Ga naar inhoud


Canaldigitaal weer bezig? (De-)codering hapert.


alias haha

Aanbevolen berichten

Heb ze net gebeld. Heractiveren doet niks, ze moeten kennelijk echt een reparatie-signaal sturen voor je smartcard.

Ben benieuwd of dat bij ons nu eindelijk ook gaat werken. Nu, na een kwartier, nog steeds niks.

 

Ik snap niet dat ze na zo'n storing van oudejaarsdag niet als follow-up een vinger aan de pols houden, en eventueel de telefoon weer open zetten, voor het melden en verhelpen van storingen. Ik vermoed dat ze daarmee goodwill zouden creëren. Een beetje commercieel denkend iemand moet zoiets toch kunnen verzinnen?

 

Op hun website staat overigens dat ze maandag t/m zaterdag (9-21u) bereikbaar zijn, zonder uitzondering voor de feestdagen of nieuwjaarsdag. Niet dus.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


8 minuten geleden, a33 zei:

Heb ze net gebeld. Heractiveren doet niks, ze moeten kennelijk echt een reparatie-signaal sturen voor je smartcard.

Ben benieuwd of dat bij ons nu eindelijk ook gaat werken. Nu, na een kwartier, nog steeds niks.

 

Ik snap niet dat ze na zo'n storing van oudejaarsdag niet als follow-up een vinger aan de pols houden, en eventueel de telefoon weer open zetten, voor het melden en verhelpen van storingen. Ik vermoed dat ze daarmee goodwill zouden creëren. Een beetje commercieel denkend iemand moet zoiets toch kunnen verzinnen?

 

Op hun website staat overigens dat ze maandag t/m zaterdag (9-21u) bereikbaar zijn, zonder uitzondering voor de feestdagen of nieuwjaarsdag. Niet dus.

 

Groet,

A33

 

Helemaal mee eens. 

 

Inmiddels heb ik toch weer problemen. Kan nu alleen NPO1 t/m NPO3 bekijken.

 

Ik heb best begrip voor techniek dat uitvalt echter houd je klant op de hoogte.

Waarom zetten ze tijdelijk niet alles open totdat het probleem is verholpen.

aangepast door pieter532

[VU+ Uno 4k SE 8.3] [VU+ ZERO 4k OpenPli 8.3] [ET7000 OpenPli 8.x]

[Cahors BiG BiSAT - 1.9E, 9E, 13E, 19.2E, 23.5E, 28.2E & 5W]

[Diseqc switch - 2x Edison 10/1] [Diseqc switch - 1x Maximum 4/1]

[1.9E & 9E - 2x LNB Alps Twin] [13E, 23.5E & 28.2E - 3x LNB Evo Quad] [19.2E - LNB Alps Quad] [5W - LNB Inverto Black Ultra Twin]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik vind dat ze jullie minstens een maand abonnementsgeld moeten terug geven want op oudjaarsdag en nieuwjaarsdag helemaal geen zenders kunnen bekijken en dat in coronatijd dat je nergens anders naar toe kunt en zelfs bijna je familie niet kunt ontvangen, is toch wel zeer teleurstellend.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Sprietje zei:

Nou, ik vind dat ze jullie minstens een maand abonnementsgeld moeten terug geven want op oudjaarsdag en nieuwjaarsdag helemaal geen zenders kunnen bekijken en dat in coronatijd dat je nergens anders naar toe kunt en zelfs bijna je familie niet kunt ontvangen, is toch wel zeer teleurstellend.

 

 

Een compensatie zou op zijn plaats zijn en dat hoeft niet perse in de vorm van geld. Zet bv (voor iedereen) Ziggo en/of de film kanalen open. 

 

Ik moet wel objectief blijven. Heb ik hier last van, ja. Kon ik geen TV kijken, nee want heb gebruik gemaakt van de smart TV app.

[VU+ Uno 4k SE 8.3] [VU+ ZERO 4k OpenPli 8.3] [ET7000 OpenPli 8.x]

[Cahors BiG BiSAT - 1.9E, 9E, 13E, 19.2E, 23.5E, 28.2E & 5W]

[Diseqc switch - 2x Edison 10/1] [Diseqc switch - 1x Maximum 4/1]

[1.9E & 9E - 2x LNB Alps Twin] [13E, 23.5E & 28.2E - 3x LNB Evo Quad] [19.2E - LNB Alps Quad] [5W - LNB Inverto Black Ultra Twin]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

We horen het graag!

Wij helpen onze klanten waar we kunnen. Per telefoon, e-mail en via social media. We staan u graag te woord bij het installeren van hardware, het uitrichten van de schotel en bij allerlei andere kwesties. Ook kun je op onze website een chat starten als je vragen hebt over onze diensten of producten. Met de chat kunnen we alle geïnteresseerden nog sneller op weg te helpen met hun vragen over Canal Digitaal.

Heeft u vragen met betrekking tot onze dienstverlening of andere vragen alvorens een abonnement af te nemen? Dan horen we dat graag. We leren continu, we horen graag ook van u hoe we kunnen verbeteren.

Ben je klant bij ons geworden en wil je zelf een beoordeling schrijven? Je ontvangt na het afsluiten van een abonnement vanzelf een e-mail met daarin een uitnodiging om op Feefo.com een beoordeling achter te laten.

