Ga naar inhoud


Van VTI naar OpenPli (en omgekeerd)


Visatown

Aanbevolen berichten

Op mijn onlangs aangeschafte uno 4 se heb ik VTI geplaatst. Uit nieuwsgierigheid wil ik OpenPli uittesten. Mijn vraag: kan ik gewoon OpenPli bovenop VTI installeren, of moet ik VTI eerst doen verdwijnen door een origineel image te installeren?

 

Dank bij voorbaat.

VU+ UNO 4k SE DVB-S2X -Technisat Digiplus UHD S - Triple LNB Quad (19.2E, 23.5E, 28.2E).

Terug in hun doos: M7 MP201 - M7 SAT801 - TVV losse smartcard met Basic+ abo (TVV opgezegd)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kunt nu van VTI een fullbackup maken en dan OpenPli installeren.

Mocht je terug willen kun je met die backup de vorige 1:1 herstellen.

de images worden compleet overschreven middels de flash procedure

 

wil je twee of meer images in multiboot naast mekaar kan dat ook met uh hoe heette die ook weer "Barry Allen"

daarmee kun je per boot kiezen welke van de images moet draaien op je Vu+ UNO4K SE

doe dat met inlezen en uitleg zoeken zoals menig yuotube filmpjes

kijken

aangepast door Tonskidutch
uitleg

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Barry Allen draait toch alleen op Dreambox? VU+ heeft wel een eigen tool voor 2 images in Multiboot. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja verrek dat klopt.

Gutemine & co heeft dat vertikt om het ook voor Vu+ als plugin te adepteren.

Maakt ook niet zoveel uit want flashen op een UNO4K SE is zo snel per USB stick met full backup dat je niet veel tijd mist vergeleken aan een Multiboot.

ciao ciao

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gutemine doet en kent alleen de Dreambox OS-en. Hij heeft bewezen kennis van de materie (wellicht zelfs toegang tot de Closed libraries van Dream Property GmbH). Al zóu hij het willen (weet zeker van niet) dan heeft ook hij insight info nodig van VU+ (en die heeft hij niet).. Qua programmeren is hij een genie (met de bijbehorende sociale 'problemen') en in de omgang nogal 'lastig'...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Tonskidutch zei:

onzin

Nou lees je uit op de Duitse fora :) 

Zie de antwoorden van Gutemientje..... Daar druipt toch een flinke dosis arrogantie/narcisisme van af... Volg vooral zijn ouder werk eens dBackup o.a.. Kun je een mooie sitcom van klussen..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor jullie antwoorden.

Wat wel opvalt is het verschil in bestandsgrootte van de zip's:

VU+ image: 231 MB

VTI  (14.0.6) : 126 MB

OpenPli (7.3) : 73 MB

 

VU+ UNO 4k SE DVB-S2X -Technisat Digiplus UHD S - Triple LNB Quad (19.2E, 23.5E, 28.2E).

Terug in hun doos: M7 MP201 - M7 SAT801 - TVV losse smartcard met Basic+ abo (TVV opgezegd)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heeft te maken met de manier van inpakken (compressie methode). VTi heeft iets meer standaard ingebouwd wat niet iedereen gebruikt. Bij OpenPli kun je dat uiteraard ook allemaal na-installeren als je dat wenst..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dank u.

 

De compressiemethode is wel voor alle images dezelfde (bz2 op een tar van rootfs, enkele bin's, samen verpakt in een zip).

 

Bij het installeren van Openpli op VTI, werd niet alles overschreven: het startscherm bleef dat van VTI. Ik had de raadgeving van Tonskidutch gevolgd, en eerst een backup van het VTI-image gemaakt.

VU+ UNO 4k SE DVB-S2X -Technisat Digiplus UHD S - Triple LNB Quad (19.2E, 23.5E, 28.2E).

Terug in hun doos: M7 MP201 - M7 SAT801 - TVV losse smartcard met Basic+ abo (TVV opgezegd)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Visatown zei:

.....

Bij het installeren van Openpli op VTI, werd niet alles overschreven: het startscherm bleef dat van VTI. Ik had de raadgeving van Tonskidutch gevolgd, en eerst een backup van het VTI-image gemaakt.

 

Ja dat is mij ook overkomen. Na onderzoek bleken de opstart bestanden van openpli te zijn gewijzigd. De opstart plaatjes van openpli vervangen door die van VTI.

Kwajongens streken denk ik. Ik heb het maar zo gelaten.Heeft geen invloed op de werking van openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...