Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

De schade die ik vaststel is dat door "stoken" mensen onzeker worden en door het twijfelen of afwijzen van vaccinatie gezondheid schade oplopen.

 

15 uren geleden, Zunigkyk zei:

Misschien hadden we juist niet moeten vaccineren!

 

12 minuten geleden, Zunigkyk zei:

Ik zou willen oproepen tot een beetje respect voor anders denkende.

Jij verwart respect met het verzoek jouw standpunt te verhelderen.

 

De vraag was of je de grafiek niet begreep, omdat die duidelijk laat zien dat gevaccineerde ouderen niet meer ziek worden.

 

Ik heb dat nog verduidelijkt door de uitspraak van Gommers aan te halen, die geen gevaccineerde patiënten aantreft op de IC afdelingen.

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 minuut geleden, ceesv zei:

De schade die ik vaststel is dat door "stoken" mensen onzeker worden en door het twijfelen of afwijzen van vaccinatie gezondheid schade oplopen.

 

 

Jij verwart respect met het verzoek jouw standpunt te verhelderen.

 

De vraag was of je de grafiek niet begreep, omdat die duidelijk laat zien dat gevaccineerde ouderen niet meer ziek worden.

 

Nee, ik liet de grafiek het seizoeneffect aantonen. Maar dat wil niemand hier zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Zunigkyk zei:

Minplus. Jij weet er veel van.

Ik heb onlangs een PCR test laten doen. Resultaat negatief.

Betekent het dat ik volgens die test nog nooit Covid besmet ben geweest?

Nee, ik heb ook de nodige negatieve testen gehad en kreeg maanden later toch een positieve.

Dus een negatieve test geeft alleen aan dat je op dat moment geen virusdeeltjes bij je hebt die gedetecteerd kunnen worden.

Maar dat kan 5 of 10 dagen later totaal anders zijn.

Volgens de klant waar ik me regelmatig moet laten testen is een oude besmetting alleen via antistoffen in het bloed aan te tonen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
15 uren geleden, Zunigkyk zei:

Het gejubel dat vaccineren het virus heeft bedwongen lijkt geen rekening te houden met seizoeneffect.

Eén jaar geleden (1 juni 2020) werd er niet gevaccineerd. en toen viel aantal positieve testen véél lager uit. Kijk op onderstaande grafiek. Misschien hadden we juist niet moeten vaccineren!

 

spacer.png

 

Laten we dan die grafiek samen nog eens bekijken.

Vanaf begin dit jaar zijn we begonnen met het inenten van de oudste bewoners.

In de grafiek zie je een dalende trend nadat men met die vaccinatie is begonnen bij die oudste inwoners.

Je ziet duidelijk verschil tussen wel en niet ingeente personen, daarom  snap ik jouw opmerking niet, waarin je meent dat men juist niet had moeten vaccineren.

 

Waar zie jij een seizoenseffect, ik zie het niet bij die groep die ingeënt is.

 

Verder is het aantal testen dit jaar explosief gestegen ten opzichte van vorig jaar, toen er bijna geen tests beschikbaar waren.

Daarom kan je aan de hand van deze grafiek geen seizoensinvloeden vaststellen.

 

Natuurlijk is er een seizoensinvloed, maar die is zonder vaccinatie voor alle leeftijd categorieen gelijk, tenzij je gaat vaccineren.

 

Vandaar de vraag wat voor jou onduidelijk is aan deze grafiek.

 

Daarna begin jij over wijsheid in pacht hebben en respect, dat begrijp ik dan weer niet.

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Zunigkyk zei:

Minplus. Jij weet er veel van.

Ik heb onlangs een PCR test laten doen. Resultaat negatief.

Betekent het dat ik volgens die test nog nooit Covid besmet ben geweest?

Een RT-PCR test is een test op de aanwezigheid van viraal erfelijk materiaal. Een negatieve test geeft aan dat er op dát moment geen virus-RNA aanwezig is. Het kan er eerder wel geweest zijn of een dag later alsnog komen.

Bij een test op antistoffen kun je makkelijker zien of er een besmetting is geweest omdat die nog een tijd in je bloed blijven zitten. Na verloop van tijd worden die ook opgeruimd.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

@gerrit B, @minplus
Dank voor uw toelichting mbt PCR als die negatief is. Ik begrijp er uit dat de aerosolen die ik uithijg geen Covid bevatten, zodat ik niemand kan besmetten.

 

Om ieder gerust te stellen heb ik wat info verzameld waar je zoal aan dood kan gaan.

Wereldwijd sterfte in miljoenen/jaar.


