Ga naar inhoud


storing op NL 2 en 3 en SBS6 ??


Satfreaked

Aanbevolen berichten


Gek dat ik nergens last van heb. De hele avond RTL 7 gekeken, geen glitch gezien.

Bezitters van een Enigma 2 bak kunnen eens kijken naar de instelling bij Systeem -> System time en zet de instelling "Sync time using" op NTP ipv transponder.

De sytemtime plugin moet wel zijn geïnstalleerd, maar dat is meen ik al standaard bij de meeste images.

Na het instellen de ontvanger geheel opnieuw opstarten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bezitters van een Enigma 2 bak kunnen eens kijken naar de instelling bij Systeem -> System time en zet de instelling "Sync time using" op NTP ipv transponder.

De systemtime plugin moet wel zijn geïnstalleerd, maar dat is meen ik al standaard bij de meeste images.

Na het instellen de ontvanger geheel opnieuw opstarten!

 

Gedaan en het leek even weg.

Frequentie waarmee het voorkomt lijkt minder.

 

Waarom zou dit de oplossing moeten zijn?

 

aangepast door ZipperNL
Langer getest.
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Old Satterhand zei:

Gek dat ik nergens last van heb. De hele avond RTL 7 gekeken, geen glitch gezien.

Bezitters van een Enigma 2 bak kunnen eens kijken naar de instelling bij Systeem -> System time en zet de instelling "Sync time using" op NTP ipv transponder.

De sytemtime plugin moet wel zijn geïnstalleerd, maar dat is meen ik al standaard bij de meeste images.

Na het instellen de ontvanger geheel opnieuw opstarten!

 

Dat komt omdat het op RTL7 niet gebeurd, net als op RTL4 overigens, die zijn glitchfree.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, ceesv zei:

Een af en toe optredende storing in een stream is lastig te detecteren, een van de mogelijkheden voor deze storing(en) zou een tekort aan nul bites kunnen zijn op de stream(s).

 

Alleen zal je dit neer moeten kunnen leggen bij de 2e of 3e lijns.

 

Ik ben intussen in de 3 de lijn binnen geraakt en zie hier de Canal Digitaal reactie en dat is goed nieuws. Intussen ook een vijftal seconden stilstaand beeld en daarna veel blokvorming en nu al 20 minuten goed. Ze zijn ermee bezig.🙂

2020-11-06.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier de algemene storingskaart van Canal Digitaal waar de meldingen vandaan komen, zie: https://allestoringen.nl/storing/canaldigitaal/kaart/

 

Het ergelijke van Canal Digitaal dat ze deze storing die nu al meerdere dagen duurt niet melden is dat mensen gaan twijfelen aan hun eigen installatie en misschien dingen gaan doen die er voor zorgen dat ze helemaal geen beeld meer hebben. Dat neem ik Canal Digitaal behoorlijk kwalijk.

 

 

gemelde storingen.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje, die storing was ook eerst heel miniem en niet op alle zenders, daardoor niet direct actie vanuit CD. Ook velen roepen op sociale media, maar doen de moeite niet om CD zelf te contacteren. Dat heb ik gisteren gedaan omdat de storingen blijkbaar frequenter werden en vandaag al reactie, je moet ook een beetje moeite doen. Ik begrijp de eerste reactie van CD dat ze eerst denken aan de installatie van jezelf, want blokvorming komt meestal voor bij verminderde ontvangst. Volgens ik (voorlopig) opmerk,  geen storingen meer gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv, Sprietje,

Allereerst mijn oprechte excuses voor de dubbele post van zelfde probleem!

 

Beste Noorder vrienden het is niet alleen CD ook TVV heeft hetzelfde probleem, heb een Linux Box VU+ Solo 4K en heb al van alles geprobeerd.

Box flashen, nieuwe versie Oscam, contacten smart cards, contacten kabels, opnieuw uitlijnen schotel, reset van box, enigma....niets helpt!

 

Hoop dat het snel opgelost wordt GGGrrrrrr.

 

Groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eén heeft er ook problemen mee en die zit bij TVV .Reeds 2 dagen.Zie het in de opnames van blokken dat er af en toe blokjes onderaan scherm komen.Wel geen haperingen

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...