Jump to content

DVB-T2 in Nederland

Share
Followers 2

Recommended Posts

27 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Nochtans heeft Freenet in Duitsland die DVB-T2 wel een hele boost gegeven middels CI+ (en USB stickjes) toen de overstap gemaakt werd van T naar T2.

Waarbij Freenet CI+ voor DVB-T2 + DVB-S2 gebruikt kan worden, hetgeen de stedeling en de plattelandsbewoner tegemoet komt.

Ja klopt, zij wel. Wat het marktaandeel van CI+ versus decoder is zou ik niet weten. Wel dat het aantal abonnees stagneert rond 1 miljoen. Ze zijn overigens gestopt met uitzenden via satelliet begreep ik.

Ik vind het wel leuk om af en toe met lichte condities het gecodeerde Freenet signaal te ontvangen. Dan in alle rust een beetje good old teletekst kijken want dat is niet gecodeerd.

Freenet is sinds 31 december 2020 gestopt met satelliet tv...

https://www.freenet.tv/satellit

Er waren destijds aanbiedingen van HD+ voor ex freenet klanten...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

• V.I.P.

O ja dat is waar ook. @Sverige had dat bericht uit 2020 vergeten.

Toch is de DVB-T2 een succes in Duitsland en met Freenet abonnement alle commerciëlen erbij.

So Long

Fischer-Z

• V.I.P.

In de oude DVB-T tijd had ik een DVB-T tuner in mijn DM8000. Backup voor als de sat wegviel... Toen met een losse Conax kaart. Later heb ik dat vervangen door DVB-C omdat UPC Ziggo opslokte en ik Irdeto kaarten kon gebruiken....

DVB-T2 ben ik ver van gebleven omdat dit alleen in gesloten prutbakjes werkt...

Heb ook niet begrepen waarom dit gecodeerd moest zijn. Voor die paar klanten in NL....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

Ziggo, HD+ 

13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Triax 60

• V.I.P.
Op 3-5-2021 om 10:10, Mimisiku zei:

omdat dit alleen in gesloten prutbakjes werkt...

hoe kom je daar nu weer bij?

de 3 NPO's en de duitse öffentlich rechtlichen + regionalen kun je met een simpel bakje van 25 ã 50€ ontvangen

So Long

Fischer-Z

Op 3-5-2021 om 10:10, Mimisiku zei:

DVB-T2 ben ik ver van gebleven omdat dit alleen in gesloten prutbakjes werkt...

Heb ook niet begrepen waarom dit gecodeerd moest zijn. Voor die paar klanten in NL....

Digitenne is gebruikt als middel om in de (kabel) TV markt in te breken toen KPN nog geen fatsoenlijke ADSL TV kon leveren. Na de zenderpark uitbreiding en felle reclame bereikten ze bijna 1 miljoen betalende klanten, niet in de laatste plaats vanwege het 7,5 euro per maand stunt tarief. Dit werd langzaam verhoogd toen het stagneerde. Toen interactieve TV volwassen werd begon KPN zijn Digitenne klanten over te hevelen naar IPTV. De ca. 150k overgebleven die hard Digitenne kijkers betalen nu 18 euro omdat ze niet kunnen of willen overstappen.

Als piketpaaltjes niet verzet zijn vanwege Corona komt KPN dit jaar met een CI+ optie voor Digitenne.

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, Gigablue UHD UE 4K (DVB-S2X)

ontvangst via een Big Bisat

Televisie: Philips 65PUS7354 Android TV smartcards: Sky UK FTV, Ziggo, Canal Digitaal, fransat en HD+ images: OpenATV & PurE2

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By Dreeke
      De Rundfunk Berlin-Brandenburg (rbb) zendt nu al zijn radioprogramma's uit als zogenaamde Internet Link Service via DVB-T2 HD. Tot nu toe verspreidde de zender alleen zijn Berlijnse stadszender rbb 88.8 fm op deze manier. Tijdens het proces wordt een visueel radioprogramma, dwz audiogeluid en diashow, uitgezonden. De zenders zijn te vinden in de normale zenderlijst van de DVB-T2-ontvanger of op de tv. Noodzakelijk is een verbinding met internet.

