Ga naar inhoud


Canaldigitaal weer bezig? (De-)codering hapert.


alias haha

Aanbevolen berichten

 

20 minuten geleden, ceesv zei:

Kijk eens wat er gebeurt wanneer je de kaart even uit de ontvanger haalt en weer terug stopt, soms hielp dat.

 

Dat was al onderdeel van de CD-procedure: receiver herstarten en chip van de kaart even schoonpoetsen, en dan de kaart er weer in.

Nog geen verandering...

Ik had het gisteren en eerder vanochtend ook al een paar keer gedaan (dan start die MCas ook weer opnieuw op, als hij herkent dat de CDkaart er weer ingestoken is).

 

Net weer iemand van Canaldigitaal aan de lijn gehad.

Die vertelde mij dat dit probleem nu vooral voorkwam bij ontvangers van Rebox, SAB en Technisat.

Dat die op een oude software zouden draaien, en een update zouden hebben gemist.

Kortom, dat ik via de Rebox website nu die update zou moeten gaan regelen.

 

Nu heb ik er een Icecrypt firmware op staan, als ik het me goed herinner, voor de britse EPG. Ik zal dus eens gaan kijken of ik wat nieuwe firmware vind, ergens (eerst van Icecrypt, en anders moet ik wellicht toch terug naar Rebox?).

 

Klinkt dit plausibel, als oplossing? Of zou dit ook aan de versie of de instellingen van MCas kunnen liggen?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


23 minuten geleden, a33 zei:

 

 

Dat was al onderdeel van de CD-procedure: receiver herstarten en chip van de kaart even schoonpoetsen, en dan de kaart er weer in.

Nog geen verandering...

Ik had het gisteren en eerder vanochtend ook al een paar keer gedaan (dan start die MCas ook weer opnieuw op, als hij herkent dat de CDkaart er weer ingestoken is).

 

Net weer iemand van Canaldigitaal aan de lijn gehad.

Die vertelde mij dat dit probleem nu vooral voorkwam bij ontvangers van Rebox, SAB en Technisat.

Dat die op een oude software zouden draaien, en een update zouden hebben gemist.

Kortom, dat ik via de Rebox website nu die update zou moeten gaan regelen.

 

Nu heb ik er een Icecrypt firmware op staan, als ik het me goed herinner, voor de britse EPG. Ik zal dus eens gaan kijken of ik wat nieuwe firmware vind, ergens (eerst van Icecrypt, en anders moet ik wellicht toch terug naar Rebox?).

 

Klinkt dit plausibel, als oplossing? Of zou dit ook aan de versie of de instellingen van MCas kunnen liggen?

 

Groet,

A33

Op de CD site staat dit.

STATUS: OPEN

Gemeld op Donderdag 31 december 2020, 09.30
Omschrijving Op dit moment kan het voorkomen dat je op verschillende zenders de melding "gecodeerd signaal", "geen rechten", of "scrambled channel" krijgt. Onze technici werken aan een oplossing, excuses voor het ongemak.
Opgelost op

 

 

Het is nog niet opgelost en de helpdesk klets wel vaker uit zijn nek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er firmware versie v1.11.70 in zitten, als ik het goed heb; en nieuwer is er niet te vinden op het internet.

 

Ik zit me wel af te vragen (maar ik heb hier dus geen verstand van);

- Heb ik nou een goed geupdatete kaart, maar decodeert de Rebox niet goed?

- Of heb ik een kaart die niet goed geupdatet is, en zou ik een nieuwe update met een andere ontvanger kunnen proberen? En dan daarna weer gewoon met de Rebox kunnen kijken (totdat weer een nieuwe kaartupdate nodig is)?

 

Nou ja, wij kijken dan vanavond maar BVN en TV Drenthe, en Italie natuurlijk (de TiVuSat kaart doet het prima!).

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de kaart inderdaad even een uurtje in een andere ontvanger laten updaten en daarna kan die terug in de rebox.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou gewoon wachten tot er op de site staat dat het opgelost is, wat heeft het voor zin om te gaan klooien als er een probleem gaande is. Als er geen water uit mijn kraan komt is dat nog geen reden om de kraan te vervangen, het water kan morgen weer terug zijn.

 

Als er de mogelijkheden zijn dan tijdelijk via de CD app kijken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de kaart in een oude Ferguson gestoken, de NPO1-transponder erin gescand, wat gestoeid met de afstandsbediening (ik heb geen originele maar een Logitec Hormony, en weet nog steeds niet hoe ik van de lijst van de ene satelliet naar die van een andere satelliet kan switchen...), en na zo'n drie kwartier: BEELD!

 

En ook beeld, als ik 'm weer in de Rebox steek!

 

Hehe, hadden ze me dat niet gewoon meteen kunnen vertellen?

 

De specs van de kaart staan overigens nog steeds op dezelfde waarden. Dat vind ik dan wel weer vreemd....

 

 

@Penthe :

Ja, als ze me meteen zo'n soort uitleg hadden gegeven, had ik dat misschien gedaan, gewoon wachten.

Maar ik was eerst in de veronderstelling dat er iets met de updates fout was gegaan, dat dat gewoon met een nieuwe update hersteld kon worden, dat ze daar misschien nog niet de goede manier voor gevonden hadden voor bepaalde kaarten maar nu toch wel in een uur of zo, etc, etc.

Hadden ze me verteld dat dit alleen bij bepaalde ontvangers voorkwam, en dat ze dáárvoor nog oplossingen zochten, maar dat het in andere ontvangers geen probleem was, dan had ik wellicht ook gedacht: ik wacht het wel af. Of ik probeer het meteen in een andere ontvanger.

 

Geen idee wat nu echt de basis van het probleem is. En of het inderdaad vanzelf weer goedkomt, of dat ik 5 maart opnieuw geen goede update in mijn kaart heb zitten (of al eerder, als er nog steeds ontregelende updates gegeven worden?).

 

Groet,

en bedankt iedereen voor het meelezen en meedenken,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, a33 zei:

Geen idee wat nu echt de basis van het probleem is. En of het inderdaad vanzelf weer goedkomt, of dat ik 5 maart opnieuw geen goede update in mijn kaart heb zitten (of al eerder, als er nog steeds ontregelende updates gegeven worden?).

Als het niet goed komt gaat CD een hele rits klanten kwijt raken, niemand wil ineens aan een nieuwe of andere ontvanger. CD moet het dus wel oplossen. Ik heb een SAB maar heb mijn box sinds 29 December nog niet aangezet en zolang er niets te zien valt gaat die ook niet aan. Ik gaat dus naderhand een keer zien of de storing effekt heeft gehad op mijn kaart.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die rits zijn ze al aan het kwijtraken.. Het aantal leden loopt gestaag terug. Het verliezen van Discovery Networks is voor velen de druppel. CDS is gewoon CoS geworden (Cable over Satellite). Zit niks extra meer in wat de kabel ook biedt en mét Discovery... en nog veel duurder ook... Snap best dat Vivendi dat IPTV liever gisteren dan vandaag levert...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Mimisiku zei:

Snap best dat Vivendi dat IPTV liever gisteren dan vandaag levert..

Gaat niets worden zolang het niet over de Nederlandse grens te bekijken is, hier willen mensen ook best hun sat abo inruilen voor een online abo bij CD of andere online providers,  helaas kan dat niet en moet je in het buitenland via een duur sat abo blijven kijken.

 

Maargoed om ontopic te blijven is volgens de CD site de storing voor alsnog nog steeds aktief, zal wel met de vakantie periode te maken hebben veel mensen zijn nu vrij. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, a33 zei:

Heb de kaart in een oude Ferguson gestoken, de NPO1-transponder erin gescand, wat gestoeid met de afstandsbediening (ik heb geen originele maar een Logitec Hormony, en weet nog steeds niet hoe ik van de lijst van de ene satelliet naar die van een andere satelliet kan switchen...), en na zo'n drie kwartier: BEELD!

 

En ook beeld, als ik 'm weer in de Rebox steek!

 

Hehe, hadden ze me dat niet gewoon meteen kunnen vertellen?

 

 

De oorzaak van de storing zit 'm niet in je ontvanger,  maar het is natuurlijk niet handig dat een rebox blijkbaar niet alle EMM's doorgeeft aan de kaart.  Hierdoor kan de kaart min of meer niet gefixt worden.

 

Kun je ook meteen zien wat voor rommel dat soort apparatuur is. 

  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat die Reboxen Canal Digitaal gecertificeerd waren??? Of is daar andere firmware ingeschoten?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb weer beeld voorzover ik kan beoordelen op alle kanalen van CD. 

Ik heb gisteren nog geheractiveerd wat geen verbetering gaf.

Verder niks gedaan alleen gewacht.

[VU+ Uno 4k SE 8.3] [VU+ ZERO 4k OpenPli 8.3] [ET7000 OpenPli 8.x]

[Cahors BiG BiSAT - 1.9E, 9E, 13E, 19.2E, 23.5E, 28.2E & 5W]

[Diseqc switch - 2x Edison 10/1] [Diseqc switch - 1x Maximum 4/1]

[1.9E & 9E - 2x LNB Alps Twin] [13E, 23.5E & 28.2E - 3x LNB Evo Quad] [19.2E - LNB Alps Quad] [5W - LNB Inverto Black Ultra Twin]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...