Ga naar inhoud


wat heb ik nodig voor IPTV?


8mile

Aanbevolen berichten

Ik wil wat meer weten over IPTV voor mijn Linux Enigma2 OpenPLI ontvanger die ik onlangs gekocht heb. Hoop dat iemand mij dit in het kort kan uitleggen/ in de juiste richting kan wijzen.

- is alle free IPTV illegaal? Of is er ook gewoon legale free IPTV? Ik heb ook gelezen dat free IPTV eigenlijk alleen SD kwaliteit is. Er zijn een hoop satelliet en Digitenne zenders voor niks vandaar dat ik dat even vraag..

- ik gelezen dat je bij internet op zo'n apparaat, dus ook IPTV lijkt mij, een VPN nodig hebt i.v.m. kwetbaarheid. Ik heb zelf IPVanish op Windows. Moet ik dan iets vergelijkbaars gebruiken of is een free VPN dienst voldoende?

- welke plugins/extensies etc.. heb ik nodig voor IPTV? Basis en wat heb ik nodig voor IPTV zelf?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee, niet alle IPTV is illegaal. Alleen zijn dat "zenders" die niemand interesseert. Denk aan WebCams en regionale stations en wat publieke TV stations. De 'leuke' zenders die worden aangeboden zijn zonder uitzondering zo illegaal als de neten.

De legale aanbieders bieden dit aan via hun gesloten ontvangers. Deze zijn gecodeerd in 'VeriMatrix', werken met VLAN 4 of 6 en via MAC adres gefilterd.

Zodra je voor een IPTV moet betalen (buiten een legale box) is dit illegaal. Strafbaar en wat met wisselende kwaliteit en verbinding...Garantie tot aan de deur...

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een leverancier die een samenwerking heeft met Joyne en die legaal iptv aanbiedt voor mkb en particulier. Ik weet niet of ik deze mag benoemen op het forum ivm de reclame regels. Even zoeken op internet. 

image.png.d73c5fa8505336c7e57d5dee08b2071c.png

aangepast door Ventura
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant... De eerdere pogingen zijn gestaakt (Knippr o.a.). Canal Digitaal, Online! werken met de gesloten boxen...

 

Even gekeken. Het is een dienst in oprichting. Nog geen particuliere of zakelijke prijzen gezien. Ga dit even volgen....

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Mimisiku zei:

Alleen zijn dat "zenders" die niemand interesseert. Denk aan WebCams en regionale stations en wat publieke TV stations

Spreek voor jezelf!

  • Like 1
  • Bedankt 1

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

''Leuke zenders'' is relatief. Meer als 10 jaar geleden had ik een satellietontvanger Astra1 met een hele hoop gecodeerde duitse en franse zenders..meer als 100. Er was maar weinig te zien wat mij interesseerde. Ik heb nu Nederland 1,2,3 via FTA Digitenne en via satelliet FTA meer als 50 HD kanalen en meer als 50 SD kanalen op de favorietenlijst. Ik vind de variatie aan talen en landen ook leuk. Enige wat ik mis is wat meer muziekzender. Ik zou het zeker interessant vinden om legaal wereldwijd kanalen te kunnen ontvangen in redelijke kwaliteit ookal zijn het overwegend ''saaie'' kanalen. Ik kijk veel blu-ray's en heb weinig interesse in nederlandse zenders en  sport..dus geen abo TV voor mij. Ik hield ook Teletext bij voor een hoop zenders maar ben daar mee gestopt omdat er te weinig informatie over programma's was. Als ik op internet een leuke docu tegenkom dan download ik dat gewoon ergens.

 

Ik kwam bij deze site terecht..''Collection of 8000+ publicly available IPTV channels from all over the world''..lijkt allemaal legaal, daar staat een lijst van 8,000 of zo kanalen

https://github.com/iptv-org/iptv

 

Dus dat wil ik wel eens uit proberen maar vraag mij af hoe ik dat dan moet doen op mijn ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-6-2020 om 17:07, 8mile zei:

welke plugins/extensies etc.. heb ik nodig voor IPTV?

In principe heb je geen extra  plugins nodig,want enigma2 heeft een eigen afspeler in zich.

Ik raad je wel aan de serviceapp te installeren,deze staat in de feed bij systemplugins.

Voor steams moet je eens rondkijken in dit gedeelte van het forum.(iptv dus)

Met name in de topics waar het woord streams in staat.

Hier worden veel links gepost.

Deze kun je met een settingseditor in je lijst toevoegen.

Maar het kan ook met een tekstverwerker.

Het is wel handig om ze in een apart favorietenlijstje te zetten.

  • Like 1

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op ‎14‎-‎6‎-‎2020 om 12:56, Satneef zei:

In principe heb je geen extra  plugins nodig,want enigma2 heeft een eigen afspeler in zich.

Ik raad je wel aan de serviceapp te installeren,deze staat in de feed bij systemplugins.

Voor steams moet je eens rondkijken in dit gedeelte van het forum.(iptv dus)

Met name in de topics waar het woord streams in staat.

Hier worden veel links gepost.

Deze kun je met een settingseditor in je lijst toevoegen.

Maar het kan ook met een tekstverwerker.

Het is wel handig om ze in een apart favorietenlijstje te zetten.

 

2 minuten geleden, 8mile zei:

oke. Die serviceapp was moeilijk te vinden..vond het in de Pakketbeheer lijst bij Enigma2 plugins. Ik heb Dreamset al gebruikt voor satelliet/fta Digitenne edit afgelopen weken. En ik kan er ook die urls van iptv-org mee importeren wat ik dus ook gedaan heb waarmee ik een hoop vrij te ontvangen iptv zenders heb die ik in  aparte iptv mappen zet. Ik heb ook een harde schijf in de Zgemma H7S gezet waarmee ik kan opnemen. 

 

aangepast door 8mile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...