bron: SatelliFax
    • By bjschotel
      Heeft iemand al ervaring met dit nieuwe concept van Televes ? Klinkt mooi maar of het echt verbetering geeft ?
      Bij deze lange-afstandsantenne zit er in de aansluitdoos  een 'intelligente versterker'. 
      Men claimt tot 19 dBi gain zonder pre-amp en 47 dBi met pre-amp. 'Sterke signalen worden verzwakt en zwakke versterkt.'
      Er zijn diverse varianten van te koop.
      Hier ontvang ik bijv. Lingen NDR heel wisselend op 101 km afstand. Met een paar dB's meer zou dit al beter moeten gaan.
      Gezien de prijs van ca. € 140,00 niet iets om zomaar aan te schaffen.

https://www.televes.com/us/149783-dat-boss-lr-antenna.html#nogo

https://www.bol.com/nl/p/telev-xe9s-f1945890-dvb-t-t2-buitenantenne-47-db-uhf/9200000092326643/?promo=list_818_recentbekeken-MCM-slot_D2_product_2_&bltgh=qSVGlg0n3qR25FVY55tERw.1_26.gipm6N-w1Es43MmRAXtHpQ.ProductTitle

Groeten, Bert jan
    • By ebhoorn
      Voor de DUO 4K zijn in Nederland nog geen DVB-T2 insteektuners beschikbaar.  Desgevraagd gaf een satellietwinkel aan:

"....
      Beste Erik,

Wij hebben helaas geen T2 H.265 tuner van VU+ in FBC uitvoering,

Ook nog geen concrete gegevens over enige levering.

Met vriendelijke groet,....." 

Voor de mensen die een Duo 4K in bezit hebben of overwegen aan te schaffen en eveneens DVB-T2 streams willen ontvangen en weergeven: In Slowakije suggereren sites dat ze een dergelijke kaart al op voorraad hebben, en in Duitsland trof ik een site aan dat je deze tuner kan voorbestellen en dat medio januari 2019 uitlevering begint.

Zie bijgaande screenshot (ik heb de domeinnaam en prijsgegevens verwijderd).

• By Snoopy
      Heb even de König DVB-T2 FTA20 kunnen proberen maar die is retour gegaan.
      De antenne verbindingen op de achterkant zijn niet afgesteund op de behuizing maar alleen aan
      de printplaat gesoldeerd. De antenne IN ingang zat nieuw al los.  Daarnaast gaat de HDMi
      stekker er extreem zwaar in. Aangezien deze ontvanger bedoeld is mee te gaan op vacantie naar Duitsland
      en dus meermaals in- en uit geplugd gaat worden voldoet dit niet. Ik ga op zoek naar een degelijker apparaat.
    • By Dreeke
      De Duitse provider Freenet TV heeft de miljoenste klant mogen verwelkomen. Uit handen van een marketing medewerkster ontving deze klant een 55" televisie van het merk Samsung. Freenet is de provider van commerciële zenders via DVB-T2.
    • By sattv4iedereen
      Hi,
      Vandaag even de module van tvv antenne gestoken in een vu solo se v2 met externe usb dvb-t2 tuner de vu usb turbo tuner.
      Na het inlezen van de kanalen, kreeg ik geen rechten. Ik heb van alles geprobeerd, maar geen beeld. Dan heb ik de interne tuner gebruikt, en die decodeerde meteen.
      Hierbij zou ik durven uitmaken van we gaan een externe dvb-t2 stick in onze linux steken om naar tvv antenne te kijken niet zal gaan.
      Binnen max 14 dagen komt een DVB-T2 ontvanger binnen met ci+ mogelijkheid, en zal je ook de ervaring geven.
      P.s. voor mij moeilijk, om te weten waar. Maar ik dacht, iemand die tvv antenne wil zien zal direct naar hier komen.
      Mijn excuses mocht mijn redenering verkeerd zijn.
    • By Alex1970
      Voor velen in de Duitse grensstreek te ontvangen, begonnen wordt met de zenders in Bonn en Keulen.

Bron: http://www.teltarif.de/dvb-t-dvb-t2-antenne-terrestrik/news/58929.html
  • Create New...

Important Information

Lees alvorens je verder gaat onze Terms of Use en Privacy Policy. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.