Ga naar inhoud


Welke ontvangstechniek wordt hier gebruikt?


Sprietje

Aanbevolen berichten

Er staat in de specificaties dan de antenne voor de ontvangst is tussen 11,7 en 12,2 GHz, daar passen de transponders die van 11,880 tot 12.180GHz lopen dus mooi in. Ik zie dat op die satelliet 4 LH-transponders zijn en 6 RH transponders. Wel jammer dat je die RH-transponders dan met die antenne niet kunt ontvangen.

Ongelofelijk wat een veldsterkte, 58dBW. Zo hoog heb ik nog nooit gezien. Zelfs de UK-Spotbeam van de Astra 28,2 is zo sterk niet en komt aan de rand maar aan 54dBW, misschien in het midden 56dBW.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zocht voor een antwoord nadat ik me die eurostar . com schotels had bekeken naar die uitzendnorm waar China en enkele anderen in de regio op zijn overgestapt.

De uitzendnorm bepaald volgens mij dus ook de ontvangsttechniek. Of daar nu enkele techneuten moeten lachen of niet is mij worst.

 

En misschien worden er dergelijke antennes nog steeds verkocht op de website maar de verouderde ontvangstnorm met heel wazige specificaties van die producten leiden tot een academische discussie. Je zult den Chinees ter plaatse moeten raadplegen hoelang die nog werkt. Het publiceren van even zo oude en achterhaalde antenne specificaties is wel een onderdeel van dit Topic als puzzel. Het betekend echter niet dat we ook maar iets hebben aan dit product als Europeaan.

 

Hoelang is een Chinees.

 

  • Like 1

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Sprietje zei:

Ongelofelijk wat een veldsterkte, 58dBW. Zo hoog heb ik nog nooit gezien. Zelfs de UK-Spotbeam van de Astra 28,2 is zo sterk niet en komt aan de rand maar aan 54dBW, misschien in het midden 56dBW.

 

Oh jawel hoor, TDF, TVsat, Olympus en andere DBS satellieten hadden 60 tot 65 dBW waardes (als ze nog niet defect waren). Is wel al lang geleden.

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Ik zocht voor een antwoord nadat ik me die eurostar . com schotels had bekeken naar die uitzendnorm waar China en enkele anderen in de regio op zijn overgestapt.

De uitzendnorm bepaald volgens mij dus ook de ontvangsttechniek. Of daar nu enkele techneuten moeten lachen of niet is mij worst.

 

En misschien worden er dergelijke antennes nog steeds verkocht op de website maar de verouderde ontvangstnorm met heel wazige specificaties van die producten leiden tot een academische discussie. Je zult den Chinees ter plaatse moeten raadplegen hoelang die nog werkt. Het publiceren van even zo oude en achterhaalde antenne specificaties is wel een onderdeel van dit Topic als puzzel. Het betekend echter niet dat we ook maar iets hebben aan dit product als Europeaan.

 

Hoelang is een Chinees.

 

 

Waar slaat dit nu op? De vraag was "Welke ontvangstechniek wordt hier gebruikt?" Of die antenne nog gebruikt kan worden of niet doet er niet toe.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Sprietje zei:

Kijk, dat is nu weer IJzerbout om zo te reageren.Totaal niet geïnteresseerd in de techniek die er achter zit.

 

Waarop baseer jij deze zinloze en nutteloze opmerking?

Mag ik er a.u.b. mijn vraagtekens bijzetten om deze a-technische specificaties van één of ander handelaartje in Chinky land te moeten doorgronden?

 

@sat87: veldsterkten van 56-58 dbW zijn hoog, maar niet abnormaal.

De TV SAT1&2 (voorloper van Astra) was ook een DtH satelliet en had TWT´s (Travelling Wave Tubes) aan board van 230 Watt.

Die waren goed voor een EIRP veldsterkte van 65 dbW op 19° west.

Olympus op dezelfde positie kwam met 230 Watt aan een EIRP vermogen van 62,5 dbW.

Marcopolo op 31° West kwam met 55 Watt op een veldsterkte van 59 dbW. Door 2 TWT´s parallel te schakelen kon dit vermogen verdubbeld worden naar 110 Watt en kwam dan op 65 dBW.

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent aardig ge-imponeerd door die Chinks.

Als ze hun specificaties niet fatsoenlijk op papier kunnen brengen dan laat dat geen goede indruk achter.

Bij mij althans niet.

Ze moeten hun Marketing Afdeling maar eens een flinke schop geven.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, sat87 zei:

Oh jawel hoor, TDF, TVsat, Olympus en andere DBS satellieten hadden 60 tot 65 dBW waardes (als ze nog niet defect waren). Is wel al lang geleden.

@Drs. IJzerboutzei ik toch.

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Sprietje zei:

  Ook het typenummer van de antenne hebben ze zelfs meestal verkeerd aangegeven want dat moet zijn: BWEI BT-580

 

 

Op de doos getoond in jouw eerste posting staat duidelijk BSS-180P gedrukt .

Ik neem niet aan dat Ali er even een andere doos voor laat maken .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Sprietje zei:

Ik zie dat op die satelliet 4 LH-transponders zijn en 6 RH transponders. Wel jammer dat je die RH-transponders dan met die antenne niet kunt ontvangen.

 

 

Gewoon een subreflector gebruiken dan, lijkt me?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...