 

https://www.canaldigitaal.nl/klantenservice/meldingen-en-storingen/

en de storingen hebben ze ook al beperkt

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een negatief bericht op Feefo wordt door Canal Digitaal wordt echt niet vermeld! 

Overigens houd ik het erop dat er wellicht iets gehacked is binnen die club gezien de 'diepte' van de storing.. Een CAID bewust op 000000 zetten en PID 1FFF lijkt me nu niet echt een technische storing, maar meer een bewuste actie... Het is een verstoorde DVB stream en aangezien het op het hele platform (TVV/TéléSAT) zit, lijkt me het een stuk ernstiger dan een apparaat wat uitgevallen is... Tel daarbij op dat zelfs kaarten hun PBM aangepast hebben gekregen, riekt toch wel naar hacking...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, a33 zei:

Heb ze net gebeld. Heractiveren doet niks, ze moeten kennelijk echt een reparatie-signaal sturen voor je smartcard.

Ben benieuwd of dat bij ons nu eindelijk ook gaat werken. Nu, na een kwartier, nog steeds niks.

 

Na ruim een uur nog steeds niks, ondanks dat ze gezegd hadden dat het maximaal een uur zou duren.

 

Ik sta dus nu weer in de wacht op hun telefoonnummer....

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En na ruim meer dan een half uur in de wacht is de boodschap dat er hard aan gewerkt wordt.

En dat 'de storing' hopelijk snel weer goed komt.

 

(Kennelijk is/was het dus toch niet voldoende om een signaal naar mijn kaart te sturen...???)

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn advies is om je box op NPO1 HD te laten staan en emm's te laten binnenkomen,  dat kan wel langer duren dan normaal (1-2 uur) . Er komen nu voor veel kaarten, niet allemaal ineens unieke emm's (meestal stuk of 3) die wipen de kaart  en zetten daarna weer de juiste PBM er op maar soms ook niet.

 

(8000000000 > C000000000 >  xxx0000000 )

 

Maar dan moeten je kaarten wel bekend zijn, ik keek gisteren in de mijncanaldigitaal van een kennis, die had ineens 2 kaarten minder. 

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijna viereneenhalf uur na mijn eerste belletje vanochtend... nog steeds geen beeld op NPO1.......

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als in hun 'database' staat dat de kaart met jouw nummer niet (meer) actief is, gebeurt er met een heractivatie c.q reparatie niets wat beeld oplevert. PBM blijft dan op 80000000 staan... Pas als de 'database' gecorrigeerd is met de correcte PBM lost dat het beeldverhaal op...

 

Er zijn al reacties van forumleden dat bij de één de heractivatie werkt, maar bij anderen dus gewoon niet....

 

Het lijken dus eigenlijk 2 (gecombineerde) 'storingen' te zijn...

 

1. De CAID 000000 met PID 1FFFF

2. Plots 'uitgeschakelde' of veranderde PBM...

 

2 heeft niets te maken met 1. Probleem 1 lijkt opgelost te zijn. Door 2 *niet* aangetaste kaarten werken weer gewoon.

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die CAID 0000000 was gewoon een manier om de zenders FTA te maken, dat zijn ze sinds gisteren niet meer. 

 

Het probleem is die aangepaste PBM, trouwens heel vreemd gezien dat een Shared EMM leidde tot PBM wijziging naar 800000000 en dat hoort normaal niet te gebeuren maar er zijn ook kaarten die wel de juiste PBM hebben maar toch geen beeld meer gaven op bepaalde zenders.

 

Zoals ik eerder aangaf zenden ze nu unieke emm's uit om de kaarten als het ware te resetten. Als die geblokkeerd worden in je softcam dan krijg je natuurlijk geen beeld meer. Maar ik heb ook al gezien dat een kaartje na het verkrijgen van die emm's ineens een ander pakket had en dat het alleen te herstellen is door een heractivatie te doen.

 

Dus ze zenden nu unieke emm's uit die de kaarten moeten fixen maar soms het verkeerde pakket er op zetten.  Kortom die database van hun is naar de klote.  

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog steeds geen beeld.

Ruim een uur geleden heb ik weer gebeld.

Heel de standaard 'analyseprocedure' doorlopen van canaldigitaal: Hebt u beeld op CNN (19oost), hebt u beeld op TV Drenthe (23oost), complete fastscan gedaan, en ze zouden nu een nieuwe/andere code naar mijn kaart sturen.

Die zou dan binnen een uur moeten werken.

 

Resultaat: nog steeds niks........

 

 

In mijn Rebox RE9000 vind ik trouwens die termen niet, van CAID of EMM of PBM.

Wat ik wel vind:

Mediaguard

list 0  from 1/1/1990 to 5/3/2021

62 63

 

Zegt dat jullie iets?

Of waarnaar zou ik moeten zoeken naar mijn huidige instellingen, in de MCas?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

62 en 63 zijn de pakketten van je abonnement, maar wat 62 en 63 betekent kan ik je niet zeggen.

Kijk eens wat er gebeurt wanneer je de kaart even uit de ontvanger haalt en weer terug stopt, soms hielp dat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bit 63 en 62 staan aan... Dus PBM C0000000 en dus nog geen beeld...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...