Ga naar inhoud


Alternatieven nadat CD het gebruik van softcams in 2022 onmogelijk heeft gemaakt.(voor onbepaalde tijd uitgesteld)


moonchild

Aanbevolen berichten

Er loopt al een topic over het afschakelen van de oranje smartcard, mods willen daar geen discussie die off topic of over andere mogelijkheden gaat.

 

Daarom dus hier.

 

CD gaat natuurlijk de deur uit.

 

Mijn satelliet houd ik wel voor de FTA ontvangst. Ook heb ik iptv van Kpn via Budget met kleine doosjes. Er zijn 2 TV met CI voor dvb-c. AVR kan schakelen tussen input devices. Zone 2 is mogelijk

 

Hoe straks alles integreren zonder veel gedoe. Of Ziggo nemen? CS de oplossing met de minste verandering/impact? Apps van KPN/CD zijn kwalitatief geen optie.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ligt er aan wat je allemaal wilt ontvangen. Als je een STB hebt met bijvoorbeeld ook een kabel tuner kun je voor weinig geld een buitenantenne kopen zodat je via de ether NPO 1,2 en 3 kosteloos kunt ontvangen (beeldkwaliteit hiervan is prima trouwens) 1080P

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Ultimo 4K bevat reeds een DVB-C-tuner, ik kan zo naar Ziggo stappen en dan ik zo het ongecodeerde kabelpakket gebruiken als vervanging voor Canal Digitaal. Even extra kabeltje leggen en klaar.Als Ziggo bereid is om een Irdetokaart te leveren (minder waarschijnlijk, UPC-gebied) kan ik zelfs het gecodeerde apkket bekijken, anders is het nadeel natuurlijk SD op de commerciële zenders, maar da's dan de minst slechte optie en Ziggo stopt ook nog een keertje met MPEG2 en dan verwacht ik dat men de HD-varianten ongecodeerd zal door gaan geven.

 

Kortom, ik heb opties, het is aan Canal Digitaal om mij als klant te behouden, ik ben flexibel, blijf liever wel, maar met een gratis CI-module zal het ze niet lukken.

 

 

 

aangepast door Zuppelan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier ook Ziggo en dat werkt perfect... CDS was ik al aan het uitfaseren, Joyne failliet.... Ben aan het overpeinsen wat ik zal doen.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, moonchild zei:

of over andere mogelijkheden gaat.

Overigens wil iemand KPN overnemen las ik afgelopen week, voor een paar miljoen. 😁

 

De grootste speler is toch Ziggo en de kabel, die kan dan ook de 4K implementeren maar enkel op hun eigen mediabox Next.

Idem KPN ITV alleen op eigen Arrisbox.

Dus welke kwaliteit wenst men bij een alternatief voor KnalDigutaal?

 

Vooralsnog heb je een onafhankelijke receiver die je voor DVB-S2x en voor DVB-C kunt blijven gebruiken en die is beregoed bij FTA ontvangst.

Maar er zullen naar verwachting niet veel extra 4K zenders FTA te ontvangen zijn. Die nieuwe 4K zenders gaan dan achter payTV deur schuil.

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit in het buitenland en internet niet al te stabiel. Daarmee is satelliet de enige optie, ik zal om het CI probleem heen moeten zien te werken. Voor mij is vooral opnemen van meerdere programma's tegelijk belangrijk, dus als er een ontvanger komt die simpel gecodeerd kan opnemen en achteraf via de CI module kan decoderen ben ik al blij. Ik begrijp dat de Vu+ 4K modellen geschikt zijn, dus wordt het vermoedelijk één van die modellen. Hopelijk komen er tegen die tijd meer ontvangers op de markt die juist daar goed in zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, zeeteefje zei:

Ik begrijp dat de Vu+ 4K modellen geschikt zijn,

ook de DUO2 en SOLO2 kan dat achteraf decoderen van opnames met de CI+ module.

 

Maar eigenlijk loopt iedereen te snel vooruit mbt het bericht over dat einde van de softcam , dat zag men ook bij Sky Duitsland enkele jaren geleden. Zelfs gepairde kaarten kon men na wat studie weer voor een nieuwe softcam geschikt maken.

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, daar zit veel meer achter. Seca3 is al meer dan 10 jaar in gebruik. Daar willen ze vanaf. Maar ook Nagra heeft die leeftijd. Ze hebben Viaccess ORCA omarmd. Met het uitvallen van de losse kaarten middels softcam blijft alleen een zeer kleine groep over die nog over de (ook al oude) Sat801 of 7141 beschikt. Het is dé uitgelezen kans om eindelijk van de losse kaarten af te komen. Alleen nog de brol MZ-101 en de CAM701...Hebben ze eindelijk hun zin en is het over en uit met de vrije keuze!! De content aanbieders lachen zich de tranen in hun broek en horen de kassa eindelijk rinkelen zoals ze willen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft er alle schijn van dat alleen Seca3 verdwijnt en de kaarten in NagraVision-mode gaan draaien... wat voor genoeg ellende kan zorgen, maar waar oplossingen voor denkbaar zijn. Dus inderdaad ik wil niet te snel roepen over het einde van de softcam, wel is dit in potentie het eind van kijken via een softcam. Eén en ander hangt sterk af van de beweegredenen van Canal Digitaal (willen ze alleen Seca3 eruit, of is het ze expliciet om softcams te doen) en hoe vindingrijk de programmeurs van Oscam zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Zuppelan zei:

.... kan ik zelfs het gecodeerde apkket bekijken, anders is het nadeel natuurlijk SD op de commerciële zenders, maar da's dan de minst slechte optie en Ziggo stopt ook nog een keertje met MPEG2 en dan verwacht ik dat men de HD-varianten ongecodeerd zal door gaan geven...

 

Dat doen ze al middels de Ziggo Go App. Weliswaar in 720p, maar dat is beter dan je zou verwachten, zeker op een 4K TV.

Als je het vergelijkt met Canal Digitaal Satelliet heb je zelfs kanalen zoals Comedy Central en RTL Z in HD, dus ga je er op vooruit.

In tegenstelling tot KPN kun je de App ook op diverse mediaplayers installeren. De enige restrictie is dan wel dat je die thuis moet gebruiken, met een Ziggo internet verbinding.

 

Voor wie graag bibberende beelden ziet is natuurlijk ook de CD App te gebruiken. Ikzelf zie graag 50 beelden per seconde bij sport en geen 25.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Mimisiku zei:

Maar ook Nagra heeft die leeftijd. Ze hebben Viaccess ORCA omarmd

Canal+ Frankrijk gebruikt ook nog steeds Nagra en Viaccess naast elkaar. Nagra biedt ook voldoende beveiliging naar keuze en waarschijnlijk wil Canal+ twee coderingen behouden om beide fabrikanten tegen elkaar te kunnen uitspelen en zo het coderen betaalbaar te houden. Tot Canal+ weer een codering in eigen huis heeft, wat mediaguard ooit was, zullen ze zich niet snel committeren aan slechts één fabrikant. Zodra Canal+/Vivendi een meerderheidsbelang neemt in een coderingsbedrijf weet je wat er gaat gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Men loopt hier inderdaad op de zaken vooruit. Wacht het nu eerst is af... Misschien beginnen ze met 1 zender en duurt het wel heel het jaar.. we weten het niet. De omzetting van Joyne klanten kan vertraging opleveren, alles kan. 

 

En veel caid 1817 wordt simpelweg gemapped, dus dat is niet echt open liggen. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...