Ga naar inhoud


Zenderwijzigingen


de vrije fries

Aanbevolen berichten

Ik denk dat er meer mensen kijken naar de Discovery-zenders dan hier vermoed wordt, mijn gedacht. Ik kijk er trouwens ook geregeld naar.

Cahors Big Bisat - 4x Relook twin-LNB's

M7 MP-201 kreng

Link naar reactie
Delen op andere sites



Om het verlies van Discovery te compenseren is er op Astra2 nog  DMAX (ook in +1 uitvoering),  Quest (ook in +1), Dave en Blaze.

Op de eerste twee stations kijk ik vaak naar de typische Discovery  stijl - programma's. De eerste twee stations worden uitgebaat door de Discovery group.

 

Jammer dat er zoveel herhaald wordt.

Wie nog dergelijke stations kent op A2 die FTA te ontvangen zijn en History-, Discovery-, of Nat Geo programma's toont : alle tips zijn welkom.

aangepast door haelewyn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook The Smithsonian Channel HD op Astra28.5 is best goed, met een breed gamma aan leerrijke documentaires.

Geen idee of hier herhalingen op lopen, ik kijk nog niet zo lang.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij zou dat geen probleem zijn (ik heb perfecte ontvangst op 28.2°), mijn vrouw verstaat het niet en MOET dus ondertiteling hebben...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat lees ik deze morgen op hun FaceBook  TV Vlaanderen site:

 Vanaf 1 juni 2020 verandert er heel wat in het satelliet tv-abonnement van TV VLAANDEREN. De zenders BBC entertainment, Ment tv en Fightbox worden toegevoegd aan het tv-abonnement Basic Light. BBC First wordt toegevoegd aan Basic+. De BBC-zender zullen ook beschikbaar zijn via onze Live TV app en op livetv.tv-vlaanderen.be. Vergeet niet de zender opnieuw in te laten als dit niet automatisch gebeurt.

Geen melding van zenders die zouden verdwijnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@oble

je moet wel alles lezen he.

Daarnaast verdwijnen per 1 juni de zenders van Discovery uit ons zenderpakket. Dit betekent dat de zenders Discovery Channel, Discovery HD Showcase, Animal Planet, Eurosport 1 en 2, Investigation Discovery en TLC niet meer beschikbaar zijn.

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

"Wie nog dergelijke stations kent op A2 die FTA te ontvangen zijn...."

Op 28,2 : Yesterday en Pick zijn ook vrij goed als Discovery wegvalt. Maar op Pick heb ik sinds kort geen beeld meer.

 

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel degelijk beeld op Pick en Pick+1. Deze ochtend getest op de posities die standaard worden ingelezen in de TVV zenderlijst op positie 900 en 901. Misschien moet je dat even nakijken ? Misschien een kwestie van zenderlijst even opnieuw inlezen of transpondergegevens aanpassen ?

aangepast door haelewyn
Link naar reactie
Delen op andere sites

vergeet niet dat alle sony movie en CBS kanalen ook FTA zijn.Als ze tenminste in de zenderlijst komen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ment TV gaat via m'n module in VU+ niet open, heeft deze zender dezelfde codering als A2 en Mezzo? Ik denk dat ik daarover niets gelezen had...

Daarnaast heeft BBC Entertainment geen NL-ondertiteling, en de spraak zou 'Dutch' zijn. Vreemd. Beide BBC-zenders zouden nochtans voorzien worden van NL-ondertiteling.

Maar op TVV Live app heb ik BBC Entertainment wél met ondertiteling.

 

En op deze app heb ik Mezzo niet, nochtans beloofd. Ook meende ik dat ook BBC1 & 2 aan de app zouden toegevoegd worden, of was dat alleen voor CD-klanten?

Wél aanwezig is Ment TV,  BBC First en BBC Entertainment.

Gisteren viel me op dat we ook Comedy Central en Ocko Black HD hebben, had ik over het hoofd gezien.

Het is me nu niet meer duidelijk welke wijzigingen we als TVV-klant allemaal gingen krijgen.

Groeten,

Saterke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...