Ga naar inhoud


Welke decoder aangeraden voor TVV?


Visatown

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik heb TVV via satelliet op mijn buitenverblijf (geen internet, geen kabel voor tv of telefoon) sinds 9 jaren. Antenne met Triple LNB quad. Eerste ontvanger was een SAT801. Astra1, 2 en 3 zonder problemen. Maar: geen mogelijkheid op te nemen en naar iets anders te kijken. Dus:  4 jaar geleden MP-201 gekocht. Opnames op deze decoder lukken 1 op de 10 keren: meeste opnames zijn onvolledig: opnameweergave stopt vervroegd, met een stilstaand beeld. Met de tijd verergert dit.

Daarnaast: slechtere ontvangst door bomen, die uiteraard groeien. Onlangs antenne verplaatst, en prima ontvangst. Zelfs de SAT801 (wat mij betreft heerlijk toestel) mede aangesloten om de engelse FTA-zenders te bekijken.

Nu ben ik de MP-201 beu: ik wil normaal kunnen opnemen.

Welke ontvanger(s) raden jullie aan? Internetaansluiting niet nodig, 4K niet nodig.

Wat heb ik nodig om TVV daarmee te bekijken en op te nemen?

Hartelijk dank bij voorbaat.

Goede gezondheid toegewenst.

Paul

 

 

 

 

VU+ UNO 4k SE DVB-S2X -Technisat Digiplus UHD S - Triple LNB Quad (19.2E, 23.5E, 28.2E).

Terug in hun doos: M7 MP201 - M7 SAT801 - TVV losse smartcard met Basic+ abo (TVV opgezegd)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een beetje kort door de bocht he vriend. Dit is hier een bord met 70 procent die van tv kijken een hobby gemaakt hebben . 

De doorsnee kijker moet gewoon kunnen aansluiten en kijken maar . Dat gaat zomaar niet met linuxtoestellen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beiden hebben een beetje gelijk!!!!

De M7 boxen zijn brollen qua kwaliteit en mogelijkheden. En vanuit dat punt heeft Tonski gelijk: alles andere is beter...

M7 wil helemaal niet dat de gebruiker op kan nemen! Ze verzinnen steeds meer trucjes om die mogelijkheid te frustreren. Opnemen in de Cloud (vereist deftig internet én ze behouden de volledige controle over je opname! Na een jaar is je opname weg.)

Dank de lieve heer dat je nog een losse kaart hebt van TV Vlaanderen. Koop een simpel Linux bakje (€89). Software erop, kaartje in en kijken maar... Opnemen kun je op een flinke USB stick en die geheel vrijelijk op je PC bewaren...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Feitelijk ondersteunen ze dat ook niet meer (behoudens CI module). De Seca3 kaarten worden niet meer aangeboden. Je kunt ze nog (her)activeren, maar dat is straks ook voorbij. Al het nieuwe is Viaccess ORCA met geïntegreerde kaart. Met een CI dan maar 1 stream tegelijk en met die brollen gecodeerde/gepairde opnames via USB of in de Cloud..... Je word er niet vrolijk van...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-7-2020 om 15:39, Visatown zei:

Daarnaast: slechtere ontvangst door bomen, die uiteraard groeien.

een snoeischaar / zaag

en met twee Vu+ ZERO 4k receivers (DVB-S2X) kun je twee Viaccess Orca's CI-Cam modules tegelijk gebruiken voor opnemen en iets anders kijken

indien je wel nog een losse smarcard hebt kun je met de Vu+UNO4K SE en een Dual DVB-S2x hetzelfde doen via de OSCAM softcam server als plugin.

 

Interactieve TV gaat alleen lukken met je oude M7 receivers of op de app , maar je hebt geen internet daaro dus!

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft de M7-Sat801 dus gelukkig een losse smartcard. Met een mooie dual DVB-S2X tuner en een HDD komt hij mooi weg 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ben al een tijdje geleden afgestapt van TVV maar nu met de 3 nieuwe voetbalzenders erbij is het opnieuw wat interessanter geworden.  Dus hier mijn vraag : ik heb een VU+ Ultimo 4k draaiend met Oscam.  Vraag ik dan alleen een smartcard aan of is dat te kort door de bocht ?

aangepast door skippie1770

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij TVV krijg je geen losse smartcards meer...je moet iemand vinden die zijn losse smartcard van de hand wil doen en dan met overnameformulier (en wat kopies van ID kaarten) kun je deze dan activeren.

En via sat krijg je maar 1 Eleven zender, de andere zijn via IPTV (is uiteraard wel inbegrepen bij een satabo)

 

https://m7cdn.io//tvvlaanderen/pdfs/downloads/TV-VLAANDEREN-contractovernameformulier-20200617.pdf

aangepast door Clemens-vuplus

docendo discimus

Link naar reactie
Delen op andere sites

De enige CI modules die je nog krijgt van TVV zijn er met geïntegreerde smartcard (dus die kan je er niet uithalen).

Deze modules lopen met VTi Image in de Vu+, maar dan niet zoals een losse kaart met oscam waarbij je meerdere kanalen tegelijk opnemen kunt en de kaart eventueel ook sharen kan (dus slechts 1 zender tegelijk en ook iets tragere kanaalwissels).

 

Zoals @masterw zegt in toekomst kan het zijn dat er met een losse kaart steeds minder mogelijk is en misschien zelf deze compleet uitgefaseerd wordt (of Nagra only)...maar laat ons afwachten we weten niet wat de plannen zijn van TVV, momenteel werkt alles met een losse kaart.

aangepast door Clemens-vuplus

docendo discimus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dus mijn probleem, ik woon in UK en hoe kan ik een losse kaart bekomen, daarbovenop moet ik dan een belgisch adres op het formulier invullen.  Bij het bestellen online van een CI module + kaart is het mogelijk om mijn UK adres te vermelden.

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...