Ga naar inhoud


Alternatieven nadat CD het gebruik van softcams in 2022 onmogelijk heeft gemaakt.(voor onbepaalde tijd uitgesteld)


moonchild

Aanbevolen berichten

Op 23-4-2021 om 12:11, Tonskidutch zei:

Een en ander betreffende jullie overwegingen is er van uitgaande dat ze die oude receivers blijven gebruiken

  

Op 8-4-2021 om 15:27, Satelliet zei:
OUDERE  MEDIAGUARD-CODERINGEN
 
Canal Digitaal maakt al geruime tijd gebruik van nieuwere versies van decoderen. Daarom worden met ingang van februari 2022 aan aantal oudere versies niet meer ondersteund.

Het gaat om de volgende coderingen:
 
 
  De CI-module versie 2.0 (zwarte sticker met wereldbol).
  Alle decoders waarbij gebruik wordt gemaakt van een directe kaartinlay (bv. VU+, een aantal modellen van Reebox en Dreambox, maar met uitzondering van apparatuur die direct door Canal Digitaal geleverd is zoals de SAT801 én de Philips 71- en 81-serie).
  Aston- en PowerCam-modules.


Dus die blijven nog gewoon met een kaart werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De 'oude' ontvangers M7-Sat801 en DSR 7141/8141 zijn ook stokoud en gaan zeker niet lang mee (ze worden allang niet meer geleverd). In ogenschouw nemende dat de kaarten straks ook niet meer geactiveerd worden sterkt me in de gedachte dat de losse kaarten heel rap tot het verleden behoren...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zal dan mogelijk nog meer gesloten zijn! Gezien hun omarming van Viaccess ORCA vrees ik weer zo'n brol van Kaonmedia.....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-4-2021 om 12:45, Mimisiku zei:

De 'oude' ontvangers M7-Sat801 en DSR 7141/8141 zijn ook stokoud en gaan zeker niet lang mee

Ja, maar ze hebben destijds wel allemaal een firmware upgrade gekregen en draaien de smartcard in Nagra modus. Ik ben er van overtuigd dat Mediaguard alleen nog actief is omdat Joyne een concurrent werd. Het wegnemen van het enige grote voordeel van CanalDigitaal: het gebruik van de losse smartcard met een softcam had een leegloop naar Joyne kunnen veroorzaken. CD was niet bereid dat risico te nemen. Joyne is nog niet failliet of het einde van Mediaguard wordt al aangekondigd. We hebben drie jaar extra plezier gekregen alleen dankzij Joyne.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee of Joyne nu catalysator is geweest (ze zijn overigens wél failliet). Cyfra+ is vorig jaar ook begonnen met Seca uit te zetten. Denk niet dat dat de achterliggende reden is....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wegens de DRM functies die dit soort aanbieders gebruiken gaat dit (nog) niet werken op Enigma2. De functionaliteit zit er gewoon niet in. Dream heeft inmiddels wel een rudimentaire ondersteuning in SD.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Zoals het er nu uitziet stap ik volgend jaar over naar KPN TV via Budget Internet via de koperen lijn. (100/30 Mbit) Budget levert goede internet kwaliteit, zo is mijn ervaring. Ik heb begrepen dat de KPN app prima werkt in binnen- en buitenland. Ook prima voor de schermen die niet in de huiskamer staan. Natuurlijk hoop ik van harte dat Canaldigitaal de onzalige coderingsplannen niet uitvoert, maar als het wel gebeurt ben ik meteen vertrokken.

Ik vraag me trouwens welk percentage satelliet abonnees gebruik maakt van Oscam en getroffen zullen worden door de maatregelen van Canal Digitaal.

De nieuwe plannen zouden trouwens een enorme exodus naar IPTV en kabel kunnen opleveren.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook wat CDS geaag wil: iedereen in NL/BE aan hun IPTV.. Kostenbesparend voor een toch al verliesgevende dochter... Het Oostblok deel van M7 is dé groeimarkt en die hebben de Nagra licentie pas verlengt.. Wellicht een eis van de hoofd-ajams van M7 om alleen nog Nagra te ondersteunen? Wellicht denken ze zelfs eraan om Viaccess eruit te knikkeren..Wie zal het zeggen..

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn alternatief zal zijn om alleen nog maar gebruik te maken van de kabel. Althans wat betreft de Nederlandse zenders.

De commerciëlen zijn dan weliswaar in SD maar daar kijk ik niet veel naar. Hooguit Comedy Central en live sport.

De Ziggo Go app op mijn NVidea Shield geeft voor de commerciële zenders 720p50 en dat is voor mij voldoende.

De VU+ heeft ook een kabeltuner en die gebruik ik dan voor de opnames van voornamelijk detectives en muziek docu's.

Het scheelt me dan bijna 60 euro per maand.

 

Het komende jaar ga ik een leuke bibliotheek opbouwen van programma's van Mezzo en Stingray Classica HD.

En een paar dagen 192TV natuurlijk (dan heb ik wel alle clips) , voor mijn muzikaal behang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel neig ik ook naar een Ziggo kabelabo.. Een ontvanger met DVB-C FBC (waarschijnlijk dan toch een DM920 of DM900). De peperdure VU+Ultimo4K was i.t.t. mijn andere VU+'en een behoorlijke zeperd... 28-5-2020 gekocht, 16-mei-2021 total loss.... Ernstig zuur want de dealer heeft daar niets meer van... 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...