Verkeersdoden 1,25
https://www.nu.nl/buitenland/4148039/aantal-verkeersdoden-wereldwijd-al-jarenlang-constant.html
Kanker 9,6
https://www.kanker.be/alles-over-kanker/kanker-cijfers
Influenza 0,65
https://www.nu.nl/gezondheid/5048717/tot-600000-mensen-wereldwijd-overlijden-jaarlijks-griep.html
Malaria 0,41
https://www.medicalfacts.nl/2021/04/29/aantal-malariadoden-loopt-weer-op-covid-19-helpt-niet/
Honger 9
https://www.theworldcounts.com/challenges/people-and-poverty/hunger-and-obesity/how-many-people-die-from-hunger-each-year/story
Hartfalen 26
https://www.thelancet.com/journals/langlo/article/PIIS2214-109X(17)30196-1/fulltext
Corona 3
https://corona-teller.nl/kaart-coronavirus-Wereldwijd/ (3,75 van 15 feb 2020 t/m 08 juni 2021 omgerekend naar 1 jaar)

 

De lijst is natuurlijk verre van volledig. Dat je dood gaat is 100% zeker. Dat het niet aan Corona zal zijn is groter dan 94%. 

 

[(49,91-3)/49,91 x 100% = 94%]

P.S.: Onze wereldbevolking is ca 8 miljard. Laat die gemiddeld 80 jaar worden. Dan moeten er jaarlijks 100 miljoen dood.

Waarvan nu dus 3 miljoen door corona. 97% sterft niet aan Corona.

Geen paniek dus. Als die 3% oversterfte blijvend is heeft het zelfs als voordeel dat de wereldwijde CO2-uitstoot ook met 3%/jaar kan afnemen.

aangepast door Zunigkyk
optel/rekenfoutje gecorrigeerd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp niet helemaal de zin en het nut van het aanhalen van dit soort gegevens t.o.v. Covid19.

 

Covid19 is een besmettelijk virus. 

Alle cijfers - op de griep na - die je nu memoreert en ernaast zet, zijn - met alle respect (!) - geen besmettelijke ziektes.

Het is een lijst van allerlei doodsoorzaken. Deels te wijten aan leefstijl, deels aan leefomstandigheden, deels aan erfelijkheidsfactoren.

 

Wat de gevolgen van Covid19 zijn als er geen of te weinig (effectieve) tegenmaatregelen worden getroffen (Brazilië, India) of waar de bevolking per saldo niet meewerkt aan tegenmaatregelen, kunnen we allemaal zien.

 

Met het opsommen van allerlei doodsoorzaken geef je de indruk dat de strijd tegen Covid19 selectief is. Ik weet niet of je dat zo bedoelt, maar ik vind het geen fijne discussie.

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Verder ga je voorbij aan het probleem dat de gezondheidzorg geen capaciteit heeft om die 6% van de wereldbevolking te verplegen.

Tenslotte blijkt een groep die het overleeft er bijzonder nare klachten aan over te houden.

 

Om deze redenen probeert men met man en macht het aantal besmettingen zoveel mogelijk te beperken tot iedereen is gevaccineerd.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Direct na een negatieve PCR-test zal je geen anderen besmetten. Twee dagen later kun je levensgevaarlijk zijn voor een niet-gevaccineerde als je zelf het virus hebt opgelopen.

Qua na-effect bij sommigen doet Covid-19 aan Polio denken: sommigen merkten nauwelijks iets of niets, anderen hielden lichte na-verschijnselen, weer anderen raakten zwaar gehandicapt en nog weer anderen gingen dood. Het is volledig aan de vaccinaties te danken dat Polio vrijwel verdwenen is.

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe snel jij voor anderen besmettelijk wordt heeft met meerdere factoren te maken zoals een afweersysteem dat goed of niet werkt. Je kan dus virusdeeltjes beginnen verspreiden als je niets merkt en de virussen zijn zich lekker gezellig aan het vermeerderen en hoest en/of ademt ze uit.

Butterfly

Lloyd Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zouden die antivaxers geen vader of moeder hebben of dierbaren die op leeftijd zijn. Die mogen gewoon doodvallen lijkt wel, hebben hun tijd gehad.

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het verschil tussen de "wij "generatie en de "ik" generatie.

Is ergens in de opvoeding fout gelopen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

je bedoeld natuurlijk, direct na een PCR test kun je besmet raken. De test is een Momentopname.

Beide.

Als je het testkantoor uitwandelt zal je niemand besmetten, maar 5 minuten later kun je bij de supermarkt besmet raken en 2 dagen later kun je dan al enorm veel virussen verspreiden.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, ceesv zei:

Het verschil tussen de "wij "generatie en de "ik" generatie.

Is ergens in de opvoeding fout gelopen.

Ook in de politiek.

En was het spreekwoord niet: "Wie wind zaait, zal storm oogsten."?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...