Ga naar inhoud


Alternatieven nadat CD het gebruik van softcams in 2022 onmogelijk heeft gemaakt.(voor onbepaalde tijd uitgesteld)


moonchild

Aanbevolen berichten

Ik heb behoefte aan wat helderheid: Gaat Canal Digitaal vanaf februari 2022 uitsluitend werken met CI+ modules voor satellietontvangst? Zo ja, kan mijn VU+ Ultimo 4K overweg met CI+ modules?

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Niets is zeker, maat er zijn berichten dat je vanaf februari een Canaldigitaal ci module nodig hebt en dat softcams niet meer zullen werken.

 

Of jou Vu daarmee werkt hangt af van jouw software op jou ontvanger.

 

Op dit moment werkt het met Vti.

  • Like 2

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-9-2021 om 09:34, Donkeyman zei:

Ik heb behoefte aan wat helderheid: Gaat Canal Digitaal vanaf februari 2022 uitsluitend werken met CI+ modules voor satellietontvangst? Zo ja, kan mijn VU+ Ultimo 4K overweg met CI+ modules?

de cam 701 werkt bij mij op de VU+  uno 4k

  • Like 1

LG oled 65C16LA ,LG atmos soundbar DSP11RA , VU+ Duo 4K Bluetooth met VTI 15.0, Canal digitaal Cam-701, T55: 4.8E,9E,13E,19E,23.5E,28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die werkt nog als gewone CI module…. Dus dat gaat op iedere CI box. De CAM803 eist echter CI+ ondersteuning…. Daar heb je dus een CI+ ondersteund image voor nodig…

 

 

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En de kans is groot dat het een meer jaren plan betreft en de uitwerking voor de hobbyisten meevalt.  

  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 1-9-2021 om 09:38, ceesv zei:

Niets is zeker, maat er zijn berichten dat je vanaf februari een Canaldigitaal ci module nodig hebt en dat softcams niet meer zullen werken.

 

13 minuten geleden, Codx zei:

En de kans is groot dat het een meer jaren plan betreft en de uitwerking voor de hobbyisten meevalt.  

Daarom is op dit moment alles giswerk.

 

Het enige zinvolle advies is, wanneer je een nieuwe ontvanger koopt, deze uit te rusten met een CI slot.

  • Like 2

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 24-4-2021 om 20:47, Thijs-Rallye zei:

  


Dus die blijven nog gewoon met een kaart werken.

OK. Dus Aston werkt ook niet meer per 2/2022. Dan hoef ik die niet te vervangen om te kijken of dat de oorzaak is.

 

 

Technisat Digicorder S2 , 110cm Schotel, twin lnb. Algarve...

Technisat Digicorder HD S2 Plus,78cm Schotel,4x Inverto Black Multi,2x Disqec 4in1 Chess, Noord Veluwe...

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Tureluur zei:

OK. Dus Aston werkt ook niet meer per 2/2022. Dan hoef ik die niet te vervangen om te kijken of dat de oorzaak is.

Bij CD is niks zeker, toen dit bericht de wereld in werd geslingerd werd er gezegd dat de SAT801 en de DSRxxxx ook nog zouden blijven werken. Dat was al heel wat maanden geleden, geen idee hoe de vlag er nu bij hangt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-9-2021 om 12:51, ceesv zei:

 

Daarom is op dit moment alles giswerk.

 

Het enige zinvolle advies is, wanneer je een nieuwe ontvanger koopt, deze uit te rusten met een CI slot.

Ik héb een Technisat met twéé slots. Met Astoncam en losse kaart (uit 2006..). Na wat sputteren is gister alles gestopt, ziet Aston niet én kaart niet.

Ik ben er achter (dit draadje) dat Aston ieder geval in 2/2022 niet meer werkt. Maar welke CI-module werkt er dan wél ?   Zelfs één kanaal is voldoende. Ik denk dat 'twee kanalen' al jaren niet meer werkte in mijn Aston..

Technisat Digicorder S2 , 110cm Schotel, twin lnb. Algarve...

Technisat Digicorder HD S2 Plus,78cm Schotel,4x Inverto Black Multi,2x Disqec 4in1 Chess, Noord Veluwe...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie aub mijn draadje

 

 

Ondertussen werk het weer (even?).  Gewoon met CD een chat gedaan. Receiver opnieuw gestart (zie andere draadje aub).

Technisat Digicorder S2 , 110cm Schotel, twin lnb. Algarve...

Technisat Digicorder HD S2 Plus,78cm Schotel,4x Inverto Black Multi,2x Disqec 4in1 Chess, Noord Veluwe...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-4-2021 om 21:25, moonchild zei:

Er loopt al een topic over het afschakelen van de oranje smartcard, mods willen daar geen discussie die off topic of over andere mogelijkheden gaat.

 

Daarom dus hier.

 

CD gaat natuurlijk de deur uit.

 

Mijn satelliet houd ik wel voor de FTA ontvangst. Ook heb ik iptv van Kpn via Budget met kleine doosjes. Er zijn 2 TV met CI voor dvb-c. AVR kan schakelen tussen input devices. Zone 2 is mogelijk

 

Hoe straks alles integreren zonder veel gedoe. Of Ziggo nemen? CS de oplossing met de minste verandering/impact? Apps van KPN/CD zijn kwalitatief geen optie.

 

Inmiddels is bekend geworden dat Digitenne dadelijk (in 2022) te ontvangen is via een CI+-moduul. Mijn oplossing is FTA-ontvangst via de satelliet en dadelijk dus Digitenne via het CI+-moduul. Op dit moment kijk ik al naar de NPO-zenders via mijn ontvanger. 

 

Digitenne heeft meerdere voordelen : Een uitstekende beeldkwaliteit en je kunt weer kijken naar zenders als Eurosport en Discovery. 

Ideal dus voor klanten van Canal Digitaal die zo graag naar die twee zenders keken. 

 

 

  • Like 1

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Canal digitaal heeft via een een dealer brief laten weten de codering nog niet te veranderen we kunnen onze eigen ontvangers voorlopig blijven gebruiken 👍

 

Canal Digitaal blijft smartcard zonder restricties langer ondersteunen

Canal Digitaal-abonnees die via de satelliet met een losse smartcard naar tv-zenders kijken, kunnen dit voorlopig nog zonder enige restricties blijven doen.
 
Staat te lezen op een bekend media site 
 
  • Like 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben blij dat ik er weg ben: eerst Eurosport en de Discoverys eraf, prijsverhogingen ook voor de extra kaarten.

Ik moet CDS nooit meer.

En dat aanbod van hun, zo veel in SD.

Ze kunnen me rug op!

  • Like 1

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, mixfreak zei:

Canal digitaal heeft via een een dealer brief laten weten de codering nog niet te veranderen we kunnen onze eigen ontvangers voorlopig blijven gebruiken 👍

 

Canal Digitaal blijft smartcard zonder restricties langer ondersteunen

Canal Digitaal-abonnees die via de satelliet met een losse smartcard naar tv-zenders kijken, kunnen dit voorlopig nog zonder enige restricties blijven doen.
 
Staat te lezen op een bekend media site 
 

Zo zie je maar weer, dat zaken nogal eens uitgesteld worden. Prima natuurlijk dat hobbyisten verder kijken hoe e.e.a. aan de praat te houden/krijgen als de smartcard niet meer zou werken c.q. alleen nog in een module. Maar eerst maar afwachten wanneer dat gaat gebeuren dus.

aangepast door ton68
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...