Ga naar inhoud


Einde kijken via Oscam vanaf (februari 2022)? (22 september 2023?) December 2023?


Satelliet

Aanbevolen berichten

12 uren geleden, Sprietje zei:

Met satellietontvangers die een interne kaartlezer hebben, kan Canal Digitaal vanaf februari volgend jaar niet meer ontvangen worden uitgezonderd de satellietontvangers van M7 (Canal Digitaal en TV Vlaanderen)
Een interne kaartlezer herken je aan de smalle sleuf waar de smartcard precies ingeschoven kan worden.

 

Interne kaartlezer.jpg

Dus het wordt een ontvanger met een CAM slot voor de witte CI module.

En hoe zit het met de vroeger door Can Dig gecertificeerde ontvangers van derden. Daar was een lijst van, maar zie m nergens meer. Waren misschien uitsluitend Mediaguard decoders ?

Kan me ook nog herinneren dat het merendeel aan CD-abo's de vakantiehuis/camper eigenaren waren.

Blijft een trieste ontwikkeling, en zonde van alle satelliet investeringen. Zowel voor de prive gebruikers als SES, als een goed willend deel van de klanten ook IPTV wordt ingejaagd. 

  • Like 1

REBOX8220HD Ext PVR500Gb ;  Triax 88 Astra 19.2/23.5/28.2

REBOX4000HD met CI+ module 3.5

Link naar reactie
Delen op andere sites


12 minuten geleden, Pillo2 zei:

Dus het wordt een

beetje te vroeg om aannames te nemen.

Indien ze helemaal geen kaarten en losse CI-CAM's meer gaan gebruiken, hetgeen goed mogelijk is met een programmeerbare embedded Conditional Access Module die altijd een internet aansluiting nodig heeft voor interactief kijken, dan heb je zelfs nog ook kosten bespaard als provider.

Iedereen heeft internet en dat is naast dvb-s2 als satellietontvangst de doorsnee. Dan zullen ze de oude kaartjes en witte CI+ langzaam aan uitrangeren die enkele van jullie in de TV hebben steken. Ook een aanname natuurlijk maar tot 2022 is nog alles open wat dat betreft.

 

Zoals Chucky2 al schreef de doorsnee kijker zal het niet zo boeien of ze een ander apparaat krijgen.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Pillo2 zei:

En hoe zit het met de vroeger door Can Dig gecertificeerde ontvangers van derden. Daar was een lijst van, maar zie m nergens meer. Waren misschien uitsluitend Mediaguard decoders ?

Die lijst bestaat al jaren niet meer. Dat was nog in de tijd dat CanalDigitaal geen eigen ontvangers had maar Philips ontvangers gebruikte. Vanaf het moment dat ze hun eigen ontvanger op de markt brachten, de M7 SAT 801, zijn ze gestopt met die lijst van gecertificeerde ontvangers

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

Iedereen heeft internet en dat is naast dvb-s2 als satellietontvangst de doorsnee. 

...

Zoals Chucky2 al schreef de doorsnee kijker zal het niet zo boeien of ze een ander apparaat krijgen.

Voor Vlaanderen betekent dat als je internet hebt, je dus ofwel kabel hebt of IPTV mogelijkheden hebt, dus die kunnen snel overschakelen naar iets anders.

Voor wie vanuit het buitenland kijkt (bijv. een vakantiewoning waar ze maar een paar weken per jaar zijn), of vanuit een camping midden de natuur.


De doorsnee kijker hier kijkt niet via satelliet, dat is al een niche op zich.

Waar ik vroeger nog enkele mensen in mijn omgeving had die TVV keken, ken ik er al jaren bijzonder weinig, en diegene die verdwenen zijn uit het lijstje zijn nu net die "doorsnee" kijkers, die het beu waren steeds nieuwe hardware te moeten kopen om te kunnen blijven kijken.

Diegene die gebleven zijn, zijn net de Linux box kijkers die gebruik maken van de voordelen van een losse kaart, en zelfs daaronder zijn er een pak weggegaan.

Ik zie het als een appelboom, om de zoveel tijd schudt TVV eens eraan, en dan vallen er weer zoveel appels (klanten) af. 

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

Iedereen heeft internet en dat is naast dvb-s2 als satellietontvangst de doorsnee.

Niet in de 2e woning ergens in een buitenland. En ik denk nog steeds dat dit de meerderheid van de abonnees van CanalDigitaal betreft: (2e) woningen in het buitenland. Die switchen massaal naar Joyne als CD niet 'normaal' via satelliet beschikbaar is en Joyne wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de indruk dat velen op dit forum niet beseffen dat Canal Digitaal het moet hebben van 2 groepen satellietkijkers:
1- de hobbyisten die eventueel naast de zenders op kabel-tv veel of speciale buitenlandse zenders willen zien en er dan vaak ook maar meteen een CD-abonnement bij nemen
2- expats, schippers, vrachtwagenchauffeurs en mensen met een vakantiehuis in het buitenland
Deze 2e groep vormt de meerderheid van de Canal Digitaal abonnees en deze groep heeft zeker niet altijd snel en betrouwbaar internet ter beschikking

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mijn 4G internet in Frankrijk is begrensd op 60 GiG, daarmee ben je snel uitgekeken.

