Ga naar inhoud


Canaldigitaal weer bezig? (De-)codering hapert.


alias haha

Aanbevolen berichten

Nou bij mij staat CD al dagen niet aan dus ook vandaag niet, de Spaanse en Engelse programeringen zijn 10x beter, dus ook al staat CD nu open valt er voor mij toch niets te beleven op de zenders.

 

Maar ben straks wel benieuwd wat nou de oorzaak is van deze geweldige storing.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat me opvalt is dat het meestal FTV (Free To View) is, dus de gecodeerde zender kunnen bekijken met je smartcard er in, maar het betreft nu echt FTA (Free To Air) bij de meeste zenders, je hoeft dus de smartcard helemaal niet in de ontvanger te hebben. Dit geldt bij mij niet voor zenders met een CI+ module en de erotische zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, PLsat zei:

Via Facebook voor TVVlaanderen:

 

Beste klant,
Momenteel ondervinden wij problemen bij klanten die een smartcard hebben waarvan het nummer begint met 130. Deze klanten krijgen de foutmelding "geen rechten" of "gecodeerd signaal". Wij doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen.
Alvast onze excuses voor het ongemak.
 
Lulkoek, mijn card begint met 128 en heeft zelfde probleem.
 
 
 
 
 

 

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een kaart met 128, en nu vanochtend opnieuw alle CD zenders zwart!

 

Wat een gezeik, zeg. (Sorrie, dit moest er even uit.)

 

 

Groet,

A33

 

Edit: P.S. Zelfs de chat-functie op de CanalDigitaal website werkt momenteel niet bij mij! Dus ik kan de storing niet eens doorgeven.

Ik probeer het nog via heractiveren van de kaart, maar tot nog toe zonder resultaat.....

 

😞😞

 

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Canaldigitaal heeft de codering weer geactiveerd.  Het lijkt er op dat  een deel of alle kaarten gewiped worden en opnieuw in het abo worden gezet.  Maar dat duurt nu veel langer dan normaal omdat er nu ineens opdrachten voor alle kaarten moeten worden uitgezonden. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zeg ik! Ze zijn vast gehacked of Vivendi heeft een deel van de database gesloopt.. Jacht naar inactieve / spookkaarten?

 

 

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, a33 zei:

Ik heb ook een kaart met 128, en nu vanochtend opnieuw alle CD zenders zwart!

 

Wat een gezeik, zeg. (Sorrie, dit moest er even uit.)

 

 

Groet,

A33

 

Edit: P.S. Zelfs de chat-functie op de CanalDigitaal website werkt momenteel niet bij mij! Dus ik kan de storing niet eens doorgeven.

Ik probeer het nog via heractiveren van de kaart, maar tot nog toe zonder resultaat.....

 

😞😞

 

Helemaal met je eens! Ik had echt niet verwacht dat de codering nu alweer ingeschakeld zou worden. Het is nooit uit te sluiten dat er hier en daar nog iets misgaat. Ik heb zelf ook een residu van deze storing maar het noopt mij gelukkig niet hiervoor in de auto te moeten stappen op nieuwjaarsdag!

 

Ik wens je succes bij het melden van de storing, waar dat dan ook zou lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij ook opvalt is dat een online tv gids om te weten wat er nu te zien is, op de internetpagina's van rtl4578 sbs6 net5 blijkbaar niet meer bestaat?

Alles gaat nu via kijk.nl, enkel maar om gemiste films of programma's terug te kijken, maar een tv gids van deze zenders op de website van de zender zelf ontbreekt.

Ook rtl4578 hebben geen eigen website meer, alles gaat nu ook via rtl.xl? Mooie vooruitgang in negatieve zin dan.

Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik heb geen enkele uitval van zenders meegemaakt met mijn "Rijk" abonnement maar alle zenders die gisteren vrij te bekijken waren voor het "Royaal" abonnement, waren vanochtend weer gecodeerd behalve Mezzo HD. Die kan ik nog steeds bekijken. Mijn kaart begint met 1.28.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Timm1983 zei:

Wat mij ook opvalt is dat een online tv gids om te weten wat er nu te zien is, op de internetpagina's van rtl4578 sbs6 net5 blijkbaar niet meer bestaat?

Alles gaat nu via kijk.nl, enkel maar om gemiste films of programma's terug te kijken, maar een tv gids van deze zenders op de website van de zender zelf ontbreekt.

Ook rtl4578 hebben geen eigen website meer, alles gaat nu ook via rtl.xl? Mooie vooruitgang in negatieve zin dan.

Timm1983

Ik ken die site niet maar kan met een beetje surfen geen enkel overzicht vinden wat nu op TV is. Op individuele sites lijkt me lastiger eerlijk gezegd.

 

Ze hebben toch wel gewoon EPG? Wat ik bij EPG dan weer vreemd vind is dat de NPO op teletekst veel meer programma inhoud weergeeft dan via de EPG!

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, a33 zei:

Ik heb ook een kaart met 128, en nu vanochtend opnieuw alle CD zenders zwart!

 

Wat een gezeik, zeg. (Sorrie, dit moest er even uit.)

 

 

Groet,

A33

 

Edit: P.S. Zelfs de chat-functie op de CanalDigitaal website werkt momenteel niet bij mij! Dus ik kan de storing niet eens doorgeven.

Ik probeer het nog via heractiveren van de kaart, maar tot nog toe zonder resultaat.....

 

😞😞

 

 

 

Tja, ze zijn vandaag dus gewoonweg niet te bereiken op hun telefoonnummer, of per chat, om een storing door te geven.

Heractivatie (herhaaldelijk geprobeerd) doet helemaal niets.

 

Vanavond geen Nederlandse TV voor ons.

 

Groet,

A33

 

 

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...