Coliseo Geplaatst: gisteren om 16:51 Geplaatst: gisteren om 16:51 23 uren geleden, ceesv zei: Wat is het vanavond vroeg donker. Yep, een uur minder licht voor de zonnepanelen 🤔 2
astro iris Geplaatst: 20 uren geleden Geplaatst: 20 uren geleden 4 uren geleden, Coliseo zei: Yep, een uur minder licht voor de zonnepanelen 🤔 Klopt niet, ik had deze morgen een extra uur voor mijn zonnepanelen want toen scheen de zon, vanavond was het druilig en geen zon.
gerrit B Geplaatst: 20 uren geleden Geplaatst: 20 uren geleden 5 nov. is het volle maan, zonder bewolking kunnen je panelen dan nog wat opwekken terwijl het al avond is.😉 1 zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Eduard07 Geplaatst: 10 uren geleden Geplaatst: 10 uren geleden (aangepast) 10 uren geleden, astro iris zei: Klopt niet, ik had deze morgen een extra uur voor mijn zonnepanelen want toen scheen de zon, vanavond was het druilig en geen zon. Zonnepanelen werken zolang het licht is en niet alleen bij een blauwe hemel. 10 uren geleden aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Moderator ceesv Geplaatst: 10 uren geleden Moderator Geplaatst: 10 uren geleden Alleen is bij een regendag de opbrengst van dat werken nihil. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 10 uren geleden Geplaatst: 10 uren geleden Je moet 's ochtend ook de gordijnen open trekken. 😉 Kunnen we dit topic stoppen in maart 2026? 😵 Fat Freddy's Drop Bohannon
gerrit B Geplaatst: 10 uren geleden Geplaatst: 10 uren geleden Ook op een regenachtige dag wekken mijn panelen meestal meer op dan wat ik verbruik. Moet wel zeggen dat ik dan ook heel weinig verbruik, zo uit mijn hoofd op 2A voor iets van 8 euro per maand en krijg dan in de zomermaanden meestal rond 23 euro per maand terug voor de geleverde stroom (daar draaien alleen de beveiliging, camera's en modem) en op 2B iets van 3 euro per maand en zelfs bij volle maan lever ik op 2B stroom terug (daar staat alleen de TV en radio in standby + is er een bewegingsmelder actief) Maak ik echter mijn panelen niet regelmatig schoon dan is maanlicht van een volle maan niet voldoende om stroom op te wekken. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Drs. IJzerbout Geplaatst: 9 uren geleden Geplaatst: 9 uren geleden 13 minuten geleden, Tonskidutch zei: Kunnen we dit topic stoppen in maart 2026? 😵 Nee, gaat niet !!! De kans is te groot dat er dan weer een topic over winterbanden en zomerbanden geopend wordt. Om het maar niet te hebben over Kerstmuziek. “On ne voit bien qu´avec le cœur. L´essentiel est invisible pour les yeux”.
gerrit B Geplaatst: 9 uren geleden Geplaatst: 9 uren geleden Jij vraagt er ook gewoon om hé 😁 zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Psychosammie Geplaatst: 9 uren geleden Geplaatst: 9 uren geleden 26 minuten geleden, gerrit B zei: Maak ik echter mijn panelen niet regelmatig schoon Ah, moet ik misschien ook eens doen. Wat gebruik je? Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Moderator ceesv Geplaatst: 9 uren geleden Moderator Geplaatst: 9 uren geleden 26 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei: De kans is te groot dat er dan weer een topic over winterbanden en zomerbanden geopend wordt. Je bent er zelf over begonnen! Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Coliseo Geplaatst: 9 uren geleden Geplaatst: 9 uren geleden 15 uren geleden, Coliseo zei: Yep, een uur minder licht voor de zonnepanelen 🤔 Mijn reactie was wel als grap bedoeld 😂 Ik weet ook wel dat als we de wijzers van de klok verzetten, we, op een etmaal gezien, geen uur daglicht kwijt zijn.
gerrit B Geplaatst: 9 uren geleden Geplaatst: 9 uren geleden 6 minuten geleden, Psychosammie zei: Ah, moet ik misschien ook eens doen. Wat gebruik je? eeuuh water en een borstel? Heb zo'n telescopische steel met borstel waar je de waterslang op aan kunt sluiten. Niet dat ik dat echt nodig heb want de panelen liggen op een plat dak, maar kan er zo mooi rechtop bij blijven staan. Ik kies meestal een moment uit na een dag regen, dan is het meeste vuil al ingeweekt en zijn de panelen ook zo schoon. Met name aan de onderzijde vormt er zich altijd een laagje vuil en je ziet toch wel een aardig verschil met schone panelen of met dat laagje vuil aan de onderzijde. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Tonskidutch Geplaatst: 9 uren geleden Geplaatst: 9 uren geleden Hoezo voor de fiets ? @Drs. IJzerbout kun je dat uitleggen? 😁 Fat Freddy's Drop Bohannon
Eduard07 Geplaatst: 9 uren geleden Geplaatst: 9 uren geleden 43 minuten geleden, gerrit B zei: Ook op een regenachtige dag wekken mijn panelen meestal meer op dan wat ik verbruik. Gisteren hier de hele dag regen en toch 6 kWh opgewekt. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen