Ga naar inhoud


Toe aan een nieuwe CV ketel


Psychosammie

Aanbevolen berichten

rood

technisch ontwerp is de uitdrukking ( De algemene voorwaarden voor adviseurs van opdrachtgevers zijn vastgelegd in De Nieuwe Regeling (DNR). )

dagelijks toezicht is wat anders dan uitvoerder

neen je kan ook keurmeesters op het werk ontbieden voor andere werken en installaties

 

werktekeningen worden door de opdrachtnemer gemaakt en ter dege gecontroleerd door de ter zake kundige raadgevende werktuigbouwkundige en elektrotechnische ingenieurs

als het bij jouw anders gaat gaat het anders

Westway

Sky

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 27-10-2020 om 11:25, Donkeyman zei:

Ik heb hier al 10 jaar een Remeha Calenta hangen. Bevalt erg goed, door o.a. modulatie bijzonder zuinig, douchen zonder volle straal gaat ook prima.

Hier ook al tot grote tevredenheid een Remeha Calenta hangen sedert 2012.

Buiten de tweejaarlijkse onderhoudskost slechts 1-maal een defect gehad.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb inmiddels 2 offertes binnen. De eerste leverancier geeft aan dat er hak en breekwerk nodig is. Die kosten komen dan nog bovenop de prijs. De offerte zelf is vrij summier.

 

Tweede leverancier geeft volledig uitgewerkte offerte en stelt zelf een schouw met camera voor om de te kijken of er flexibele pijp toegepast kan worden.

 

@Con is zo vriendelijk geweest beide offertes te beoordelen en nog wat aandachtspunten mee te geven.

 

De opdracht gaat naar leverancier 2.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leveranciers die niet de tijd nemen om een fatsoenlijke offerte op te stellen komen er bij mij ook niet in... Dus ik kan mij jouw keuze goed voorstellen!

Hopelijk kan het allemaal snel geregeld / geïnstalleerd worden... Want het "hoogseizoen" voor CV ketel vervangingen komt er weer aan!

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Psychosammie zei:

Heb inmiddels 2 offertes binnen. De eerste leverancier geeft aan dat er hak en breekwerk nodig is. Die kosten komen dan nog bovenop de prijs. De offerte zelf is vrij summier.

 

Tweede leverancier geeft volledig uitgewerkte offerte en stelt zelf een schouw met camera voor om de te kijken of er flexibele pijp toegepast kan worden.

 

@Con is zo vriendelijk geweest beide offertes te beoordelen en nog wat aandachtspunten mee te geven.

 

De opdracht gaat naar leverancier 2.

Welke ketel heb je uiteindelijk gekozen?

 

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Remeha Tzerra Ace 39c CCS + eTwist CW5

 

8 uren geleden, Big fellow zei:

Hopelijk kan het allemaal snel geregeld / geïnstalleerd worden.

 

Ach, ik moet 1 a 2 keer per dag op reset drukken en dan werkt het weer even 😂

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, minplus zei:

Komt goed over.

Hoeveel ben je kwijt inclusief installatie? Ik vraag dit omdat m'n dochter een nieuwe ketel moet nemen.

 

Goed beschouwd kun je dat niet vergelijken.

P heeft extra kosten aan zijn rookgassen die

een flinke impact heeft op de eindprijs. En hij

heeft een flinke capaciteit (35kW).

 

Daarnaast gaat hij over van een Atag naar

een Remeha en dan gelden sowieso een

aantal aanpassingen aan het leidingwerk.

 

Soms, als je bij dezelfde fabrikant blijft, dan

is "verketelen" relatief eenvoudig en goedkoop.

 

Ik ken installateurs die met 2 man 3 uurtjes

bezig zijn om een ketel te vervangen, dat zijn

dan wél bedrijven die daar op ingericht zijn.

 

Een standaard ketel uitwisselen van pak hem

beet 24 kW zal zo'n 2 tot max 2,5k kosten en dat is

dan inclusief expansievat, overstort en inlaatcombinatie.

Indien de ketel op zolder hangt zal een rookgas

0,25k extra max mogen kosten indien nodig (na inspectie).

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, RicardoBelli zei:

Remeha is een uitstekende  keuze!!!!!

 

Vind ik ook maar ik ben een Remeha freak

en dat is dus een subjectieve mening. Ook

Remeha komt wél goed uit de bus bij de

consumentenbond. En dat is weer redelijk

objectief...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het een externe boiler is dan hoeft alleen de ketel

te worden vervangen en kan de boiler blijven.

Als de boiler is ingebouwd dat heb je het gelijk over

héél andere bedragen. Tenzij je kiest voor GEEN

interne boiler. Dus gewoon een standaard ingebouwde

wisselaar of gelijkwaardig.

 

Bij een externe boiler is het alleen de ketel vervangen.

Externe boilers van RVS zijn redelijk levensvast.

Koperen boilers hebben een redelijk lange levensduur.

Met glasgevoerde boilers moet je geluk hebben.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haal maar weer even de stortdouche aan of 2 douches of meer gelijktijdig gebruiken.

Je hebt immers van die dingen waar je een duikbril met snorkel bij nodig hebt om nog adem te kunnen halen omdat dat water van alle kanten komt.

Gebruik je zoiets, of ligt dat in de lijn der verwachting, wees dan nog maar zuinig op je boiler want je zal hem nodig hebben om voldoende warm water te kunnen krijgen.

 

Verder kun je op het internet wel prijzen vinden wat het all-in kost om je CV te laten vervangen en dan ook wat een standaard CV rond de 24kW kost en ook wat de grotere jongens van 28 of 39kW kosten. Kijk dan meteen ook wat alleen de CV kost met evt. dakdoorvoer tel er 50 euro bij op voor evt. koppelingen ed. en de rest is montage.

Ik kom prijzen tegen waar 1 mannetje in een paar uurtjes een ketel vervangt maar waar wel even 800 euro of meer voor de montage wordt gerekend.

"Gratis" afvoeren van een ketel met boiler zijn de CV jongens gek op, alleen de boiler levert nl. al een 30-40 euro op en de rest is oud ijzer en messing en levert vaak ook nog wel wat op.

Dus laat hem even netjes naar beneden brengen maar breng hem zelf naar de oud ijzerboer, kun je daarvan op de terugweg meteen een goede fles champagne kopen om te vieren dat je een nieuwe CV ketel hebt.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...