Ga naar inhoud


DVB-T2 in Nederland


Mimisiku

Aanbevolen berichten

27 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Nochtans heeft Freenet in Duitsland die DVB-T2 wel een hele boost gegeven middels CI+ (en USB stickjes) toen de overstap gemaakt werd van T naar T2.

Waarbij Freenet CI+ voor DVB-T2 + DVB-S2 gebruikt kan worden, hetgeen de stedeling en de plattelandsbewoner tegemoet komt.

Ja klopt, zij wel. Wat het marktaandeel van CI+ versus decoder is zou ik niet weten. Wel dat het aantal abonnees stagneert rond 1 miljoen. Ze zijn overigens gestopt met uitzenden via satelliet begreep ik.

 

Ik vind het wel leuk om af en toe met lichte condities het gecodeerde Freenet signaal te ontvangen. Dan in alle rust een beetje good old teletekst kijken want dat is niet gecodeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Freenet is sinds 31 december 2020 gestopt met satelliet tv...

https://www.freenet.tv/satellit

Er waren destijds aanbiedingen van HD+ voor ex freenet klanten...

 

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de oude DVB-T tijd had ik een DVB-T tuner in mijn DM8000. Backup voor als de sat wegviel... Toen met een losse Conax kaart. Later heb ik dat vervangen door DVB-C omdat UPC Ziggo opslokte en ik Irdeto kaarten kon gebruiken....

DVB-T2 ben ik ver van gebleven omdat dit alleen in gesloten prutbakjes werkt...

Heb ook niet begrepen waarom dit gecodeerd moest zijn. Voor die paar klanten in NL....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-5-2021 om 10:10, Mimisiku zei:

DVB-T2 ben ik ver van gebleven omdat dit alleen in gesloten prutbakjes werkt...

Heb ook niet begrepen waarom dit gecodeerd moest zijn. Voor die paar klanten in NL....

Digitenne is gebruikt als middel om in de (kabel) TV markt in te breken toen KPN nog geen fatsoenlijke ADSL TV kon leveren. Na de zenderpark uitbreiding en felle reclame bereikten ze bijna 1 miljoen betalende klanten, niet in de laatste plaats vanwege het 7,5 euro per maand stunt tarief. Dit werd langzaam verhoogd toen het stagneerde. Toen interactieve TV volwassen werd begon KPN zijn Digitenne klanten over te hevelen naar IPTV. De ca. 150k overgebleven die hard Digitenne kijkers betalen nu 18 euro omdat ze niet kunnen of willen overstappen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als piketpaaltjes niet verzet zijn vanwege Corona komt KPN dit jaar met een CI+ optie voor Digitenne.

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...