ADSL geeft daar afhankelijk van het weer 250 kb tot maximaal 1,5 Mb/sec., daarmee ga je geen IPTV kijken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

IK heb een hoofdkaart en 2 nevenkaarten.

Daarvoor betaal ik maandelijks iets van €40,- per maand aan Canaldigitaal.

 

Wanneer Canaldigitaal externe kaartlezers gaat uitsluiten en we moeten omschakelen naar nieuwe CI modulen?

 

Dat betekent voor mij 3 x € 69 aan extra CI modulen uitgeven, is € 207,-  extra om te Canaldigitaal te kunnen blijven kijken.

Wanneer ik dan kijk naar het programma aanbod van de Nederlandse zenders, denk ik dat ik heel misschien nog een abo aanhoud en de rest opzeg.

 

Verder delen 2 ontvangers, die in de keuken en de slaapkamer een kaart via Smartwi, dat zou dan nog een extra kaart betekenen.

Nog een keer € 69 en maandelijks € 9,-!

Wanneer ik naar de alternatieven kijk, denk ik dat FTA BVN voldoet voor het nieuws en actualiteit en ik beter een Netflix abo neem voor het vermaak.

Nederland 1,2 en 3 zouden nog via FTA DVB-T2 te ontvangen zijn op de modernere tv's.

De rest van de meeste Nederlandse programma's is ook te bekijken bij Duitse en Engelse FTA zenders.

 

Ht gaat ernaar uitzien, dat Canaldigitaal na meer als 20 jaar een klant gaat verliezen, volgend jaar.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Cees, ik verwacht ook niet dat Canal Digitaal straks de witte CI(+)-module gaat aanbieden. Dat zal wel de M7 CAM-701 zijn waar de chip al in zit. Die kun je dan ook rechtstreeks in je tv steken met ingebouwde satellietontvanger.
Die heeft uiteraard een ander nummer dan de smartcard die je al hebt. Die wordt dan overgeschreven op de nieuwe module en je oranje kaart is daarna niet meer te gebruiken. Dat betekent dus dat als je meerdere ontvangers hebt op verschillende plaatsen, je voortaan niet meer alleen de smartcard bij je hoeft te steken maar de gehele CI-module en die past niet meer in je portemonnee. 😢

Maar als je nu thuis een niet Canal Digitaal ontvanger hebt en op de vakantieadres wel een Canal Digitaal ontvanger waar je je smartcard rechtstreeks in kunt steken, dan is het toch verstandig voor je huisadres een witte CI(+)-module aan te schaffen zodat je de smartcard op beide plaatsen kunt gebruiken.

 

CAM-701.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minutes ago, ceesv said:

IK heb een hoofdkaart en 2 nevenkaarten.

Daarvoor betaal ik maandelijks iets van €40,- per maand aan Canaldigitaal.

 

Wanneer Canaldigitaal externe kaartlezers gaat uitsluiten en we moeten omschakelen naar nieuwe CI modulen?

 

Dat betekent voor mij 3 x € 69 aan extra CI modulen uitgeven, is € 207,-  extra om te Canaldigitaal te kunnen blijven kijken.

Wanneer ik dan kijk naar het programma aanbod van de Nederlandse zenders, denk ik dat ik heel misschien nog een abo aanhoud en de rest opzeg.

 

Verder delen 2 ontvangers, die in de keuken en de slaapkamer een kaart via Smartwi, dat zou dan nog een extra kaart betekenen.

Nog een keer € 69 en maandelijks € 9,-!

Wanneer ik naar de alternatieven kijk, denk ik dat FTA BVN voldoet voor het nieuws en actualiteit en ik beter een Netflix abo neem voor het vermaak.

Nederland 1,2 en 3 zouden nog via FTA DVB-T2 te ontvangen zijn op de modernere tv's.

De rest van de meeste Nederlandse programma's is ook te bekijken bij Duitse en Engelse FTA zenders.

 

Ht gaat ernaar uitzien, dat Canaldigitaal na meer als 20 jaar een klant gaat verliezen, volgend jaar.

Nee het is nog erger. Op één hoofdkaart kan je maar 2 extra ( gereduceerde) kaarten activeren zoals je nu hebt. Een 4e kaart moet weer een hoofdkaart worden a 19,95/24,59.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag mij af of de mapping in Oscam zal blijven werken.

Ofdat alles puur Nagra wordt en dus ook Oscam onbruikbaar is?

 

Ik denk dat we hiervoor zullen moeten wachten to 2022 om het antwoord te kennen.

 

(Mimisuki kennende zal die wel beweren dat het niet zal werken.  Hij kan gelijk hebben, maar we weten het niet)

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...