard instructies op het scherm voor HDMI ingang, taal, netwerk, lnb instellingen, zenderlijst enz.

  • Like 1

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mebo870, dat is "bijna" exact wat ik gedaan heb, ik heb telkens "Press power" gedaan tot er niets meer gevraagd werd en ik zeg er bij dat de tijd per update varieerde van lang naar kort, dus variabel. Maar ik ga nu hetzelfde doen volgens jouw gegevens. ik laat iets weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

uiteraard op de ultimo, dat verlicht rondeken met een streep eronder.

ook de afstandsbediening heeft wel toegang maar geen reactie, die zal ook gedeactiveerd zijn.

Ik geraak gewoon niet verder.

Ik denk dat het bestand ook eerst moet geünzipt zijn. 

Als ik de vermelde procedure volg en ik bekijk de activiteit op de USB-stick dan zie ik eerst even het lampje even flikkeren, daarna nog even en dan blijft het aan, maar niets gebeurd nog.

Spijtig heb ik geen usb3 stick om zo eens te proberen.

 Moet het bestand, gemaakt zijn in 32 bit of 64 bit, of is dat van geen belang?

En de boer...hij ploegde voort!

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ontvanger uitzetten achteraan 

usb stik erin voorkant 

achteraan terug opzetten en wacht vooraan op de aan uit toets je krijgt een melding op je lcd scherm

zo zal het ongeveer toch zijn 

en als de ontvanger aan het laden zou zijn blijf je overal vanaf 

veel sucses

 

flashen

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...